ASOCIAŢIA PRO INFRASTRUCTURĂ: "CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit la trenul exclusiv de zi, în timp ce în trenurile de noapte pasagerii sunt forţaţi să facă noapte albă pentru că primesc doar loc pe scaun"

A.P.
Miscellanea / 7 aprilie 2021

"CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit la trenul exclusiv de zi, în timp ce în trenurile de noapte pasagerii sunt forţaţi să facă noapte albă pentru că primesc doar loc pe scaun"

Asociaţia Pro Infrastructură acuză că CFR Călători a dat un comunicat de presă prin care invită pasagerii să meargă la vagon de dormit într-un tren care circulă doar ziua pe ruta Iaşi-Timişoara, în timp ce călătorilor care circulă cu trenuri de noapte, pe rute precum Iaşi -Constanţa, li se oferă doar loc pe scaun, potrivit news.ro.

"Incompetenţa şi absurdul la CFR Călători atinge noi limite. Într-un comunicat demn de < < ziua păcălelilor > >, CFR Călători ne invită să mergem cu vagonul de dormit la trenul exclusiv de zi Iaşi-Suceava-Timişoara (6:05-21:58 cu returul 6:49-21:46). Asta, în timp ce trenurile de noapte veritabile (precum 1862 Iaşi-Constanţa), care circulă exclusiv pe timp de noapte (22:30-6:36 cu retur 22:00-6:16), îşi forţează pasagerii să facă noapte albă pentru că oferă doar loc pe scaun", afirmă Asociaţia Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.

Reprezentanţii asociaţiei atenţionează că, de altfel, tot transportul de noapte cu CFR Călători este într-o stare "absolut catastrofală".

"Este o criză permanentă de vagoane de dormit şi cuşetă. Chiar şi acele trenuri de noapte care au vagoane cu pat, adesea nu au decât unul sau două vagoane de noapte, de multe ori rezervate complet cu săptămâni înainte", avertizează reprezentanţii asociaţiei.

Potrivit Asociaţiei Pro Infrastructura, CFR Călători nu oferă nici măcar întreaga gamă de servicii de noapte.

"De exemplu, singurul tren Bucureşti-Sighetul Marmaţiei nu are decât vagoane de dormit (scumpe), nu şi cuşete. În schimb, trenul 1757 Bucureşti-Suceava (23:25-5:49), cu potenţial de călători de business, nu oferă vagoane de dormit, ci doar o singură cuşetă de 6 locuri (şi 5 vagoane cu scaune, tip salon, care forţează călătorii la o noapte albă pe scaun, iluminată de neoane). Motivul? Nu sunt vagoane de dormit! Numărul de vagoane de dormit este sub 1/2 din necesar, iar la cuşete sub o tremie", au mai scris oficialii asociaţiei.

"Să iei cel puţin patru din aceste puţine vagoane de dormit şi cuşetă şi să le pui pe trenuri exclusiv de zi este o dovadă de incompetenţă crasă. Mai mult, aceste puţine vagoane sunt adesea vai-de-ele. CFR Călători are doar aproximativ 25 vagoane de dormit la un standard modern, demn de secolul XXI - majoritatea fiind ori trimise pe rute externe, inaccesibile călătoriilor în ţară, ori la gard din lipsă de piese. Cele mai multe vagoane de dormit folosite în trafic intern sunt seria 71-31, vechi de aproape 60 (şaizeci) de ani, cumpărate second-hand la începutul anilor 2000, după ce fuseseră retrase spre a fi trimise la fier vechi de administraţiile germane şi elveţiene", se mai arată în comunicatul asociaţiei.

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură susţin că aceste vagoane de dormit nu mai au climatizare (instalaţia de răcire nu se mai poate reîncărca).

"Suspensiile sunt obosite, ţinuta de mers catastrofală, iar mobilierul este demodat, uzat, murdar. Cuşetele sunt într-o stare un pic mai bună, dar numărul lor (cel mult 50-60) este şi el total insuficient şi sunt şi ele foarte vechi. Ne întrebăm dacă managementul care a decis să pună vagoane de dormit pe tren de zi are vreo idee de parcul circulant şi de criza de vagoane. Care este direcţia strategică pe care o vrea CFR Călători? Se pare că singurul motiv de a alege vagoane de dormit pe trenul de zi Iaşi-Timişoara este pentru că, într-o acţiune de PR precedentă, CFR Călători a pus vagoane de trafic local, de calitate modestă, foarte inconfortabile (tip 20-68) şi acum călătorii se plâng de confort", se mai arată în comunicatul asociaţiei.

Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură cer logică şi competenţă din partea companiei CFR Călători şi îşi doresc să vadă un management profesionist, "nu acţiuni de PR de tip baloane de săpun".

Pe data de 5 aprilie 2021, CFR Călători a transmis un comunicat de presă prin care anunţa călători că pot ajunge mai odihniţi la destinaţie. "CFR Călători introduce vagoane de dormit sau cuşetă la trenuri de zi, la tarif special!(...) Poţi transforma orele obositoare la volan într-o perioadă de relaxare în care te poţi odihni, poţi citi, lucra la laptop sau poţi admira peisajul din patul tău de la vagonul de dormit sau cuşetă, numai cu CFR Călători. Astfel, din 8 aprilie 2021, introducem un serviciu nou: vagoane de dormit sau cuşetă în compunerea trenurilor de lung parcurs, cu circulaţie pe timp de zi, şi cu ofertă de preţ special", se arată în comunicatul transmis de compania feroviară.

CFR Călători anunţa că în prima etapă, aceste vagoane vor fi introduse pe rutele Iaşi - Timişoara şi retur şi Bucureşti Nord - Baia Mare şi retur.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7176
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3172
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9544
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.2836

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb