Autorităţile federale americane au acordat, marţi, constructorului auto american Cross Lander USA Inc (firma care deţine pachetul majoritar de acţiuni ARO) permisiunea de a vinde în SUA o variantă de ARO fără air bag-uri pînă în luna mai 2008, informează Rompres.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa circulaţiei pe Şoselele din SUA (NHTSA) a făcut o excepţie pentru Cross Lander USA Inc., susţinînd că în caz contrar firma putea da faliment. Grupul pentru protecţia consumatorilor "Public Citizen" a militat împotriva unei astfel de decizii, deoarece în opinia sa autovehiculele fără air bag-uri sînt periculoase pentru consuma-tori. NHTSA a estimat că în perioada stabilită, Cross Lander USA ar urma să vîndă maxim 9.000 de autovehicule în SUA, cea ce i-ar putea permită să strîngă banii necesari pentru a echipa autovehiculele cu air bag-uri la expirarea perioadei de excepţie, luna mai 2008.
Potrivit legislaţiei rutiere din SUA, autoturismele cu o greutate mai mică de 2.475 kilograme trebuie să fie dotate cu air bag-uri frontale atît pentru şofer, cît şi pentru pasager, singura excepţie fiind acea în care compania constructoare poate dovedi că se va confrunta cu "dificultăţi economice serioase" în cazul în care ar fi nevoită să respecte aceste standarde de siguranţă.
Modelul Cross Lander 244X este asamblat de firma ro-mânească Aro SA, care în ultimii ani s-a confruntat cu dificultăţi financiare. Cross Lander USA a anunţat că în 2004 a înregistrat pierderi de cinci milioane dolari. Firma intenţionează să comercializeze modelul Cross Lander 244X la un preţ de 20.000 dolari, adică de şase ori mai puţin decît costă un Hummer H1 produs de gigantul General Motors Corp. Autovehiculele Cross Lander îndeplinesc standardele stabilite de Agenţia federală pentru protecţia mediului înconjurător.