Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a verificat respectarea prevederilor legale referitoare la comercializarea, conformitatea, modul de etichetare, prezentare şi publicitate a orezului.
"În anul 2009 am constatat în urma controalelor că există multe probleme privind calitatea, etichetarea şi modul de comercializare a orezului. Drept urmare, am extins aceste controale pentru a vedea care este situaţia în prezent. Putem trage concluzia că neregulile legate de etichetarea incorectă s-au redus, în acest moment consumatorii au şanse mai mari de a recunoaşte un orez de calitate inferioară din informaţiile scrise pe eticheta produsului. Totuşi, există încă produse de calitate inferioară prezentate înşelător, deci vom continua controalele până când aceste practici vor dispărea", a declarat Constantin Cerbulescu, preşedinte ANPC.
Ca urmare a deficienţelor constatate, comisarii ANPC au oprit de la comercializare peste 136.000 kg de produse, în valoare de 617.200 lei, care erau comercializate sub denumirea înşelătoare de orez. Au fost aplicate 479 de amenzi contravenţionale însumând 1.524.050 lei şi 231 de avertismente, potrivit unui comunicat remis redacţiei.