Asociaţia Energia Inteligentă: Este maşina electrică maşina viitorului?

S.B.
Miscellanea / 8 mai 2023

Asociaţia Energia Inteligentă: Este maşina electrică maşina viitorului?

Maşina electrică este prezentată ca fiind maşina viitorului: maşina cu zero emisii de CO2, maşina cea mai avantajoasă din punct de vedere al costurilor, maşina OK.

Se spune că "OK" se leagă de numele unui inginer auto, Otto Kraus, angajat al fabricii de automobile Henry Ford. Inginerului i s-a cerut să facă o maşină perfectă, care să nu prezinte nici o problem în funcţionare. Otto a răspuns cerinţelor şefilor prin amplasarea pe bordul fiecărei maşini a unui buton inscripţionat după iniţialele sale "OK". Întrebat cum rezolvă acest buton situaţia unor defecte, acesta ar fi răspuns că dacă te enervezi că faci pană, apeşi butonul, te calmezi şi este "OK", dacă se strică motorul apeşi butonul, te calmezi şi este "OK"...

Exact la fel astăzi ni se prezintă maşina electrică ca fiind maşina OK.

Vom îmcerca să prezentăm o analiză a situaţiei prezente a maşinilor electrice:

Maşina electrică are zero emisii de CO2!

Proiecţia viitorului mobilităţii se bazează pe afirmaţia: Maşina electrică are zero emisii de CO2. Dar este această afirmaţie adevărată sau doar o frază de reclamă?

Pentru un astfel de răspuns este necesară o evaluare cuprinzătoare a seriei de factorii legaţi de emisiile de gaze ai maşinilor conduse de diferite tehnologii de propulsie, având în vedere întregul ciclu de viaţă al produsului. Aceasta include producţia de vehicule, inclusiv sistemul de baterii, electric, grup motopropulsor şi alte componente relevante, faza de utilizare a maşinii în considerare diferită mixurile de energie electrică. Astfel, am adunat toate emisiile de CO2 echivalent pe diferite faze: construcţia maşini, emisiile de la producere până la pompă (WTT), emisiile de la pompă la roată (TTW) (emisiile în timpul funcţionării), obţinând un bilanţ corect în ceea ce priveşte emisiile maşinilor.

Se poate astfel desprinde că pentru construcţia maşinilor electrice se elimină în atmosferă o cantitate mult mai mare de CO2 decât în cazul maşinilor clasice. Raportarea acestora la km medii parcurşi de maşini pe durata ciclului de viaţă determină ca rata emisiilor la nr de km parcurşi să fie mult mai mare la maşinile electrice (dacă considerăm că media maşinilor electrice au baterii care au o durată de viaţă de cca 10 ani sau 100.000 km) spre deosebire de maşinile pe combustibil clasic care au o durată de viaţă considerată de minim 250.000 km şi 25 de ani.

Concluzia, exclusiv pe ipotezele expuse, arată că maşina hidbrid este cea mai poluantă (LAC WTW), urmată de maşinile care se găsesc în activitate (ţinând cont de emisiile medii considerate pentru autovehiculele din România la nivelul anului 2020), de maşinile electrice care funcţionează cu energie electrică produsă în România pe anul 2022 şi de maşinile clasice care îndeplinesc condiţiile de poluare impuse prin normele prezente.

Cert este că maşinile electrice poluează!

S-a considerat km medii parcurşi în ciclul de viaţă de 250.000 km-maşini combustibili clasici, 200.000 km-maşini hibride si 250.000 km-maşini combustibili clasici, 110.000 km-maşini electrice

S-a luat în considerare emisiile echivalente de CO2 pentru energia electrică produsă în România

S-a luat în considerare WTT de 21 g CO2/km pentru combustibili clasici

Nu s-a luat în considerare WTT pentru energie electrică şi nici emisiile echivalente de CO2 speciifice pentru producerea de CO2 din surse curate

Nu s-a luat în considerare impactul de mediu la dezafectare

S-a considerat km medii parcurşi în ciclul de viaţă de 250.000 km-maşini combustibili clasici, şi 110.000 km-maşini electrice, cu schimbarea bateriilor după 100.000 km parcurşi şi adiţionarea emisiilor de CO2 echivalent pentru această schimbare.

S-a luat în considerare emisiile echivalente de CO2 pentru energia electrică produsă în România

Se poate concluzina că modul în care este produsă energia electrică este esenţială în reducerea emisiilor de CO2, creşterea cilcului de viaţă al vehiculelor, creşterea autonomiei bateriei electrice sunt elementele care pot să schimbe în viitor situaţia dezavantajoasă în care astăzi se găsesc maşiniile electrice în majoritatea ţărilor din UE.

Maşina electrică are cele mai mici costuri!

Încercând să realizăm o comparaţie, echivalând costurile cu achiziţia, întreţinerea şi funcţionare între diversele maşini din punct de vedere al combustibilului folosit, luând în considerare o maşină de oraş, care parcurge cca 7.000 km/an şi funcţionează cca 10 ani şi ţinând seama de: preţurile existente în luna februarie 2023, subvenţiile existente etc.. se poate desprinde că maşina electrică cu toate avantajele administrativ create (impozite zero, subvenţie de 10.000 euro la achiziţionare, subvenţionarea energiei electrice etc.) este cea mai scumpă.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb