Analiză Wines of Romania: Busuioaca de Bohotin şi Fetească Neagră, cele mai căutate vinuri în mediul online

A.F.
Companii / 29 martie

Analiză Wines of Romania: Busuioaca de Bohotin şi Fetească Neagră, cele mai căutate vinuri în mediul online

O analiză recentă realizată de Wines of Romania, platformă dedicată în exclusivitate promovării vinului românesc, arată că românii sunt din ce în ce mai interesaţi de soiurile autohtone de vin, inclusiv în mediul online. Astfel, cele mai căutate soiuri în mediul virtual sunt Busuioaca de Bohotin şi Fetească Neagră, în timp ce la polul opus al clasamentului se situează soiuri mai puţin cunoscute, precum Mustoasa de Măderat şi Zghihara de Huşi, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, mai mult de jumătate dintre căutările online din ultimul an, din categoria de soiuri româneşti, sunt reprezentate de trei soiuri principale: Busuioaca de Bohotin (22%), Fetească Neagră (18%) şi Fetească Regală (14%). Cele mai căutate soiuri de vin online coincid, de altfel, şi cu preferinţele producătorilor români în ceea ce priveşte suprafeţele cultivate. Astfel, potrivit datelor ONVPV şi analizate de Wines of Romania, în 2023 Busuioaca de Bohotin a înregistrat cea mai mare creştere a suprafeţei de cultivare, de aprox. 16%, ajungând la peste 900 de hectare. Şi Feteasca Neagră a crescut uşor în suprafeţele cultivate, în timp ce Feteasca Regală şi-a consolidat statutul de cel mai cultivat soi românesc.

"Atât Busuioacă de Bohotin, cât şi Feteasca Neagră sunt soiuri de vin care cuceresc cu uşurinţă consumatorii. Creşterea popularităţii se datorează atât promovării intense, investiţiilor făcute de către producători în ultimii ani, cât şi faptului că vinurile din aceste soiuri sunt mai uşor disponibile, existând o varietate mai mare de sortimente, de la sec la demidulce. De exemplu, anterior, Busuioaca era regăsită mai degrabă în versiune dulce sau demidulce, dar astăzi avem şi vinuri seci de o calitate foarte bună. Accesibilitatea sporită, creşterea calităţii şi promovarea prin educare sunt elementele cheie ale acestui succes. Un consumator informat înseamnă şi un client educat.", a declarat Marinela Ardelean, fondatoare Wines of Romania.

Topul căutărilor online este completat de Tămâioasă românească şi Grasă de Cotnari, în timp ce soiuri mai puţin cunoscute precum Cadarca, Zghihara de Huşi şi Mustoasa de Măderat înregistrează cele mai puţine căutări pe Internet.

Aceeaşi analiză arată şi faptul că cele mai multe căutări legate de soiurile româneşti sunt din Bucureşti, respectiv peste 30%. Următoarele judeţe din care provin cele mai multe căutări online pentru vinurile locale sunt Cluj, Timiş, Prahova şi Iaşi.

Când se caută cel mai mult vinuri online

Potrivit datelor analizate, sărbătorile şi mini vacanţele sunt momentele care generează cele mai mari creşteri în căutările online, intervalul dintre Crăciun şi Anul Nou fiind perioada din an în care sunt căutate cele mai multe vinuri. Clasamentul este completat de Paşte, mini vacanţa de 1 decembrie, mini vacanţa de Sf. Maria, dar şi de Ziua Îndrăgostiţilor, sărbătorită anual pe 14 februarie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb