Un joint-venture denumit Ionity, înfiinţat de Volkswagen AG, BMW AG şi alţi constructori auto, poartă discuţii pentru a-şi extinde în mod semnificativ reţeaua de staţii de încărcare ultra-rapide din Europa, în ideea de a ţine pasul cu creşterea rapidă a vânzărilor de vehicule electrice, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
Producătorii auto analizează posiblitatea de a acorda finanţare suplimentară pentru consorţiul Ionity GmbH, care din 2017 a început să construiască staţii de încărcare ultra-rapide de-a lungul autostrăzilor din Europa, urmând exemplul reţelei Supercharger pusă la punct de constructorul Tesla Inc. După ce anul trecut vânzările de automobile electrice s-au triplat în Europa, constructorii auto se tem că timpii mari de aşteptare la staţiile de încărcare ar putea să îi descurajeze pe posibilii cumpărători de automobile electrice.
Ionity şi acţionarii săi discută un plan de creştere pentru viitor, inclusiv o extindere rapidă a infrastructuri de încărcare. "Sunt analizate oportunităţi suplimentare de investiţii", a declarat directorul general Michael Hajesch.
Orice finanţare suplimentare ar permite Ionity să înceapă să ia în vizor şi zonele urbane precum şi drumurile mai puţin frecventate unde în prezent staţiile de încărcare sunt absente. Fiecare dintre acţionarii de la Ionity, care pe lângă VW şi BMW numără Daimler AG, Ford Motor Co. şi Hyundai Motor Group, a invesitt deja aproximativ 200 milioane de euro în acest joint-venture.
În 2020, Europa a devansat China, devenind regiunea lumii unde au fost vândute cele mai multe automobile electrice, graţie subvenţiilor guvernamentale generoase combinate cu ameninţarea unor amenzi consistente pentru emisii poluante. Pe măsură ce automobilele electrice cresc, numai VW intenţionează să îşi dubleze vânzările de automobile electrice în acest an, producătorii fac lobby pe lângă Uniunea Europeană şi guvernele naţionale pentru a sprijini o strategie care vizează un milion de staţii publice de încărcare până în 2024, faţă de 224.500 de staţii câte erau anul trecut.
De la înfiinţarea sa, în 2017, Ionity a construit aproximativ 400 de staţii de încărcare ultra-rapide de-a lungul autostrăzilor din Europa, începând din Portugalia şi până în Finlanda.
În paralel alţi constructori auto au decis să lanseze propriile lor iniţiative în domeniul staţiilor de încărcare. Audi, o marcă de lux din portofoliul VW, a decis să îşi construiască propria sa reţea de staţii de încărcare în zonele urbane, a declarat luna trecută directorul general de la Audi, Markus Duesmann, motivând această decizie prin riscul încetinirii vânzărilor de automobile electrice din cauza lipsei de infrastructură adecvată.