Începând din luna mai, programul Zero Risipă lansat de Auchan, un demers ferm şi unitar de combatere a risipei alimentare prin valorificarea alimentelor cu un ciclu de viaţă redus, va fi extins şi în cele 14 magazine de proximitate ale retailerului. Acţiunea vine ca o completare a proiectului care se desfăşoară deja în hipermarketurile Auchan din ţară începând din luna iunie a anului trecut, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Proiectul Zero Risipă, lansat de Auchan în 2020, este una dintre soluţiile propuse de către retailer pentru a reduce risipa alimentară, un fenomen care a luat amploare la nivel global. Acesta presupune identificarea zilnică a alimentelor cu termen de valabilitate scurt, dar care sunt în perfectă stare de consum conform legislaţiei, şi comercializarea acestora la preţuri avantajoase. Pe produsele din această categorie se aplică o etichetă galbenă, cu noul preţ redus, acestea fiind ulterior expuse în zonele speciale din magazine marcate cu simbolul Zero Risipă.
Disponibil deja în cele 33 de hipermarketuri Auchan, proiectul Zero Risipă se extinde începând cu această lună şi în toate supermarketurile şi magazinele de proximitate MyAuchan din Bucureşti (Liberty, Obor, Otopeni 1, Otopeni 2, Rosetti, Luica, Banu Manta), Ilfov (La Strada, Alexandriei, Obregia), Timişoara (Buziaşului), Turda, Cluj (Vivido) şi Dolj (Universitaria).
"Încă de la lansare, impactul pe care Zero Risipă l-a avut în rândul clienţilor a fost unul major, atât la nivel de creştere a gradului de conştientizare, cât şi în ceea ce priveşte implicarea activă în combaterea risipei alimentare, iar rezultatele înregistrate ne-au confirmat acest lucru. În mai puţin de un an de la lansare, datorită acestui program am reuşit să salvăm peste 2,3 milioane de produse şi să activăm o pârghie importantă în prevenirea schimbărilor climatice cauzate de nivelul ridicat de CO2 emis prin acest fenomen de risipă. Aşadar, extinderea programului vine ca o completare firească şi suntem siguri că numărul celor care se vor alătura demersului nostru de sustenabilitate va creşte considerabil", a declarat Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România.
• 2,3 milioane de produse salvate prin programul Zero Risipă într-un an
Potrivit retailerului, programul Zero Risipă a generat rezultate semnificative în primul an de la lansare. Astfel, începând cu luna iunie a anului trecut şi până în prezent, alături de clienţii săi, Auchan a salvat peste 2,3 milioane de produse alimentare, echivalentul a peste 1,4 milioane de mese complete, evitând producerea a 1.755 tone de emisii de gaze cu efect de seră. Prin programul Zero Risipă, Auchan şi-a propus ca obiectiv principal să salveze de la risipă alimentele din comerţ, în fiecare an, iar pe termen lung, să elimine complet deşeurile alimentare din reţeaua de magazine de pe plan local.
În zonele Zero Risipă din magazinele Auchan se regăsesc produse ambalate dintr-o gamă largă, mai precis din categoriile legume, fructe, carne, peşte, brânzeturi, mezeluri, lactate, congelate, sărate, dulciuri, alimentaţie specială şi produse pentru animale, dar şi băuturi şi produse de panificaţie, urmând ca proiectul să fie extins şi spre alte segmente de alimente.