Asociaţia Berarii României anunţă evoluţia pieţei berii în anul 2021.
"Venim după un an 2021 complicat, în care vânzările de bere în baruri şi restaurante au crescut uşor faţă de 2020, dar închiderile şi restricţiile privind orele de funcţionare şi numărul de clienţi în sectorul Horeca, alături de regulile stricte de carantină, au împiedicat revenirea la nivelurile de dinainte de pandemie. 2022 se anunţă chiar mai provocator, în special din cauza situaţiei macroeconomice la nivel local şi global, a inflaţiei record cu care ne confruntăm, dar şi a războiului din Ucraina. În ciuda tuturor acestor constrângeri, acordăm şi anul acesta o atenţie deosebită activităţilor de dezvoltare durabilă, sustenabilitate şi consum responsabil şi sperăm ca piaţa berii din România să îşi continue maturizarea", a declarat Mihai Voicu, Preşedintele Asociaţiei Berarii României.
"Preferinţa românilor pentru berea fără alcool sau cu un conţinut scăzut de alcool, cum sunt mixurile de bere şi berile aromatizate este în creştere, urmând de altfel şi tendinţa europeană de consum. Deşi cu o pondere mică din piaţă, aceste segmente au înregistrat anul trecut creşteri semnificative în România, de aproximativ 20% faţă de anul anterior. Aceasta confirmă preferinţele tot mai variate ale românilor în materie de bere, dorinţa de a experimenta gusturi noi, speciale, dar şi posibilitatea de a savura gustul berii în situaţii în care consumul de alcool nu este permis", a adăugat Julia Leferman, Director general Asociaţia Berarii României.
Chiar şi în condiţiile unei stagnări în volum a pieţei, sectorul de bere continuă să aibă un impact pozitiv semnificativ asupra economiei româneşti. Industria berii asigură la nivelul întregii ţări, direct şi indirect, un număr de aproape 61.000 locuri de muncă pentru români, acoperă exclusiv din producţia locală aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României. Sectorul berii contribuie la creşterea economică a României, prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local şi de a consolida o industrie responsabilă.