Volumul pieţei berii a înregistrat o scădere de -5% în volum în 2022 comparativ cu anul anterior, ceea ce înseamnă 15,8 milioane hl, potrivit unui comunicat al Asociaţiei Berarii României, remis astăzi redacţiei.
Conform sursei citate, berea fără alcool a înregistrat cea mai mare creştere, depăşind 5% cotă de piaţă.
"Producătorii de bere traversează o perioadă extrem de volatilă. 2022 a fost un an plin de provocări venite din contextul economic dificil - cu inflaţie record, creşteri semnificative ale costurilor pentru energie şi combustibili, materii prime si ambalaje, creşterea taxelor - dar şi din consecinţele războiului din Ucraina. În ciuda tuturor acestor limitări, sectorul berii rămâne important atât pentru economie, cât şi prin consumatori. Anul 2023 este esenţial pentru sustenabilitate, cu Sistemul Garanţie-Returnare care va fi lansat la finalul acestui an şi care creează premisele pentru o economie circulară competitivă", a declarat Dan Robinson, Preşedintele Asociaţiei Berarii României.
"După patru ani în care piaţa berii a rămas stabilă, este prima dată când asistăm la o scădere a volumului anual de bere consumat în România. La constrângerile economice deja existente, care au dus la o creştere cumulată de peste 60% a costurilor de producţie în cazul berii, s-a adăugat şi presiunea fiscală ridicată asupra producătorilor din sectorul nostru. De aceea, Berarii României militează pentru stabilitate fiscală şi o abordare constructivă în dialogul cu autorităţile, adaptate contextului economic actual", a continuat Julia Leferman, Director general Asociaţia Berarii României.
Chiar şi în condiţiile scăderii în volum a pieţei, sectorul de bere continuă să fie un important contributor în economia românească. Industria berii asigură la nivelul întregii ţări, direct şi indirect, un număr de peste 61.000 locuri de muncă, acoperă exclusiv din producţia locală aproximativ 97% din consumul intern de bere, iar 50% din ingredientele folosite la fabricarea berii provin din agricultura României. Sectorul berii contribuie la creşterea economică a României, prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local şi de a consolida o industrie responsabilă.
"Berea fără alcool răspunde nevoilor consumatorilor moderni, din ce în ce mai pretenţioşi - păstrează intacte efectul de răcorire şi aroma berii pentru cei care nu îşi doresc sau nu pot să consume alcool. Astfel, berile fără alcool din portofoliile producătorilor susţin consumul responsabil promovat de categoria de bere", a adăugat Julia Leferman, Director General Asociaţia Berarii României.