Grupul de firme Agricola Bacău a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 616,62 milioane lei (138,5 milioane euro), cu 4% mai mare decât cea înregistrată în 2013, aproape 60% fiind generată de producătorul de carne de pui Agricola Internaţional, potrivit unui comunicat remis azi redacţiei.
În 2013, Agricola Bacău a raportat afaceri de 590,46 milioane lei.
"Performanţa economică a companiei a fost în anul 2014 rezultatul unei execuţii foarte bune în operaţional, iar revenirea preţurilor principalelor resurse la niveluri mai rezonabile a ajutat si ea. Vorbim în continuare de o perioadă în care preţul mediu înregistrează un trend descrescător, similar celui european. Suntem hotărâţi să ne continuăm trendul ascendent din ultimii ani. Avem în continuare obiective de creştere. Pentru anul 2015 ne-am propus o menţinere a cantităţilor vândute la carnea de pasăre, o creştere de 10% la mezeluri şi semipreparate. Ne îndreptăm atenţia către creşterea profitabilităţii, în special prin selecţia riguroasă a portofoliului de produse, însă investim în continuare în diferenţiere şi comunicare pentru consolidarea valorii brandului Agricola în piaţă", este citat în comunicat preşedintele grupului, Grigore Horoi.
Vânzările de carne de pasăre au totalizat în volum, în 2014, 36.614 tone, cu 10% mai mult faţă de anul precedent şi cu aproape 9% în valoare, ca urmare a creşterii ponderii în mixul de produse comercializate a sortimentelor cu valoare adăugată mare - produse refrigerate tranşate şi dezosate, în detrimentul carcasei de pasăre. De altfel, 85% din carnea de pui comercializată a fost carne refrigerată. Astfel, afacerile Agricola Internaţional s-au situat anul trecut la aproximativ 353,66 milioane lei (circa 81 milioane euro), faţă de 326,34 milioane lei în 2013.
Potrivit companiei, rezultatul continuă trendul crescător pe care Agricola îl menţine în ultimii 6 ani, în contextul în care piaţă cărnii de pasăre a consemnat o creştere lentă în 2014 faţă de 2013, de 2%, iar preţul mediu al cărnii de pasăre urmează un trend negativ în Europa, respectiv de - 3 procente în piaţa internă, în aceeaşi perioadă.
În ceea ce priveşte exporturile, acestea s-au diminuat cu aproximativ 30% faţă de anul trecut (circa 8% din producţia de carne) deoarece compania s-a concentrat mai mult pe piaţa internă, în special în zona retailului tradiţional, unde livrează 36,5% din producţie.
Pe segmentul de mezeluri, vânzările realizate de firma Salbac au crescut cu 11% faţă de 2013, în condiţiile în care această piaţă a continuat să se contracte.
"Ne consolidăm poziţia de lideri de piaţă în România la grupa salamurilor crud-uscate, cu vânzări de 16% din total segment. De asemenea, sortimentul nostru cel mai de preţ - Salamul de Sibiu Agricola - a înregistrat pe parcursul anului trecut o cotă de piaţă medie valorică de 51%, respectiv o cotă medie în volum de 50% din total segment Salam de Sibiu comercializat pe piaţa internă. Anul trecut am vândut cu 11% mai mult Salam de Sibiu Agricola decât în anul 2013", a precizat Horoi.
La categoria semipreparate şi produse de tip ready-meal, fabrica Europrod a obţinut anul trecut o creştere a vânzărilor de 18%, în condiţiile unei creşteri de 19% a volumelor comercializate.
La ouă consum, produse la Avicola Lumina Constanţa, s-a înregistrat o creştere cu 13% a cifrei de afaceri în 2014, respectiv un avans de circa 6% în volum.