Fondurile disponibile prin PNRR rămân în centrul atenţiei administraţiei publice locale şi a furnizorilor de astfel de soluţii de digitalizare. Aşadar, instituţiile publice care nu au apucat să depună proiecte privind îmbunătăţirea serviciilor publice pentru creşterea calităţii vieţii cetăţenilor prin digitalizare pot beneficia de redeschiderea sesiunii pentru apelul de proiecte PNRR/2022 din 14 octombrie 2022.
Ce trebuie ştiut este faptul că se aplică principiul primul venit, primul servit şi că toate primăriile sunt eligibile indiferent de alocările iniţiale. Reformele şi investiţiile ar trebui să promoveze în special digitalizarea serviciilor, dezvoltarea de infrastructuri digitale şi de date, de clustere şi de centre de inovare digitală, precum şi de platforme smart city deschise.
Deşi de regulă se vorbeşte mai mult despre digitalizare în mediul urban, o serie de firme îşi îndreaptă atenţia şi către autorităţile publice din zona rurală. În acest segment ne regăsim şi noi, echipa din spatele soluţiei CityManager, soluţie care nu de mult a fost inclusă în Kitul Smart Village dezvoltat împreună cu Asociaţia Română pentru Smart City, organizaţie neguvernamentală, independentă şi apolitică fiind principala autoritate a Industriei Smart City din România.
Viziunea. Obiective. Nevoi
Nu mai este un secret faptul că investiţiile bazate pe o strategie de dezvoltare smart city sau smart village trebuie să primeze în faţa unor simple achiziţii realizate fără un plan de acţiune bine pus la punct. Nevoile identificate şi necesare în reforma administrativă trebuie să reprezinte punctul de plecare în conturarea Viziunii si Strategiei de dezvoltare a instituţiilor publice.
Echipa CityManager în parteneriat cu Asociaţia Română pentru Smart City a identificat 6 nevoi ce pot fi adresate prin implementarea de soluţii şi platforme integrate smart city.
·Nevoia de debirocratizare a serviciilor oferite cetăţenilor;
·Nevoia de simplificare a procesului de soluţionare a solicitărilor venite din partea cetăţenilor prin eficientizarea fluxului de documente;
·Nevoia de transpunere a comunicării cu cetăţenii într-o singură platformă;
·Nevoia de digitalizare a proceselor interne;
·Nevoia de creştere a gradului de satisfacţie al cetăţenilor;
·Nevoia de interacţiune permanentă 24/7 a cetăţenilor cu Primăria.
În perioada următoare, echipele de consultanţă în soluţii integrate oferă informaţii şi suport pentru a genera noi proiecte smart city şi smart village prin accesarea fondurilor PNRR.
Toţi cei care sunt interesaţi ne pot contacta folosind formularele de contact online: citymanager.online/ sau arsc.ro