Guvernul României a adoptat o Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea Legii nr. 7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare. Noul act normativ reglementează modul în care cererile de înscriere, recepţie sau avizare pot fi depuse online, prin intermediul sistemului informatic de cadastru şi carte funciară.
ANCPI, instituţie aflată în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei (MLPDA), a actualizat legislaţia în domeniu, având în vedere accelerarea procesului de digitalizare din ultima perioadă, potrivit unui comunicat al instituţiei.
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului pentru modificarea Legii nr. 7/1996 a cadastrului şi a publicităţii imobiliare, cererile depuse online, prin intermediul sistemului informatic de cadastru şi carte funciară, trebuie să fie însoţite de documente care fac dovada legalităţii operaţiunii solicitate.
Procedura de înregistrare online a cererilor include un mecanism care permite identificarea persoanei care efectuează demersurile respective. Conform noilor reglementări, răspunderea pentru corectitudinea şi autenticitatea datelor în format electronic revine persoanei care a introdus aceste informaţii în sistem. De asemenea, răspunderea pentru verificarea şi validarea datelor în format electronic revine persoanei care le-a verificat şi validat.
Instituţia a informat că noile reglementări prevăd că certificarea autenticităţii şi forţa juridică a înscrisului în format electronic generat, prin intermediul sistemului informatic de cadastru şi carte funciară, fără intervenţia vreunei persoane, este dată de sigiliul electronic calificat al ANCPI.
Ordonanţa de urgenţă nr. 61/2020 privind completarea Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 a fost publicată în Monitorul Oficial al României nr. 381/12.05.2020.