Doar 23% dintre companiile care au plătit impozit pe profit au folosit această facilitate fiscală, anul trecut, deşi nu implică niciun cost pentru contribuabili, potrivit unui comunicat de presă trimis redacţiei.
Chiar dacă suma totală direcţionată a crescut cu 26% faţă de anul precedent, ea reprezintă doar 42% din suma totală care putea să ajungă la sectorul neguvernamental.
"Potrivit datelor furnizate de ANAF, în 2015, 150.541 de societăţi comerciale au realizat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul non-profit suma maximă prevăzută de lege, peste 375 de milioane de euro ar fi putut susţine domenii cheie precum sănătatea, mediul şi educaţia. Totuşi, doar 34.811 dintre aceste companii, reprezentând 23% din total, au înregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totală direcţionată către ONG-uri fiind de aproape 157 de milioane de euro ", a precizat Laszlo Bodor, Director de Fundraising şi Comunicare al Hospice Casa Speranţei.
Anul acesta, firmele pot să scadă din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a 0,5%, faţă de 0,3%, cât se scădeau anul trecut.