Centrul Istoric al Capitalei, principalul pol de distracţie pentru bucureşteni, generează afaceri în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, potrivit domnului Octav Dura, reprezentantul Asociaţiei Comercianţilor din Centrul Istoric Bucureşti (ACCIB).
Domnia sa ne-a declarat că traficul de clienţi este în creştere în fiecare an, iar anul acesta s-a mărit cu aproximativ 5-10%, faţă de anul trecut.
"Ca număr de clienţi, putem spune că în Centrul Istoric al Capitalei vin, în medie, în jur de 10.000 de persoane pe zi. Dintre acestea 30-40% sunt turişti străini, iar numărul lor este în continuă creştere", a precizat Octav Dura.
Centrul Vechi numără, în medie, în jur de 200 de locaţii: "unele se închid altele se deschid, dar în medie acesta este numărul localurilor din Centrul Istoric al Capitalei", ne-a mai spus reprezentantul ACCIB.
Octav Dura ne-a declarat că Centrul Istoric al Capitalei nu duce lipsă de clienţi, aceştia vin atât în timpul săptămânii, cât şi în week-end.
"În week-end sunt mai mulţi clienţi, cele mai bune zile fiind joi, vineri şi sâmbătă", a precizat oficialul ACCIB.
În opinia domnului Octav Dura putem vorbi de Centrul Vechi ca fiind "un obiectiv turistic" pe care trebuie să-l vezi când ajungi în Capitală.
"Centrul Istoric al Capitalei este cel mai important şi cel mai circulat punct din România, ţara noastră nu are astăzi un loc în care să atragă atâţia oameni pentru acest gen de activităţi", a explicat reprezentantul ACCIB.
Chiriile pentru locaţiile din Centrul Vechi au stagnat în ultimul an la 25-100 de euro pe metru pătrat, în funcţie de zonă, a mai afirmat Octav Dura.
În ceea ce priveşte procesul de renovare a clădirilor cu risc seismic, antreprenorii au investit zeci şi sute de mii de euro pentru renovări, potrivit reprezentantului asociaţiei.
"În prezent, cred că mai sunt până în 10 clădiri cu astfel de probleme, aparţinând, în mare parte, Primăriei şi care se află în zone izolate", a mai afirmat Octav Dura.
Potrivit reprezentantului Asociaţiei Comercianţilor din Centrul Istoric Bucureşti, Centrul Vechi este o zonă comercială pietonală de care tot mai multe branduri sunt interesate.