Numai unul din trei investitori individuali de la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) consideră că nivelul de transparenţă al companiilor şi comunicarea acestora cu investitorii se situează la nivelul aşteptărilor, reiese dintr-un studiu realizat de Asociaţia pentru Relaţii cu Investitorii la Bursă din România (ARIR).
Cu toate acestea, conform autorilor, 84% dintre respondenţi consideră raportările companiilor ca fiind principala sursă de informare în luarea deciziilor de investiţii, în timp ce pentru 56% website-ul BVB este foarte important ca sursă de informare.
Raportul arată că, opiniile brokerilor şi analiştilor, presa scrisă şi online, precum şi website ul companiilor listate sunt considerate de importanţă medie pentru 63% dintre respondenţi.
Aproape jumătate (43%) dintre investitorii individuali nu comunică deloc cu emitenţii listaţi, în timp ce 35% urmăresc şi participă la conferinţe unde este prezent managementul companiei, se arată în studiu.
Potrivit ARIR, jumătate dintre respondenţi consideră că rezultatele financiare, strategia de afaceri şi existenţa unei politici de plată a dividendelor sunt cei mai importanţi factori în decizia de a investi.
De asemenea, circa 40% dintre persoanele ce au participat la sondajul Asociaţiei au răspuns că structura acţionariatului, estimările financiare pentru perioada următoare sunt importante pentru decizia de a investi. În plus, o importanţă semnificativă o are echipa de management şi notorietatea companiei.
În ceea ce priveşte decizia de a vinde, 43% dintre respondenţi se bazează pe rezultatele finaciare anterioare, în timp ce 38% consideră că estimările analiştilor sunt importante în acest sens, urmare de modificări ale politicii de dividend şi schimbări seminificative ale preţului.
Aproape 90% au răspuns că este "foarte probabil" sau "probabil" să recomande investiţiile la Bursa de Valori Bucureşti.
Conform autorilor, studiul a fost realizat în mediul online, în perioada 21 martie - 15 aprilie, pe un eşantion de 104 investitori; peste 35% dintre aceştia au un portofoliu personal cu o valoare de peste 100.000 de lei, iar 51% investesc de peste cinci ani în acţiuni ale companiilor listate la BVB; doi din trei investitori au o durată medie a investiţiilor realizate de peste un an.