Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei anul trecut, comparativ cu 2011?
Mihai Popescu: 2012 a fost un an de reanalizare a oportunităţilor de dezvoltare ale companiei şi de regândire a strategiei de dezvoltare şi estimăm că aceste eforturi vor fi vizbile începând cu anul acesta.
Reporter: Cu ce rezultate financiare aţi încheiat 2012?
Mihai Popescu: Ergo Asigurări este o companie recent intrată pe piaţa românească, motiv pentru care încă nu se pune problema profitului. Activăm pe o nişă al cărui principal canal de distribuţie este bancassurance-ul, o modalitate extrem de eficientă de a ajunge la clienţi prin personal bancar specializat.
Reporter: Care este valoarea primelor subscrise anul trecut?
Mihai Popescu: Valoarea primelor brute subscrise de Ergo a fost de aproximativ 4,6 milioane de euro.
Reporter: Care este profilul clientului Ergo Asigurări de Viaţă?
Mihai Popescu: Clienţii Ergo Asigurări de Viaţă sunt persoane care au relaţii cu băncile, cunosc şi folosesc produse bancare, cu un grad de educaţie ridicat, ce aleg fie să se asigure împotriva riscurilor care i-ar putea împiedica să-şi plătească datoria către bănci, fie să înceapă un program de economisire şi investiţii pe termen mediu şi lung. Ergo pune la dispoziţia acestor clienţi soluţii de economisire cu profile de risc variate şi expuneri la instrumente de investiţii standardizate din Uniunea Europeană.
Reporter: Ce perspective aveţi pentru acest an?
Mihai Popescu: În 2013 ne-am propus să elaborăm o strategie care va susţine dezvoltarea operaţiunilor de pe piaţa românească. Strategia vizează întărirea relaţiilor cu partenerii bancari existenţi, precum şi atragerea şi încheierea unor parteneriate cu noi instituţii financiare. Ne bazăm pe experienţa deosebită a grupului Ergo şi a Munich Re, instituţii serioase cu o reputaţie solidă în Europa pentru a pune la dispoziţia partenerilor noştri întreg know how-ul grupului.
Reporter: Cum a evoluat piaţa în ultimul an?
Mihai Popescu: Analiza indicatorilor pietei de asigurări şi a dinamicii acesteia ne arată că performanţa este susţinută de executarea strategiilor de bancasurance cu anvergură şi substanţă, dar şi de reţeaua consultanţilor profesionişti care pun pe prim plan necesităţile clienţilor şi serviciile de consultanţă.
Reporter: Ce estimări aveţi pentru piaţa de profil?
Mihai Popescu: Este posibil să vedem o stagnare temporară a pieţei asigurărilor de viaţă pe fondul lipsei de încredere în planurile realizate pe termen lung, situaţie cauzată de condiţiile economice defavorabile. Totuşi, credem că această stagnare va aduce o îmbunătăţire a calităţii portofoliilor de asigurări, precum şi la o îmbunătăţire a serviciilor de consultanţă pentru client, ceea ce, pe termen lung, va aduce beneficii pieţei, chiar dacă unele companii pot experimenta scăderi ale cifrei de afaceri în acest proces. Există şi posibilitatea ca dorinţa de dezvoltare rapidă a operaţiunilor să ducă la construirea portofoliilor nesustenabile, dar în timp aceste practici se vor auto corecta sau vor fi corectate prin reglementări specifice.
Reporter: Care este valoarea pieţei asigurărilor de viaţă?
Mihai Popescu: Piaţa asigurărilor de viaţă a fost, anul trecut, de 1,8 miliarde lei, în creştere cu 3,75% faţă de 2011, potrivit datelor Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor.
Reporter: Ergo Asigurări de Viaţă are în vedere o mişcare de genul fuziunilor/achiziţiilor?
Mihai Popescu: Parte a grupului Ergo Munich Re, subsidiara din România este încă o companie aflată la început de drum, concentrată pe segmentul de bancassurance. În aceste condiţii, principalul obiectiv al Ergo Asigurări de Viaţă sunt creşterile pe segmentul de bancassurance, dar şi găsirea noilor oportunităţi de dezvoltare care să includă noi produse şi noi canale de distribuţie. Ne dorim o creştere organică, dar şi extinderea pe noi linii de business, cum ar fi segmentele de non-life şi/sau asigurările medicale.
Reporter: Care sunt principalele provocări cu care se confruntă companiile de profil din ţara noastră şi ce soluţii vedeţi pentru depăşirea acestor obstacole?
Mihai Popescu: Menţinerea interesului şi susţinerea acţionarilor pe termen lung în mediul economic actual poate fi o provocare pentru unele companii, ceea ce, în acelaşi timp, poate fi o oportunitate deosebită pentru grupurile cu interes de dezvoltare în regiunea central-europeană. Piaţa de asigurări, atât de viaţă, cât şi de non-viaţă, rămâne una atrăgătoare în regiune, pe termen lung, iar modelul strategic şi calendarul de dezvoltare vor juca un rol important pentru societăţile de asigurări.
Reporter: Mulţumesc!