Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor Regiunea (ANPC) a desfăşurat, în ultimele zile, o amplă campanie de verificare a modului în care sunt respecatate prevederile legale în vigoare, în domeniu, în magazinele operatorului economic SC Lidl Discount SRL, se arată într-un comunicat al ANPC.
Potrivit sursei menţionate au fost verificate 295 locaţii din întreaga ţară, iar în urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat următoarele sancţiuni:
"-757 amenzi contravenţionale în valoare de circa 7,5 milioane lei
-113 avertismente
-oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme, în valoare de peste 120.000 lei
-oprirea temporara a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru 23 puncte de lucru
-propunerea închiderii temporare a unităţii pe o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 unităţi, din judeţele Botoşani, Galaţi şi Giurgiu
-propunerea închiderii temporare a unităţii pe o perioadă de la 6 luni la 12 luni pentru 7 puncte de lucru, din Regiunea Bucureşti-Ilfov
-propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 43 unităţi."
Măsura de oprire temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, a fost aplicată unor puncte de lucru situate în judeţele Ilfov, Bihor, Maramureş, Cluj, Alba, Braşov, Mureş, Arad, Constanţa, Tulcea şi municipiul Bucureşti, conform sursei citate.
Datele comunicatului arată că "Ciupitul la cântar" a devenit o formă de comerţ. Ciudat este că niciodată nu se gândeşte nimeni să adauge un pic, astfel că totdeauna iese în pagubă consumatorul! Dacă ştii că procesul tehnologic scade cantitatea, cum se întâmplă că nimeni nu pune puţin în plus, pentru a preveni scăderea!
Lidl este corigent la cântar şi nu numai!" - Horia Constantinescu - preşedinte ANPC.
Dintre cele mai importante abateri constatate de echipele de control, sursa precizată menţionează:
"-comercializarea unor produse alimentare cu diferenţe de gramaj faţă de cel menţionat pe ambalaj
-nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea la bucată a unor produse care erau destinate vânzării multi-pack, având menţionată şi reducerea corespunzătoare pe pachet; lipsa produsului de referinţă la raft pentru a rezulae avantajul specific al preţului pachetului promoţional; lipsa menţiunilor referitoare la data de debut a campaniei de reduceri)
-utilizarea, în zona Gastro, a pâinii neambalate păstrată în lăzi din plastic, neigienizate
-folosirea unor camere de frig cu depuneri masive de gheaţă
-comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în amabalaj
-comercializarea unor fructe si legume cu modificari organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menţionată calitatea I
-condiţii de depozitare şi igienă necorespunzătoare, cu reziduri şi rugină, surplus de gheaţă, reziduuri pe paviment, agreagate de refrigerare neigienizate, depozitarea produselor în spaţiul destinat în temperatura neconforma
-comercializarea unor produse fără a avea menţionat pe eticheta de la raft preţul pe unitatea de măsură
-lipsa menţiunilor referitoare la ingredientele produselor şi la valoarea nutriţională a acestora, pe etichetele produselor din zona de panificaţie
-folosirea, în zona de panificaţie, a unor tăvi cu grad avansat de arsură, a unor stative pentru tăvi şi a unor rafturi metalice cu grăsime arsă şi mizerie
-utilizarea, în magazin a unor coşuri de cumpărături neigienizate corespunzător
-folosirea unor testere, pentru produse cosmetice fără a avea etichete, privind data deschiderii şi comercializa unor produse cosmetice fără a fi însoţite de eticheta cu ingredientele produselor
-folosirea unor spatii de refrigerare si de congelare neigienizate, cu praf, resturi alimentare, impurităţi, cu ventilatoarele de la agregatele de răcire cu depuneri masive de praf, impurităţi, rugină, gheaţă
-comercializarea unor jucării fără a avea menţionate pe etichetă avertismentele legate de utilizare
-comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depăşită
-comercializarea unor produse cu traducere incompletă a elementelor de identificare sau fără a avea menţionată compoziţia fibroasă, pe etichete
-prezentarea la vânzare a unor produse de panificaţie ca având în compoziţie ingrediente superioare (ciocolată) în raport cu cele reale (cacao şi uleiul vegetale).", se mai arată în comunicatul ANPC.
1. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 31.10.2023, 17:28)
...