Numărul autovehiculelor noi vândute în România, în primele nouă luni ale anului, a atins un volum de 134.831 de unităţi, în creştere cu 20,2%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2017, în timp ce la capitolul maşinilor second hand s-a înregistrat o scădere de 8,3% în intervalul de referinţă, până la 346.918 de exemplare, potrivit Agerpres.
Un segment distinct a fost cel al autovehiculelor electrice şi hibrid, despre care specialiştii afirmă faptul că România va înregistra, în acest an, cea mai mare creştere procentuală din Uniunea Europeană (UE) în ceea ce priveşte achiziţiile.
La nivel general, livrările de autovehicule noi au ajuns, în primele nouă luni, la 134.831 de unităţi, în creştere cu 20,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, din care 113.727 autoturisme (+22,3%) şi 21.104 autovehicule comerciale (+9,7%). Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 38.211 unităţi, urmată de Volkswagen (12.458), Ford (10.222), Renault (10.184) şi Skoda (9.923).
La autoturisme, ierarhia mărcilor are pe primul loc tot Dacia, cu 35.781 unităţi (31,5% cotă de piaţă), urmată de Volkswagen (11.191 unităţi şi 9,8% cotă), Skoda (9.923 unităţi, 8,7% din total piaţă), Renault (8.681 unităţi, 7,6% cotă de piaţă) şi Ford (6.948 unităţi, 6,1% cotă). Pe modele, cu cele 14.361 de unităţi vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine vândut, în intervalul ianuarie - septembrie, acesta fiind urmat de Dacia Duster, cu 8.868 unităţi, Dacia Sandero (7.781), Renault Clio (4.050) şi Skoda Octavia (3.906).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele nouă luni din 2018, la o pondere de 60,6% din total, semnificativ mai mare (9,5 pp) faţă de ponderea pe care o aveau după aceeaşi perioadă din 2017, respectiv 51,1%.