Un sondaj realizat, pentru al doilea an consecutiv, referitor la percepţia populaţiei în legătură cu pompele de căldură evidenţiază o creştere a popularităţii acestei soluţii de confort termic, conform comunicatului remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, 75% dintre cei intervievaţi consideră că statul ar trebui să susţină cu subvenţii achiziţionarea de pompe, iar 63% ar accepta trecerea la o pompă de căldură şi dacă statul ar acoperi doar jumătate din cost. Deşi pompele de căldură sunt o tehnologie nouă în România, 42% dintre respondenţi doresc să-şi achiziţioneze una.
Cătălin Drăguleanu, Senior Director Ariston România, a declarat că: "Rezultatele studiului arată că există o popularitate în creştere a pompelor de căldură şi că, pe măsură ce devin mai informaţi, consumatorii sunt tot mai atraşi de această tehnologie, că îi înţeleg avantajele şi că sunt deschişi către schimbare. Observăm o tendinţă de creştere accelerată şi la nivel european, nu doar naţional. Ne bucură acest lucru, pentru că eforturile noastre de informare şi popularizare dau roade şi suntem convinşi că în anii care vor veni vom asista la schimbări majore în paradigma soluţiilor de confort termic, mai ales dacă va exista şi un sprijin concret din partea statului, cum există în ţări care adoptă rapid această tehnologie, precum Franţa sau Spania. Observăm şi ne bucură faptul că sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă pentru consumatorii români. Noi credem că pompele de căldură reprezintă soluţia unui viitor sustenabil al sistemelor termice, totodată ştim că adoptarea lor la scală mare nu poate fi făcută peste noapte. Pentru aceste situaţii am gândit soluţii hibride, adică pompe de căldură care pot fi montate la un sistem de încălzire existent, cu centrală pe gaz. Astfel, consumatorii fac economii la energie şi ajută la protejarea mediului".
Sursa menţionează că principalele criterii de achiziţionare sunt: economiile la utilităţi, sustenabilitatea, multipla utilizare pentru răcirea sau încălzirea apei ori pentru apa caldă menajeră.
Sursa precizează faptul că informarea îi poate determina pe consumatori să achiziţioneze pompele de căldură. Astfel, procentul celor care nu auziseră de acestea a scăzut de la 58%, anul trecut, la 45% anul acesta. Cei mai mulţi au susţinut (50%) că se informează în legătură cu pompele de căldură de la consultanţi sau experţi în încălzire, iar 44% din articole sau bloguri.
Sursa arată că a scăzut, la 45%, numărul celor care utilizau pompele de încălzire doar în contextul în care nu aveau acces la reţeaua de termoficare/gaze, fiind conştientizat rolul tehnologic al acestora.
În comunicat se mai arată faptul că sondajul a fost realizat la comanda Ariston România pe un eşantion de 1.909 persoane.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 18.09.2023, 13:59)
Aha, iarasi tombole AFM terminate in 2 minute!? Mai bine sa nu mai dea statul nici un ban!