Grupul francez Alstom şi Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară (ARF) au semnat astăzi un act adiţional pentru livrarea a 17 trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream şi a serviciilor de întreţinere asociate timp de 15 ani, potrivit News.ro.
Contractul are o valoare totală de 220 milioane euro. Aceste trenuri vor completa primele 20 de unităţi, comandate în martie 2022.
"Alstom, lider global în mobilitate inteligentă şi sustenabilă şi Autoritatea Română pentru Reforma Feroviară (ARF) au semnat un act adiţional la contractul iniţial pentru livrarea unor trenuri electrice inter-regionale Coradia Stream suplimentare şi a serviciilor de întreţinere asociate timp de 15 ani. Aceste trenuri vor completa primele 20 de unităţi, comandate în martie 2022, creând astfel prima flotă feroviară de călători furnizată de Alstom în România", anunţă Alstom.
La acest eveniment au fost prezenţi Ionuţ-Cristian Săvoiu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, coordonatorul sectorului feroviar, Dragoş Anoaica, directorul Direcţiei Transport Feroviar, iar din partea părţilor semnatare a participat Ştefan-Adrian Roşeanu, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară şi Gabriel Stanciu, director general Alstom România, Bulgaria & Republica Moldova.
Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune. Unităţile dispun de un sistem de semnalizare şi siguranţă ERTMS nivel 1 şi 2, sistem naţional PZB90 şi sunt prevăzute cu sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţii pentru bar/bistro şi pentru călători cu dizabilităţi, precum şi o zonă destinată distribuirii automate de bilete şi aparate de compostat.
Ramele electrice RE-IR vor conecta capitala cu principalele centre urbane ale ţării, dar vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Actul Adiţional prevede suplimentarea contractului încheiat de ARF cu Alstom Ferroviaria SpA, la data de 25 martie 2022, cu încă 17 rame electrice de lung parcurs şi asigurarea perioadei de mentenanţă pentru acestea pe o perioadă de 15 de ani de la livrarea fiecărei rame electrice, la care se adaugă serviciile de instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor şi utilizarea aplicaţiilor software, care sunt asigurate de către furnizor.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, cu termen de livrare a primei rame la finalul anului 2023 şi furnizarea pachetului complet de 37 de rame până la finalul anului 2024. Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi din bugetul de stat.
Cu ocazia acestui eveniment, preşedintele ARF, Ştefan Roşeanu, şi-a exprimat încrederea că aceste 37 de trenuri electrice vor deschide o serie mai lungă de achiziţii publice de material rulant nou, necesar traficului naţional de călători, astfel încât deficitul actual de trenuri moderne să se reducă semnificativ în următorii ani.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord - Constanţa, Bucureşti Nord - Braşov - Arad - Timişoara, Bucureşti Nord - Braşov - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj, Bucureşti Nord - Braşov, Bucureşti Nord - Iaşi, Bucureşti Nord - Suceava, Bucureşti Nord - Galaţi, Bucureşti-Nord - Craiova - Târgu Jiu- Petroşani - Simeria, Bucureşti-Nord-Craiova-Timişoara-Arad, Cluj-Timişoara, Cluj-Suceava-Iaşi.
"Mă bucur că ARF a decis deja să extindă numărul de pasageri care vor beneficia de avantajele trenurilor noastre, aproape dublând comanda iniţială. Acest lucru arată încrederea clienţilor noştri în Coradia Stream ca produs de referinţă pentru o reţea feroviară modernă în România. Aceste 37 de trenuri electrice inter-regionale moderne vor contribui în mod semnificativ la tranziţia ţării către o mobilitate sustenabilă - în conformitate cu ambiţia Alstom de a deschide calea către o mobilitate mai ecologică şi mai inteligentă la nivel mondial. Sunt încântat că România se alătură numeroaselor ţări europene care beneficiază de tehnologiile feroviare regionale marca Alstom", a declarat Gabriel Stanciu, managing director Alstom România, Bulgaria şi Moldova.
Dezvoltate pentru piaţa europeană, trenurile Coradia Stream sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS Nivelul 2 şi respectă atât standardele europene (EN), cât şi Specificaţiile tehnice de interoperabilitate (STI), fiind capabile să funcţioneze pe toate principalele sisteme europene de alimentare cu energie.
Viteza maximă a trenurilor va fi de 160 km/h.
Fiecare tren va avea şase vagoane, o capacitate totală de 350 de locuri şi podea 100% joasă, pentru a asigura un acces facil pentru toţi pasagerii. Vor fi două uşi de acces pe fiecare parte a vagoanelor de mijloc şi o uşă pe fiecare parte a vagoanelor de capăt. Sistemul de informare a pasagerilor va include un sistem de informare sonoră şi un sistem de afişare dinamică. Fiecare vagon va fi echipat cu suport pentru bagaje de dimensiuni mari.
Trenurile Coradia Stream vor fi echipate şi cu un sistem digital de numărare a călătorilor, cu senzori de înaltă precizie. Fiecare tren va avea patru toalete ecologice, distribuite uniform pe toată lungimea trenului, una fiind adaptată şi pentru utilizarea de către persoane cu mobilitate redusă. Configuraţia finală, culorile şi finisajele vor fi complet personalizate conform cerinţelor Autorităţii Contractante în faza de proiectare.
Coradia Stream este o unitate electrică multiplă (EMU) de înaltă performanţă, cu podea joasă, de ultimă generaţie, care oferă un design modular, permiţând operatorilor să aleagă cea mai potrivită configuraţie. Dezvoltat pentru piaţa europeană, modelul Coradia Stream se bucură de un succes uriaş în toată Europa, cu aproape 900 de trenuri comandate deja în Danemarca, Germania, Italia, Luxemburg, Spania şi Ţările de Jos - împreună cu România. Trenurile din Italia sunt în funcţiune de la jumătatea anului 2019, dovedind încă o dată fiabilitatea acestei soluţii. Familia de trenuri Coradia Stream oferă, de asemenea, soluţii de tracţiune fără emisii, cum ar fi alimentarea cu baterii sau hidrogen pentru liniile neelectrificate.
Alstom activează în România de aproape 30 de ani şi este lider de piaţă în soluţii de electrificare şi semnalizare feroviară. Compania este responsabilă de implementarea soluţiilor de semnalizare sau electrificare pe mai mult de 75% din coridorul feroviar Rin-Dunăre de pe teritoriul României. Prima soluţie de semnalizare urbană de tip CBTC din ţară este în implementare de către Alstom pe Linia 5 de metrou din Bucureşti. Compania este de 18 ani şi furnizorul de servicii de mentenanţă pentru flota de metrou din Bucureşti.
Alstom construieşte trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie, până la sisteme la cheie, servicii, infrastructură, semnalizări şi mobilitate digitală. 150.000 de vehicule Alstom se află în operare comercială la nivel mondial. Cu sediul central în Franţa şi prezentă în 70 de ţări, compania Alstom are peste 74.000 de angajaţi. Grupul a înregistrat venituri de 15,5 miliarde EUR pentru anul fiscal încheiat la 31 martie 2022.
1. Numărarea călătorilor ?
(mesaj trimis de Anonima în data de 17.09.2022, 07:38)
Numărarea călătorilor ?
Dar ce sunt animale, duse cu turma la vaccinare sau ce?
Pe ce infrastructura feroviară de pe vremea lu bunica:l vor circula cu 40 km/h aceste tenuri?