"Siemens" AG, cea mai mare companie de inginerie din Europa, a anunţat, ieri, concedierea a încă 4.500 de angajaţi pe plan mondial, după ce profitul grupului german a coborât cu 5% în primul trimestru din 2015, din cauza scăderii preţului ţiţeiului, conform Bloomberg, transmite Agerpres.
Aproximativ 2.200 dintre angajaţii ce urmează să fie concediaţi lucrează la unităţile "Siemens" din Germania.
Profitul "Siemens" din operaţiunile industriale a scăzut la 1,66 miliarde de euro (1,90 miliarde de dolari) în primele trei luni din acest an, în timp ce analiştii se aşteptau la 1,71 miliarde de euro. Veniturile au urcat cu 8,1%, la 18 miliarde de euro.
"Prin iniţierea acestor măsuri, restructurarea companiei este finalizată în cea mai mare parte. Profitabilitatea operaţiunilor industriale arată că încă trebuie să îmbunătăţim anumite afaceri", a afirmat directorul general al companiei germane, Joe Kaeser.
"Siemens" a confirmat, ieri, că are ca obiectiv, pentru anul acesta, o marjă de profit de 10-11% din operaţiunile industriale.
În februarie, "Siemens" anunţase concedierea a 7.800 de angajaţi, ulterior cifrele fiind revizuite la 7.400.
Anul trecut, Joe Kaeser anunţa că "Siemens" va renunţa la cel puţin 11.600 de angajaţi în cadrul planului de reducere a costurilor cu un miliard de euro (1,34 miliarde de dolari) până în 2016.
Un număr de 7.600 de locuri de muncă vor fi desfiinţate în condiţiile în care societatea a anunţat că-şi va eficientiza activitatea şi va crea o nouă structură, iar alte 4.000 de funcţii vor fi reduse la diviziile regionale din diferite state.
"Unii angajaţi vor primi alte funcţii în companie", a declarat Kaeser, care a lansat o revizuire a strategiei companiei.
"Siemens" se va concentra pe electrificare, automatizare şi digitalizare, iar operaţiunile de îngrijire a sănătăţii vor fi gestionate separat. Kaeser vrea să recâştige astfel terenul pierdut în faţa rivalelor ABB (Elveţia) şi "General Electric" (SUA) şi speră că modificările în structura companiei vor ajuta "Siemens" să se concentreze mai mult pe succesul pe termen lung decât pe majorarea vânzărilor pe termen scurt.