Producătoul autohton de electrocasnice Arctic a lansat o nouă campanie de comunicare sub conceptul "Crede în tine". Strategia de comunicare de anul acesta se înscrie într-un demers de targetare a consumatorului tânăr, ce va continua şi în perioada următoare, obiectivul fiind acela de a revigora, de a întineri şi moderniza imaginea mărcii Arctic. Noua campanie de comunicare marchează astfel începutul unui nou mod de abordare a consumatorilor, întrucât Arctic îşi pro-pune să se ridice de la poziţia de furnizor accesibil de elec-trocasnice pe o poziţie de partener de dezvoltare personală.
Cele două spoturi TV ale campaniei - Oscar şi Umberto - au în centru poveşti ale unor viitori oameni de succes, care ţintesc mai sus şi au şi făcut deja primii paşi pe drumul pe care l-au ales, chiar dacă sunt abia la început. Un premiu pentru cel mai bun actor sau un interviu cu Umberto Eco sunt idealuri realizabile, cu efort şi ambiţie, pentru un tâ-năr actor care deocamdată joa-că pentru copii sau pentru o jurnalistă care deocamdată scrie la o revistă pentru femei.
Cercetările de piaţă din 2005 (sursa Synovate cercetare calitativă şi cantitativă) au demon-strat că marca Arctic se bucură în rândul consumatorilor de o imagine pozitivă, datorită produselor de încredere, cu un raport bun calitate-preţ, şi un brand awareness de 95,7%. De asemenea, marca este percepută ca find dinamică, cu evoluţie constantă.
Studiul "Mărci de Succes", realizat de compania de cercetare Synovate clasează marca Arctic pe locul 2 în topul mărcilor cu notorietate ridicată din categoria electronice şi electrocasnice, în creştere faţă de 2005, când s-a clasat pe locul 4 în acelaşi top. Totodată, Arctic s-a menţinut la un nivel constant în topul mărcilor româneşti, situându-se în ultimii 3 ani pe locul 2. Acest studiu dovedeşte, o dată în plus, că Arctic este un brand ce şi-a câştigat şi menţinut un loc în inima românilor.
În 2005 Arctic a primit statutul Superbrands, alături de alte mărci de renume româ-neşti: Dacia, Tarom, Ursus, Rompetrol, Dorna, Murfatlar, Petrom, Borsec, Flamingo sau Sensiblu.
Arctic face parte din grupul Arçelik, unul dintre primii cinci producători de aparatură electrocasnică din Europa. La 50 de ani de la înfiinţare, anul 2005 a reprezentat pentru Arçelik o creştere rapidă, cu produse care au intrat pe pieţele a peste 100 de ţări din întreaga lume. Până în anul 2010, Arçelik şi-a propus să devină unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice. Compania Arctic a contribuit la rezultatele financiare ale Arçelik, care, urmând trend-ul ascendent al grupului, a vândut în anul 2005 peste 8.279.000 de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004 şi a avut în 2005 o cifră de afaceri de 3,1 miliarde euro.