Educaţia este prioritatea zero pentru România, dar, pe lângă finanţare, este nevoie şi de implicarea consiliilor judeţene, a primăriilor, a directorilor de şcoli, a afirmat Anca Dragu, preşedintele Senatului, în cadrul conferinţei "Cum aducem copiii din comunităţile vulnerabile la şcoală", organizată, astăzi, de Teach for Romania sub egida preşedinţiei Senatului, potrivit Agerpres.
"Am acumulat pierderi în foarte multe domenii, în toate domeniile - politici incoerente, dar educaţia rămâne prioritatea zero pentru că orice măsură luată acum va avea rezultate peste un număr semnificativ de ani - cinci ani, zece ani. În educaţie, rezultatele se văd cu o întârziere în timp. Deci, nu se văd imediat rezultatele unor măsuri, de aceea fiecare zi amânată este o zi amânată în apariţia rezultatelor pozitive", a declarat Anca Dragu.
Preşedintele Senatului a spus că există mai multe programe pentru atragerea copiilor din zone vulnerabile la şcoală, dar pentru punerea acestora în aplicare este nevoie de implicarea autorităţilor locale şi, de asemenea, este nevoie de finanţare.
"Avem nevoie de finanţare, dar cred că asta este sincer cea mai mică problemă, avem nevoie de implicarea autorităţilor locale - consilii judeţene, primării, directori de şcoli. (...) Am tot auzit de ce nu se poate. Hai să ne gândim ce soluţii găsim să se poată implementa un asemenea program, pentru că problema 'Masa caldă' este un program care aduce copiii la şcoală, care le asigură o nutriţie echilibrată, completă, sănătoasă pentru a putea face faţă procesului educaţional şi, pe de altă parte, este şi un beneficiu pentru părinţi, care îşi pot vedea şi ei de treabă şi să ştie copiii educaţi şi hrăniţi", a mai afirmat Anca Dragu.
Ea a amintit şi de programul "Şcoala de la 8 la 5" şi de un program iniţiat chiar de ea în perioada în care era ministru de Finanţe, prin care se ofereau deduceri fiscale pentru învăţământul dual.
"Avem programul 'Şcoala de la 8 la 5', care înseamnă că la şcoală copiii primesc şi aceste activităţi extracurriculare, o masă integrată, un program complet de şcoală. Acesta nu este invenţia mea, este ceea ce se practică în statele vestice, dar nu numai, chiar şi în noile state membre, iar eu, ca mamă a unui copil care a mers la şcoală în vest, pot să vă spun că într-adevăr este un mare beneficiu şi pentru părinţi, şi pentru copii. Mai este un program pe care l-am iniţiat ca ministru al Finanţelor, acela de a oferi deduceri fiscale pentru învăţământul dual. Din câte ştiu, acest program nu prea funcţionează, pentru că la nivelul Ministerului Finanţelor lucrurile nu sunt clare, procedurile nu sunt clare, firmele nu ştiu cât şi ce pot deduce. În urmă cu aproape două luni am avut o discuţie cu reprezentantul ministerului, i-am cerut să vină rapid cu măsuri. Din păcate, lucrurile s-au schimbat semnificativ la nivel politic şi nu mai avem acel reprezentant la nivelul Ministerului Finanţelor", a mai spus preşedintele Senatului.
Pentru găsirea soluţiilor de aducere a copiilor la şcoală există sprijin atât din partea Senatului, cât şi din partea Parlamentului, a dat ea asigurări.
"Avem aceste programe" Şcoala după şcoală", care oferă copiilor şanse de integrare. Principalele probleme pe care le văd aici sunt subfinanţarea sistemului şi implicarea la nivel local în procesul educaţional. De la nivelul Parlamentului, de la nivelul Guvernului, putem crea cadrul legal, dar dacă nu există această conştientizare la nivel local că aceste legi chiar trebuie aplicate, atunci nu vom putea progresa", a adăugat Anca Dragu.