"Anul 2022 ne-a dat încredere şi curaj să ducem business-ul la un alt nivel"

A consemnat Alina Vasiescu
Ziarul BURSA #Companii / 1 iunie 2023

"Anul 2022 ne-a dat încredere şi curaj să ducem business-ul la un alt nivel"

(Interviu cu Andreea Simion, co-owner Angeline Cake Boutique)

"Am reuşit să aducem cifra de afaceri la 1,7 milioane de lei anul trecut, de la 1,2 milioane în 2021"

Pe o piaţă extrem de dinamică şi fragmentată, aceea a prăjiturilor şi produselor de patiserie, soţii Andreea şi Marius Simion, care nu aveau pic de experienţă în domeniu, au creat Angeline Cake Boutique, punând bazele unei afaceri ce a crescut continuu din 2017, în ciuda pandemiei şi a crizei produse de războiul din Ucraina. Andreea Simion ne-a povestit, într-un interviu, despre aventura Angeline Cake Boutique şi ce planuri a pregătit pentru viitor.

Reporter: Cum a apărut ideea creării Angeline Cake Boutique?

Andreea Simion: Ideea acestui business a apărut din plăcerea noastră pentru deserturile de calitate. Ceea ce ne-a dus la nevoia pe care nu reuşeam să ne-o satisfacem oricând ne doream: aceea de a găsi şi în Bucureşti dulciurile pe care le-am tot gustat pe unde am călătorit, dulciuri din ingrediente sănătoase, produse de la zero, fără premixuri congelate, dulciuri pentru care să nu fim nevoiţi să plătim cât o masă la restaurant ca să le savurăm la noi acasă. Aşa c-am zis că trebuie să le facem noi dacă tot nu le găsim fix aşa cum ne dorim.

Reporter: Cum aţi pornit afacerea - care a fost prima investiţie, la cât s-a ridicat şi la cât a ajuns totalul investiţiilor până în prezent pentru creşterea Angeline Cake Boutique?

Andreea Simion: Primii paşi în afacerea Angeline i-am facut în 2017, cu un laborator şi cu vânzări online şi am pornit cu încrederea că şi în România se pot face lucruri de calitate la preţuri decente. Investiţia, de-a lungul anilor, a fost undeva la 150.000 de euro. Înainte să facem prăjituri eu eram project manager, iar Marius - jurist, deci vă puteţi imagina câte ştiam despre această industrie. Pasiunea a fost şi este singurul motor care ne conduce în acest business. Eu am intrat în laborator şi am lucrat cot la cot cu fetele ani buni! Încă mai am zile în care îmi pun şorţul ca să le dau o mână de ajutor colegilor de la producţie.

Al doilea moment important a fost 2020: deschiderea Cake Shop-ului din Piaţa Victoriei, prin care am obţinut mai multă vizibilitate şi, totodată, credibilitate în faţa publicului. Au urmat deschiderea unui nou laborator în ianuarie anul acesta, unul mai mare şi mai utilat, şi, respectiv, a unei noi locaţii în februarie. În aceste două locaţii de business am investit încă 150.000 de euro. Tot anul acesta am dezvoltat linia de patiserie, iar două dintre succesele acestui proces au fost lansarea NewYorkRolls-urilor.

"Anual, cifra noastră de afaceri a crescut constant"

Reporter: Cum v-a afectat pandemia afacerea? Dar provocările ulterioare: creşterea preţurilor materiilor prime, inflaţia, în general, mediul economic incert?

Andreea Simion: La momentul începerii pandemiei, Angeline avea două linii generatoare de venit constant: vânzările online şi colaborările cu locaţii de fresh food şi cafenele de specialitate, iar motorul principal erau vânzările online. În februarie 2020 semnam contractul pentru închirierea spaţiului din Piaţa Victoriei, adică ne pregăteam să deschidem primul Cake Shop! Însă a venit lockdown-ul şi a trebuit să regândim strategia. Nu neg că a fost o perioadă plină de provocări, însă nu ne putem plânge.

Cu excepţia celor 2-3 săptămâni de carantină, nu ne-a mers rău. Cel mai important aspect a fost faptul că noi aveam deja un business online care funcţiona foarte bine înainte de pandemie. Site-ul era foarte bine pus la punct, iar zona de vânzări online a crescut exponenţial. Anual, cifra noastră de afaceri a crescut constant.

Conflictul din Ucraina şi criza energiei ne-au afectat prin prisma creşterii costurilor cu materiile prime şi cu utilităţile, ne-am lovit şi de unele întârzieri în livrarea anumitor materii prime, însă, per total, anul 2022 a fost unul bun pentru noi: am reuşit să aducem cifra de afaceri la 1,7 milioane de la 1,2 milioane de lei în 2021. Mai mult decât atât, anul 2022 ne-a oferit câteva oportunităţi şi ne-a dat încredere şi curaj să facem câţiva paşi înainte şi să ducem business-ul la un alt nivel. Aşa că acum pregătim câteva surprize care, sperăm, îi vor încânta pe clienţii noştri.

Reporter: Ce produse oferiţi şi care sunt cele mai solicitate? Ce căi de distribuţie aveţi?

Andreea Simion: Angeline Cake Boutique are o singură linie de business: producţia artizanală de deserturi preparate responsabil şi proaspete, din ingrediente sănătoase, cu gust natural, fără E-uri, premixuri sau ingrediente congelate. Noi nu vindem "dulciuri", ci creăm experienţe, este ceea ce facem din 2017 şi încercăm să venim mereu cu lucruri noi, fără, însă, a ieşi din zona noastră de know-how. La noi în Cake Shop se găsesc deserturi renumite în întreaga lume, după reţete adaptate, deserturi care te poartă senzorial pe meleagurile lor de origine.

Până la momentul lansării NewYorkRolls - celebrul desert-fenomen pe reţelele de socializare - făceam vâlvă cu Pasteis de Nata, vestitul desert portughez, şi cu tortul Red Velvet, unul dintre cele mai solicitate la evenimente din toată lumea. Aceste produse vedetă aduceau undeva la 15% din totalul încasărilor.

Fiecare produs care pleacă de la noi trebuie să fie fix acel desert pe care l-am căutat în călătoriile noastre şi după care am tânjit când ne întorceam acasă. Dat fiind că totul se face manual, muncim foarte mult să ne asigurăm că ceea ce ajunge la client este fix ceea ce ne-am dori să primim noi. Avem mulţi diferenţiatori, dar poate că atenţia la detalii, ingredientele şi experienţele senzoriale pe care le oferim sunt cele care ne definesc cel mai bine.

În ce priveşte canalele de distribuţie, produsele noastre sunt disponibile prin livrare online direct de pe site-ul nostru, prin cele două magazine fizice proprii, prin aplicaţia Bolt Food şi, de câteva săptămâni, prin Tazz.

"Clienţii sunt tot mai sofisticaţi, preferinţele lor se rafinează de la un an la altul"

Reporter: Aţi observat modificări în cererea consumatorilor, în contextul provocărilor din ultimii ani?

Andreea Simion: Clienţii sunt tot mai sofisticaţi, călătoresc mult şi apreciază calitatea în locul cantităţii, se informează şi îşi doresc produse de calitate, experienţe culinare. Preferinţele lor se rafinează de la un an la altul. De aceea, sunt mult mai pretenţioşi în legătură cu felul în care arată produsele, cât de sănătoase sunt, cum sunt realizate şi ce impact au nu numai asupra sănătăţii lor, dar şi asupra "sănătăţii" mediului şi a societăţii. Da, este o tendinţă tot mai pronunţată în rândul consumatorilor: aceea de a analiza impactul unui produs mai departe de propria persoană sau de perimetrul familiei şi apropiaţilor.

Reporter: Cum estimaţi evoluţia afacerilor dumneavoastră în 2023, faţă de anul trecut?

Andreea Simion: Până la finele anului, estimăm să ajungem la afaceri de 4,3 milioane de lei, pe fondul investiţiilor derulate anul trecut, cât şi datorită celor prevăzute pentru 2023. Printre investiţiile menţionate se află şi 15.000 de euro într-un amplu proces de digitalizare, în urma căruia am lansat, de curând, şi noua versiune a magazinului nostru online.

Reporter: Ce investiţii mai aveţi în plan pentru anul acesta? Cum vedeţi dezvoltarea viitoare a afacerii şi de ce obstacole v-aţi lovit până acum?

Andreea Simion: În acest moment, avem două magazine fizice: cel din Victoriei şi cel din Aviatorilor. La finalul lunii ianuarie am inaugurat atelierul central PREP, care deserveşte ambele locaţii, dar şi aria de fresh delivery, shop-ul online şi, bineînţeles, direcţia de furnizare produse pentru evenimente. Investiţia în noul Cake Shop şi în laboratorul propriu se ridică la aproximativ 150.000 euro. În strategia de anul acesta intră şi lansarea unor game noi şi intrarea pe alte nişe, precum cea a produselor fără zahăr, dar şi extinderea în zona viennoiserie, care este un fel de punte între patiserie şi brutărie, dar tot cu ingrediente dulci.

Reporter: Cum vă finanţaţi investiţiile?

Andreea Simion: Prin credite şi, desigur, prin reinvestirea celei mai mari părţi din profit. După cum spuneam, am pornit această afacere din pasiune, o susţinem cu pasiune, deci ni se pare normal să tot reinvestim în pasiunea noastră.

"Prăjiturile/produsele de patiserie şi biscuiţii dulci reprezintă segmentul cel mai mare de consum"

Reporter: Piaţa locală a prăjiturilor de laborator este în creştere, iar artizanalul se loveşte de concurenţa produselor congelate. Cum vedeţi această situaţie, cum vă afectează şi ce sfătuiţi consumatorul ca să aleagă corect?

Andreea Simion: Piaţa deserturilor se adresează tuturor consumatorilor, de toate vârstele, genurile şi categoriile sociale, astfel încât segmentele de consumatori sunt mereu în schimbare, iar asta înseamnă că valorile, credinţele şi, totodată, preferinţele - incluzându-le şi pe acelea culinare - sunt mereu în schimbare. Va exista mereu o piaţă pentru produsele congelate, dar asta nu înseamnă că ne dăunează nouă, o afacere care se adresează tipului de consumator care îşi doreşte o experienţă deosebită atunci când savurează un desert. Sunt două modele de business diferite, cu public diferit.

Iar dacă ar fi să dăm un sfat unui pasionat de dulce, acela ar fi să cerceteze bine ce opţiuni de consum are în zona sa şi să se informeze temeinic asupra tuturor acestor opţiuni, pentru a alege fix pe gustul său. Iar asta implică mult mai multe aspecte decât strict senzaţia papilelor sale în cele câteva minute de savurat prăjitura respectivă.

Dacă analizăm diferitele categorii de produse din piaţa pe care activăm noi, prăjiturile/produsele de patiserie şi biscuiţii dulci reprezintă segmentul cel mai mare de consum, iar snacks-urile reprezintă segmentul cu cea mai rapidă creştere. Este o piaţă unde concurenţa te ajută să devii mai bun, te inspiră să vii cu produse noi. Totodată, este o piaţă plină de oportunităţi. Noi credem că fiecare jucător de pe această piaţă are locul lui şi că e imposibil să nu câştigi inima consumatorilor dacă-ţi faci treaba ca la carte!

Reporter: Vă mulţumesc!

Românii au cheltuit peste 3 miliarde de lei în 2020 pe prăjituri şi produse de patiserie. La nivel global, piaţa de prăjituri şi produse de patiserie a atins o valoare de 130,7 miliarde de dolari în 2021. Potrivit estimărilor companiei de cercetare a pieţei IMARC Grou, se aşteaptă ca această industrie să atingă 170,2 miliarde de dolari până în 2027, cu o creştere constantă de 4,4% pe an în perioada 2022-2027.

----------------

Potrivit datelor Euromonitor, industria de panificaţie şi patiserie din EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) valorează 91 de miliarde de euro şi este probabil să crească cu încă 1,3% până în 2025. În România, în ultimii cinci ani, piaţa locală a avut o creştere anuală medie de 2,79%, mai puţin decât media globală, ceea ce înseamnă că piaţa locală de panificaţie, cofetărie şi patiserie încă are loc de creştere.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb