ArcelorMittal vinde acţionarilor noi titluri, la preţul de 2,20 euro (2,44 dolari) pe acţiune, cel mai mare producător de oţel din lume încercând să-şi majoreze capitalul cu trei miliarde de dolari, pentru a-şi reduce datoria de 15,7 miliarde de dolari, transmite Bloomberg.
Compania vinde şapte acţiuni noi pentru fiecare 10 acţiuni deţinute, a anunţat vineri ArcelorMittal. Titlurile din emisiunea de acţiuni vor fi vândute la un preţ cu 35% mai mic decât preţul de la închiderea şedinţei bursiere de joi, iar familia directorului general Lakshmi Mittal îşi va menţine participaţia de 37% în companie, potrivit Bloomberg.
Anul trecut, valoarea acţiunilor ArcelorMittal a coborât cu 55% la Bursa de la Luxemburg, în condiţiile în care industria siderurgică se confruntă cu scăderea preţurilor şi o supra-ofertă de oţel la nivel mondial, aminteşte sursa citată.
Emisiunea de acţiuni va fi intermediată de Goldman Sachs Group, Bank of America Merrill Lynch şi Credit Agricole SA.
Luna trecută, ArcelorMittal a anunţat că în 2015 profitul său operaţional a scăzut cu 28%, până la 5,2 miliarde de dolari, în timp ce vânzările s-au redus cu 19%, până la 31,9 miliarde de dolari.
"2015 a fost un an foarte dificil pentru industriile siderurgică şi minieră, aminteşte Bloomberg. Deşi cererea pe pieţele noastre principale a rămas una solidă, preţurile s-au redus semnificativ în ultimul an, ca urmare a excesului de capacitate din China", a apreciat Lakshmi Mittal.
Anul trecut, ArcelorMittal şi-a revizuit de două ori estimările de profit, în condiţiile în care exporturile chineze au dus la scăderea preţurilor la oţel în Europa şi SUA, principalele pieţe ale grupului ArcelorMittal, potrivit sursei citate.
În 2015, exporturile de oţel din China au crescut cu o cincime, până la valoarea record de 112 milioane tone, astfel că în luna noiembrie preţurile la oţel în Europa au atins cel mai scăzut nivel de după 2007, cu 75% sub nivelul maxim.
În aceste condiţii, ArcelorMittal a anunţat recent că va lansa un nou plan pe cinci ani, denumit "Action 2020", destinat îmbunătăţirii rezultatelor pe cele cinci segmente operaţionale, şi va reveni la un profit operaţional de peste 85 de dolari pe tonă, în condiţiile în care anul trecut a scăzut până la 62 de dolari pe tonă.