Atelierul de croitorie remesh, o unitate protejată pentru persoane cu dizabilităţi a Asociaţiei Ateliere Fără Frontiere (AFF), a găsit o soluţie inedită împotriva unei surse de poluare transformând bannerele publicitare în genţi, ghiozdane, borsete şi alte accesorii pentru casă şi a lansat astăzi noua gamă de produse sustenabile intitulate Blanc, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Iniţiativa a fost prezentată în cadrul evenimentului "Despre sustenabilitate dincolo de alb şi negru", organizat în parteneriat cu Ambasada Sustenabilităţii.
"În România sunt două milioane de persoane inactive, suntem pe penultimul loc în Uniunea Europeană în acest sector, în timp ce nevoia de forţă de muncă continuă să fie foarte mare. Credem că mulţi dintre cei inactivi sunt persoane din medii defavorizate şi că accesul pe piaţa muncii este un pilon foarte important pentru integrarea şi autonomia acestora", a explicat Lorita Constantinescu, directorul de dezvoltare al AFF.
În atelierul remesh, toate persoanele angajate în producţie se confruntă cu multiple vulnerabilităţi, jumătate fiind persoane cu dizabilităţi, ceea ce a determinat certificarea ca unitate protejată autorizată. "'Rolul nostru este crucial în identificarea barierelor care împiedică persoanele cu dizabilităţi să îşi atingă potenţialul maxim. Strategia naţională privind dizabilitatea recunoaşte importanţa ocupării forţei de muncă pentru persoanele cu dizabilităţi, ca mijloc de a-şi dobândi autonomia" a spus Crina Gîrleanu, consilier superior, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilităţi prezentă la eveniment. "Incluziunea şi diversitatea pot fi ilustrate prin sintagma "între alb şi negru". Scopul nostru este să depăşim această dihotomie şi să creăm un mix care să permită incluziunea tuturor. În prezent, există în România puţin sub 400 de unităţi protejate şi aproximativ 1700 de persoane cu dizabilităţi angajate. Ne dorim să creştem aceste cifre şi să vedem cât mai multe persoane cu dizabilităţi integrate pe piaţa muncii", a continuat Crina Gîrleanu.
Prezentă la eveniment, Diana Mazurchievici, director ESG & Relaţii cu Investitorii al Băncii Transilvania a declarat: "Suntem atât clienţi, cât şi susţinători de peste trei ani ai acestei iniţiative. Ceea ce ne bucură din rolul de sponsori ai programului de integrare socio-profesională al AFF este că reuşim să vedem un impact în comunitate, dincolo de sponsorizarea pe care o oferim. Cu peste 80 de milioane de lei, la nivel de întreg Grup Banca Transilvania, alocate în 2023 pentru investiţii comunitare, încercăm prin susţinerea pe care o acordăm să contribuim la acele proiecte şi iniţiative care aduc un impact pozitiv real în comunitate, aşa cum este colaborarea cu AFF."
La rândul său, directorul general AFF, Damien Thiery a punctat că "există o tendinţă către utilizarea materialelor promoţionale eco-friendly, însă există şi o problemă legată de autenticitatea acestora, în sensul că uneori aceste materiale nu sunt efectiv realizate din surse sustenabile sau prin procese cu un impact redus asupra mediului. Un alt aspect semnificativ este prezenţa unui număr mare de produse de import, care aduc cu ele nu doar costuri sporite de transport, ci şi un impact negativ asupra economiei locale şi asupra mediului. Acest lucru poate submina competitivitatea produselor locale şi poate afecta în mod direct mediul de afaceri din România". De altfel, acesta a atras atenţia asupra faptului că este important ca atât întreprinderile, cât şi consumatorii să fie conştienţi de impactul deciziilor lor asupra mediului şi economiei locale. "Campanii de educaţie şi conştientizare ar putea ajuta la promovarea unui comportament mai sustenabil şi la sprijinirea producţiei locale" a adăugat Damien Thiery.