ANCA PAVEL-NEDEA, ANT: "Instabilitatea destinaţiilor ultracăutate creşte şansa României"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii / 5 februarie 2016

"Instabilitatea destinaţiilor ultracăutate creşte şansa României"

ANT vrea ca la rectificarea bugetară din a doua jumătate a anului să se acorde vouchere de vacanţă şi pentru bugetari

Situaţia vizelor pentru turiştii chinezi, dar şi pentru românii care merg în China, deblocată

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), doamna Anca Pavel-Nedea, ne-a declarat, în cadrul unui interviu, că ţara noastră trebuie să profite de contextul actual şi să devină mai vizibilă pe harta turismului mondial. Doamna Nedea ne-a vorbit despre principalele probleme ale industriei şi ne-a arătat care sunt paşii pe care îi parcurge pentru rezolvarea acestora. De asemenea, reprezentantul ANT ne-a oferit informaţii cu privire la situaţia vizelor, dar şi a voucherelor de vacanţă.

Reporter: Care este stadiul proiectului cu privire la ambasadorii turismului? Când vor fi anunţaţi noii ambasadori?

Anca Pavel-Nedea: Partea de reprezentare prin ambasadorii turismului românesc este foarte importantă. Am luat legătura cu toţi aceştia şi am stabilit, pe 18 februarie, o întâlnire de lucru la care vor fi prezenţi cu toţii. Aici vom discuta modalitatea prin care domniile lor se vor implica pentru promovarea ţării şi a turismului, alături de ANT. De asemenea, o parte a ambasadorilor onorifici va fi prezentă la Târgul de Turism al României din februarie, in standul nostru. Toţi au fost foarte bucuroşi că se pot implica şi îşi pot relua această funcţie. Sperăm ca, prin intermediul lor, vizibilitatea României turistice pe plan intern, dar mai ales pe plan internaţional va creşte.

Când am decis să reiau acest program, am vrut să desemnez noi ambasadori. După ce am analizat situaţia şi istoricul, mi-am dat seama, însă, că avem 26 de ambasadori onorifici şi, de fapt, nu le-am dat de lucru, deşi ei îşi doresc, şi nici nu am folosit potenţialul lor extraordinar de relaţionare la nivel internaţional de imagine. Astfel, mai întâi îmi doresc să punem din nou programul pe picioare, să ajungă să aibă obiective fixate. Abia după aceea, la sfârşitul anului, este posibil să mai nominalizăm un ambasador. Aş vrea să fie desemnat un singur ambasador în fiecare an şi, cel mai important, să-l şi folosim cu acţiuni clare. Nu am stabilit încă cine va fi această persoană, dar îmi doresc să iasă în faţă şi alte domenii. Sportul este foarte bine reprezentat, la fel şi partea de muzică. Vreau mai mult din ştiinţă, din inovaţii, şi din celelalte sectoare ale economiei româneşti.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia turismului în România?

Anca Pavel-Nedea: La Târgul Internaţional de la Londra, unde au fost prezenţi toţi miniştrii din ţările care au ministere de turism, s-au discutat toate trendurile de circulaţie la nivel mondial. Am înţeles că România a fost desemnată destinaţie sigură. În contextul socio-politic actual şi luând în calcul noile alegeri ale turiştilor străini la nivel internaţional, este foarte important că ţara noastră a dobândit acest titlu. România devine din ce în ce mai ofertantă pentru turiştii din Europa Occidentală, dar şi pentru turiştii din China, America, de ce nu din India şi din alte pieţe emergente. Acum încercăm partea de Rusia. Având în vedere cele două aspecte indicate mai sus, dar şi în contextual adoptării tuturor măsurilor legislative pozitive pentru industria turismului - TVA de 9%, contractul cu turistul, ne luptăm acum pentru impozitul specific - România are toate şansele ca, începând cu 2016, să se poziţioneze pe piaţa externă ca un furnizor mult mai vizibil de servicii turistice, ca o destinaţie care, timp de un an întreg, poate să ofere ceva, indiferent de zonă - munte, mare, pachete de balneo, Delta Dunării, turism religios, turism cultural, tradiţii şi autenticitate.

Reporter: De ce credeţi că nu reuşeşte ţara noastră să atragă mai mulţi turişti străini?

Anca Pavel-Nedea: România creşte în fiecare an şi va creşte din ce în ce mai mult. Aceasta este direcţia acţiunilor şi obiectivelor ANT. Din păcate, ţările consacrate ca fiind destinaţii ultracăutate din punct de vedere turistic sunt instabile. Acest aspect, însă, creşte şansa României, care trebuie exploatată. Totodată, campaniile demarate de ANT pe pieţele prioritare şi de oportunitate în ultimii ani, în mod sigur, vor avea feedback prin creşterea numărului de turişti străini care vor vizita România. Deşi atragerea de fonduri europene pe axa prioritară turism s-a încheiat anul trecut, iar până în 2020, din păcate, turismul nu mai beneficiază pe partea de promovare de alte fonduri, în urma strategiilor şi a parteneriatelor pe care le-am făcut, cred că România va continua, chiar şi fără acest suport financiar, prin eforturile ANT şi nu numai, să fie vizibilă la nivel internaţional, lucru de care are foarte mare nevoie. Am credinţa că trendul este unul pozitiv şi ţara noastră se va bucura, începând cu acest an, de un număr mult mai mare de turişti înregistraţi în unităţile de cazare din întreaga ţară.

Reporter: Credeţi că nominalizarea Transilvaniei în topul realizat de Lonely Planet şi în cel al CNN, iar a Bucureştiului în revista Vogue va creşte numărul turiştilor din aceste zone?

Anca Pavel-Nedea: Sunt convinsă că da, toate aceste aspecte aduc o vizibilitate mult mai mare asupra României ca destinaţie turistică. Totuşi, fără follow-up, fără să urmărim şi să promovăm aceste nominalizări foarte importante o să pierdem trenul. Aceste realizări potenţează anul 2016 şi avem un an ca să exploatăm acest lucru. Astfel, am numit, de aproape 3 luni, o echipă de proiect special pentru promovarea Transilvaniei. Am solicitat asociaţiilor patronale care au operatori în zona Transilvaniei, dar şi consiliilor judeţene de acolo, jucătorilor, actorilor din sistemul privat şi nu numai, să intre în acest grup de lucru. Am primit răspunsuri pozitive de la marea majoritate. Săptămâna trecută a avut loc prima şedinţă de lucru a acestei echipe reunite. Aici s-au stabilit principalele acţiuni pe care le vom face pe nominalizarea Transilvaniei de către Lonely Planet ca regiunea numărul unu. Pentru a potenţa Bucureştiul ca destinaţie de city break, de business şi nu numai, m-am întâlnit cu responsabilii de dezvoltare turistică a Capitalei. Se fac acţiuni şi în acest sens, ei mi-au înaintat proiecte, eu îi ţin mereu la curent cu toate oportunităţile care ajung la noi şi pe care Bucureştiul le poate exploata.

Reporter: Cum vedeţi introducerea voucherelor de vacanţă? Este un pas important pentru turismul românesc?

Anca Pavel-Nedea: În mod sigur vor ajuta turismul românesc. Autoritatea Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), prin doamna Lucia Morariu, care a fost şi aici în poziţia mea, a luptat şi a muncit foarte mult pentru a implementa aceste tichete. Am avut noroc şi Guvernul trecut a înţeles această necesitate. Din păcate, a existat o problemă de comision cu Asociaţia Emitenţilor de Tichete de Vacanţă. Aceştia au pretins un comision de 2%, deşi iniţial au acceptat 1%, cerinţă pe care nu au ridicat-o atunci când s-a legiferat. După ce ne-am întâlnit cu ei şi cu ANAT-ul, în acest sens, am deblocat situaţia, am reuşit să obţinem din partea lor promisiunea că nu vor bloca pe anul 2016 emiterea acestor tichete. Noi am spus că o să-i sprijinim pentru 2017, dar pentru anul acesta să nu blocheze acest aspect. Din păcate, am fost dezamăgiţi să constatăm că nu se alocă, în sistemul public, vouchere de vacanţă. Ori, sistemul public era principalul furnizor de clientelă. Eu nu vreau să renunţ aşa uşor. O să fundamentez şi o să fac o adresă către Ministerul de resort, să-i cer sprijinul ca apoi să fie înaintată primului-ministru şi Guvernului, prin care, pentru rectificarea bugetară din a doua parte a anului, totuşi, să se revină asupra acestor decizii şi, strict pentru voucherele de vacanţă, să se permită acordarea lor. Când Ministerul de Finanţe a anunţat că nu se vor acorda, voucherele au fost luate împreună cu primele. Nu mi s-a părut corectă asocierea, a fost greşită şi nu cred că din rea intenţie, cred că din necunoaşterea problemei. Îmi pare rău că ANT-ul nu am fost întrebat, pentru că acordarea voucherelor de vacanţă în sistemul public nu însemna o sumă care să pună presiune pe buget, iar ideea pentru care erau promovate a fost îngropată, deşi dădea circulaţie unei industrii. Prin această măsură a fost afectată toată lumea.

Reporter: Care este stadiul vizelor pentru turiştii chinezi, ruşi şi pentru cei din ţările arabe care vor să vină în România?

Anca Pavel-Nedea: Pentru a rezolva această situaţie am cerut audienţă la ambasadorul Chinei în România. Domnia sa m-a primit imediat, i-am explicat situaţia şi i-am cerut sprijinul. L-am invitat la o întâlnire de lucru unde, la cererea ANT şi cu sprijinul Ministerului de resort, au participat reprezentanţii IGI ( Inspectoratul General pentru Imigrări), reprezentanţii Ministerului Afacerilor Externe, i-am invitat şi pe cei de la ANAT şi PNAT (Patronatului Naţional al Agenţiilor de Turism). Din păcate, domnul ambasador nu a reuşit să ajungă, dar a trimis doi reprezentanţi. Am avut o întâlnire de lucru foarte bună, prin care s-a deblocat situaţia vizelor. ANT-ul trimite către toţi participanţii un acord între toate aceste structuri prin care asociaţiile agenţiilor de turism îşi asumă responsabilitatea ca, în eventualitatea în care un turist chinez rămâne pe teritoriul României să-l repatrieze şi să suporte toate cheltuielile. Trebuie să precizăm că acest lucru nu s-a întâmplat în ultimii 5 ani, de exemplu. Prin acest acord situaţia vizelor se deblochează, iar pentru grupurile organizate prin turoperatori care vin din China, viza se va obţine în 7 zile. Acest parteneriat intră în vigoare de la semnarea acordului, probabil în două săptămâni. În cadrul întâlnirii am avut ocazia să cerem şi noi ca de facilitatea de care vor beneficia turiştii chinezi să se bucure şi românii care merg în China. Adică, pentru grupurile care sunt organizate prin turoperatori este suficient ca reprezentantul acestora să vină cu toate paşapoartele şi să ia viza. Pe acelaşi model, încercăm să vedem dacă este de necesitate şi pentru alte pieţe pe care le targetăm din punct de vedere strategic. Şi pentru Rusia şi India s-au iniţiat deja discuţii, aşteptăm să semnăm primul protocol.

Reporter: Au fost încărcate platformele online cu materiale de promovare ale obiectivelor turistice româneşti? Când estimaţi că vor începe acordurile de colaborare cu Google, Facebook şi Youtube să dea roade?

Anca Pavel-Nedea: Legat de promovarea on-line, ANT a îndeplinit acest obiectiv şi promovează România pe platforma de socializare Facebook, pagina ANT a ajuns la peste 15.000 de utilizatori. Totul prin demersurile echipei noastre, fără să avem bani alocaţi, prin oamenii interni care fac şi altă treabă - am desemnat două persoane care să se ocupe de această platformă. De asemenea, am punctat şi am îndeplinit obiectivul legat de colaborarea cu Youtube. În acest moment toate materialele de promovare deţinute de către ANT sunt încărcate pe canalele de promovare Youtube. În ceea ce priveşte încheierea protocolului cu Google, suntem pe ultima sută de metri. Google nu mai are niciun alt protocol la nivel internaţional. Acesta ne va ajuta să ne facem o idee clară asupra profilul turistului la nivel internaţional. Google ne va pune la dipoziţie ceea ce România nu a avut niciodată şi are mare nevoie: o bază statistică legată de circulaţia internaţională. Tot pentru promovarea noastră vom înainta Google materialele de promovare. Roadele acestor demersuri încep să apară deja, on-line-ul fiind o unealtă de PR extrem de puternică, de care intenţionez să profităm în continuare.

Reporter: Care sunt cele mai urgente probleme pe care doriţi să le rezolvaţi în noul an?

Anca Pavel-Nedea: Impozitul specific este prioritar. Suntem, în acest moment, în cadrul unui grup de lucru care încearcă să deblocheze situaţia legată de impozitul specific. Săptămâna trecută, a avut loc o întâlnire cu reprezentanţii Ministerului de Finanţe şi ai Ministerului nostru de resort pentru a încerca să le explicăm din nou de ce este atât de important, care sunt avantajele introducerii acestui impozit inclusiv pentru Ministerul de Finanţe şi, în general, pentru ţară şi pentru industrie, să vedem care sunt punctele pe care dânşii le ridică pentru blocarea acestui impozit. A fost o întâlnire destul de intensă. Aşteptăm acum poziţia dânşilor după lămuririle pe care le-am adus şi după exprimarea punctelor de vedere. ANT şi Ministerul de resort au ţinut ca reprezentanţii mediului privat să fie prezenţi la aceste discuţii şi negocieri şi au fost doi reprezentanţi ai asociaţiilor patronale din turism, domnul Nicolae Istrate şi domnul Virgil Stancu.

În afară de impozitul specific, foarte importantă cred că este strategia de marketing, prezentarea şi promovarea României şi punctarea tuturor obiectivelor pe care ni le-am fixat. Vom avea nevoie şi de sprijinul Ministerului de resort pentru ca, la rectificarea bugetară, să ne acorde bani suplimentari pentru partea de promovare, pentru realizarea acestei strategii. De asemenea, consider foarte importantă realizarea proiectului pentru SIET (Sistemul Informatic de Evidenţă Turistică). Se lucrează deja intens de 3 luni şi vrem, împreună cu Ministerul de resort, să ieşim cu un nou proiect de HG, care să închidă toate modulele pe care le are SIET-ul, astfel încât, pe viitor, industria turismului să aibă o evidenţă corectă şi completă, ceea ce nu are până acum.

Avem în plan şi numeroase obiective care ţin nu numai de partea administrativă a ANT, dar şi de aşezarea şi reorganizarea pe principii manageriale şi de eficienţă. Sunt şi obiective strategice şi legislative, aşa cum am arătat, sunt foarte multe. Oricum, m-aş bucura dacă SIET-ul şi impozitul specific ies anul acesta şi vom putea să punctăm şi strategia de marketing şi promovare impreună cu reorganizarea ANT. Sunt 4 obiective foarte grele, strategice, pe care vrem să le transformăm în patru mari reuşite pentru turism.

Reporter: Pe ce va miza ANT în 2016?

Anca Pavel-Nedea: Pe strategia de promovare, pe marketing, PR, on-line şi modificarea şi realizarea unui cadru legislativ favorabil pentru industria turismului.

Reporter: Vă mulţumim!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb