Preşedintele firmei care a câştigat de la Ministerul Mediului contractul de 500.000 euro pentru promovarea unei axe din POS Mediu a afirmat marţi, într-o scrisoare deschisă, că Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) a dezinformat.
Ars Advertising precizează, astfel, că preţul ofertat de firmă a fost cel mai mic, şi nu cel mai mare, cum a informat ANRMAP.
"Veţi constata astfel că au fost depuse trei oferte, cu următoarele preţuri: SC Mercury 360 Communication SRL - 998.325 euro, fără TVA, SC Ars Advertising SA - 958.385,3 euro fără TVA, LDK Consultants Engineers and Planners - 999.997 euro fără TVA, preţul ofertat de Ars Advertising fiind, şi aici, cel mai mic", spune preşedintele Ars Advertising, Gabriel Ştefănescu, citat de NewsIn.
Preşedintele Ars Advertising mai afirmă că "numai o parte a acestuia (a contractului suplimentar de 500.000 euro - n.r.) a fost dedicată Axei 3, nu în totalitate, aşa cum în mod eronat susţine ANRMAP".
Vineri, preşedintele ANRMAP, Cristina Trăilă, a afirmat într-o conferinţă de presă că acuzele ministrului Nicolae Nemirschi privind nerespectarea protocolului dintre Ministerul Mediului şi Autoritate nu se justifică, deoarece protocolul nu poate fi invocat pentru acoperirea unor încălcări ale legislaţiei achiziţiilor publice.
În 11 august, Ministerul Mediului a anunţat, printr-un comunicat, că Direcţia Naţională Anticorupţie a solicitat, la 17 iulie, în regim de urgenţă, copii certificate după dosarele achiziţie publică întocmite pentru încheierea contractului cu Ars Advertising în anul 2008, dar catalogează demersul DNA ca fiind unul "standard". Comunicatul ministerului a venit după ce surse judiciare au declarat, pentru NewsIn, că procurorii DNA efectuează actele premergătoare faţă de o posibilă faptă de abuz în serviciu,care ar fi fost săvârşită de ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, în cazul atribuirii prin încredinţare directă a unui contract firmei Ars Advertising.
De asemenea, Comisia de anchetă a Camerei Deputaţilor analizează atribuirea directă de către Ministerul Mediului a unui contract de publicitate în valoare de 500.000 de euro firmei Ars Advertising.
În 28 iulie, şefa ANRMAP, Cristina Trăilă, afirma că Ministerul Mediului nu a respectat prevederile legale privind achiziţiile publice în cazul contractului încheiat cu Ars Advertising.