Actualizare 14:08 Kremlinul aşteaptă "explicaţii realiste" din partea Ankarei în cazul avionului rus doborât
Kremlinul nu exclude o ameninţare teroristă din partea Turciei şi aşteaptă în continuare explicaţii din partea Ankarei cu privire la avionul de vânătoare rus Su-24 doborât marţi de aviaţia turcă, a declarat joi Dmitri Peskov, purtătorul de cuvânt al preşedintelui rus Vladimir Putin, citat de RIA Novosti.
"Desigur, aşteptăm în continuare explicaţii, explicaţii realiste de la partea turcă", a reiterat Dmitri Peskov, potrivit căruia "va fi foarte, foarte dificil de reparat un prejudiciu atât de devastator adus relaţiilor bilaterale".
Purtătorul de cuvânt al preşedintelui rus a declarat: "Acesta este un incident foarte grav, cu consecinţe grave, inevitabile. Noi preţuiam foarte mult relaţiile noastre bilaterale, care erau într-adevăr relaţii de parteneriat, reciproc avantajoase şi foarte promiţătoare".
În pofida înăspririi joi a controalelor autorităţilor sanitare ruse asupra produselor agricole importate din Turcia, Rusia nu intenţionează să impună un embargo pentru produsele turceşti, a spus Dmitri Peskov, adăugând că o astfel de posibilitate nu a fost deocamdată luată în dezbatere de Kremlin.
"Nu se introduce niciun fel de embargo. Sunt luate doar măsuri suplimentare de control" din cauza mai multor factori, inclusiv o posibilă ameninţare teroristă, a explicat acelaşi purtător de cuvânt, citat de RIA Novosti.
Acesta a adăugat: "Acest lucru este destul de firesc, mai ales în condiţiile în care Turcia acţionează în mod imprevizibil".
Moscova speră că tensionarea relaţiilor cu Turcia nu va influenţa transportul maritim prin strâmtorile Bosfor şi Dardanele, reglementat de Convenţia de la Montreux, a afirmat Dmitri Peskov.
În ultimele luni, Rusia a transportat toate echipamentele grele şi tehnică militară în Siria în principal pe mare, prin Bosfor şi Dardanele, precizează Ria Novosti.
(I.D,)
-------
Armata turcă a făcut publice miercuri înregistrările avertismentelor adresate pilotului unui avion rus înainte de a-l doborî în apropierea graniţei cu Siria, transmite AFP.
În înregistrare, difuzată de postul Fox, un pilot militar turc transmite avionului rus următorul mesaj: "Acesta este un avertisment al Forţelor Aeriene turce; vă apropiaţi de spaţiul aerian turc, schimbaţi imediat direcţia spre sud!".
Un individ prezentat de televiziunile din Rusia drept pilotul care a supravieţuit a afirmat că nu a primit "nicio somaţie" şi "niciun contact" cu armata turcă. Turcia dă asigurări că l-a avertizat de zece ori în cinci minute că a trecut frontiera.
Potrivit autorităţilor turce, pilotul turc a transmis acest avertisment de zece ori, la fiecare zece secunde. Echipajul bombardierului rus nu a răspuns deloc la somaţii.
Pentagonul a confirmat că avionul militar rus a fost avertizat înainte de a fi doborât.
"Am putut auzi tot ce se întâmpla, comunicaţiile erau pe canale deschise", a declarat, potrivit Reuters, colonelul Steve Warren, purtătorul de cuvânt al Departamentului american al Apărării.
Avionul rus de luptă Su-24 a fost doborât de două avioane de vânătoare F-16 aparţinând Turciei. Ankara susţine că acesta a pătruns în spaţiul său aerian, în timp ce Moscova, care denunţă o "provocare planificată", afirmă contrariul, că a fost lovit în spaţiul aerian al Siriei.
1. Gravitatia este raspunsul
(mesaj trimis de eu în data de 26.11.2015, 09:01)
Avionul a picat in Siria, insemna ca a fost dobarat in Siria. Un avion lovit ca SU 24 nu poate plana prea mult. Faptul ca unii spun una altii alta ne trimite la legile fizicii printre care si cea a gravitatiei. Ca turcii au doborat avionul turcesc deasupra Siriei este clar, ca rebelii de la sol l-au impuscat pe pilotul ejectat strigand Alah Akbar si ceva de Rusia s-a vazut la televizor, ca nu exista nici un embargou impus impotriva celor care cumpara petrol si le vand arme statului islamic este un alt adevar. Restul e poveste pentru prostime.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.11.2015, 09:37)
rusul a promis ca atunci cind va incalca din nou spatiul aerian al romaniei va avea si bomba la bord. de data asta au confundat turcia cu romania si au luat-o peste bot
3. Cum naiba "cinci minute"?
(mesaj trimis de Cristi C în data de 26.11.2015, 11:08)
Când Bursa scrie "Turcia dă asigurări că l-a avertizat de zece ori în cinci minute că a trecut frontiera." Este IMPOSIBIL.
Wikileaks a publicat comunicatul pe care Turcia l-a trimis către Consiliul de Securitate al ONU, pe 24 nov. Iată ce scrie în acesta.
"The planes in question have been warned 10 times during a period of 5 minutes ...
Disregarding these warnings, both planes, at an altitude of 19000 feet, violated Turkish national airspace to a depth of 1.36 miles and 1.15 miles in length for 17 seconds from 9.24'.05" local time.
Following the violation, plane 1 left Turkish national airspace. Plane 2 was fired at while in Turkish national airspace ..."
Deci, ce ne spune comunicatul? Că violarea spațiului aerian s-a produs timp de 17 secunde (dacă este să îi credem pe turci... rușii neagă și arată un alt parcurs de zbor).
Wikileaks a calculat apoi că acele 1.15 mile/17 sec duc la o viteză a SU24 de 390 km/h. Aceasta pare a fi o viteză atât de mică încât există riscul pierderii portanței (SU24 aterizează cu o viteză de 250 km/h la sol).
Apoi, avertismentele nu puteau dura 5 minute dacă turcii spun că violarea s-a produs doar 17 secunde.
Realitatea este următoarea. Familia Erdogan (prin fiul președintelui Recep Erdogan, Bilal Erdogan) este implicată până în gât în traficul de petrol furat din Siria de ISIS. Erdogan este furios cu spume la gură din cauza rușilor care fac curat la granița Siriei cu Turcia. Așa că, turcii erau cu degetul pe trăgaci când au putut lua la țintă avionul rusesc.
NATO face o FOARTE MARE greșeală dacă sprijină Turcia.
4. Referitor la porcii de la NATO
(mesaj trimis de Cristi C în data de 26.11.2015, 12:08)
26 iun 2012, un avion turc trece granița in Siria și este doborât de apărarea anti-aeriană siriană. Care a fost reacția porcilor din NATO? De condamnare a atacului pentru că trecerea graniței a fost una accidentală și de scurtă durată. Care este reacția porcilor din NATO în 2015? De aprobare a doborârii. CE PORCI oribili!!!
"Consiliul Atlanticului de Nord a calificat miercuri ca "inacceptabilă" distrugerea unui avion de luptă turc de către Siria, exprimându-şi "susţinerea şi solidaritatea" faţă de Ankara, a declarat secretarul general al NATO Anders Fogh Rasmussen.
ACTUALIZARE 13.33: NATO condamnă doborârea avionului turc de către Siria ca inacceptabilă şi susţine Ankara.
Consiliul Atlanticului de Nord a calificat marţi ca "inacceptabilă" distrugerea unui avion de luptă turc de către Siria, exprimându-şi "susţinerea şi solidaritatea" faţă de Ankara, a declarat secretarul general al NATO Anders Fogh Rasmussen, relatează AFP.
"Noi considerăm acest act ca inacceptabil şi îl condamnăm în termenii cei mai puternici (...). Aliaţii şi-au exprimat susţinerea şi solidaritatea cu Turcia", a declarat Rasmussen pentru presă, precizând că Alianţa Nord-Atlantică s-a "sesizat" cu privire la această problemă.
ACTUALIZARE 13.11: Premierul turc Recep Tayyip Erdogan a afirmat marţi că regimul preşedintelui sirian Bashar al-Assad constituie de acum o "ameninţare deschisă şi apropiată" pentru securitatea Turciei, după ce un avion militar turc a fost doborât vineri de către Siria, relatează AFP.
După doborârea unui avion turc de către antiaeriana din Siria, Turcia a cerut o reuniune NATO, informează Jurnalul TVR.
Şedinţa ambasadorilor la NATO a fost convocată de Turcia în virtutea articolului 4 din tratatul Alianţei.
Potrivit acestui articol, orice ţară membră poate supune atenţiei Consiliului Nord-Atlantic o problemă pe care o consideră o ameninţare la adresa integrităţii sale teritoriale, a independenţei politice sau la adresa securităţii sale.
Turcia va face o prezentare a incidentului - vineri un avion de lupta Phantom 4 a fost doborât de apărarea antiaeriană siriană în timpul unei misiuni de antrenament, efectuată fără arme la bord şi în spaţiul aerian internaţional - după cum declară guvernul turc.
Varianta este contrazisă de Siria, care susţine că aparatul de zbor ar fi violat spaţiul aerian sirian."
4.1. Referitor la CRIMINALII RUSI ! (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.11.2015, 14:09)
Ministrul apararii olandez Antoinette Jeanine Hennis-Plasschaert a propus ca in momentul in care o tara NATO este atacata sa nu se mai astepte ,in mod birocratic, o reuniune a Consiliului de Securitate NATO (cu atat mai putin a celui ONU) ci posibilitatea de raspuns militar imediat a tarii atacate ; concret , dupa doborarea avionului olandez in Ucraina, o escadrila de avioane multirol americane tip F35 -C ar fi trebuit sa bombardeze a doua zi ,dupa confirmarea echipei internaţionale de procurori care a derulat investigaţia criminală asupra doborârii avionului Malaysia Airlines deasupra estului Ucrainei, uzinele de producere a rachetelor BUK uzinele din Ulianovsk, Ekaterinburg şi Dolgoprudnîi, în regiunea Moscovei.
In rest, PORCI sunt Gerhard Schroder, mizeria de neamt , sluga la gazprom, mascariciul Europei, Berlusconi si clica de Banditi si criminali sarbi, urmasi ai regimului pro-moscovit de la Belgrad, ai criminalului Milosevici >
In orice caz, viitorul presedinte al SUA Donald Trump a confirmat ca va relua fara menajamente ducerea la bun sfarsit a proiectului pornit de vizionarul George Bush Sr., Initiativa de Aparare Strategica, "Razboiul Stelelor" ,ca zona Tarilor Baltice si Polonia vor fi cele mai importante Zone Strategice ale Europei, ca in zona Kaliningrad vor fi deplasate majoritatea submarinelor nucleare din Oceanul Atlantic si ca toate politicile pornite de Donald Rumsfeld si Dick Chenney vor fi aplicate, bugetul armat va fi triplat, iar zona Oceanului Arctic va avea o importanta tot mai covarsitoare !
4.2. limbajul (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de carcotasul în data de 26.11.2015, 14:42)
Limbajul dvs spune totul. Este clar ca nu puteti intelege dualitatea NATO in cazuri similare de incalcare a spatiului aerian.
4.3. Te provoc să demonstrezi că nu minți (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 26.11.2015, 16:13)
Acel ministru nu a spus ceea ce susții tu că a zis. Este o minciună tot mesajul 4.1. Dă-ne niște citate și niște trimiteri la sursele de informație.
Apropo, ... când va reuși America să ridice de la sol F35, să ne anunți și pe noi. Faptul că spui că NATO trimite F35 să bombardeze ceva arată că HABAR nu ai care sunt capabilitățile teoretice ale acestui aparat. Am zis TEORETICE, nu cele practice care sunt aproape zero. Din câte știu, F35 este un aparat Joint Strike Fighter care nu poate combate singur contra unei apărări anti-aeriene. Asta este partea teoretică.
4.4. Minciună și despre Donald Trump (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 26.11.2015, 16:23)
Din păcate pentru tine, anonimule, urmăresc destul de atent competiția electorală din SUA (ha ha ha). Iar Donald Trump NU A SPUS NICIODATĂ ce zici tu.
"But Trump also confounded his rivals, throwing a wrench into Republican gospel by bragging about his opposition the Iraq War and saying he would work with Russian strongman Vladimir Putin."
Donald Trump a spus despre Putin că este un businessman și că se va înțelege cu el precum cu un om de afaceri.
Ca să îți demolez argumentele (deși cred că le-ai aruncat intenționat așa de proaste încât să mă faci să spun care sunt lucrurile adevărate -- mai bine le spuneai tu).
WallStreet Journal: "The issue is what to do about the increasingly assertive Russian President Vladimir Putin. Most GOP presidential contenders fume about Russia’s new military incursion in Syria and talk of confronting Mr. Putin there before it goes further. They also call for increasing the military pressure on Russia to stop its intimidation of Ukraine, and advocate isolating or even shunning Mr. Putin.
But the current Republican front-runner, Donald Trump, is staking out a quite different position—almost the opposite one, in fact. He essentially welcomes the Russian intervention in Syria, saying Moscow is doing the world’s dirty work by fighting Islamic State forces there. He acknowledges that Ukraine is a problem, but says it’s largely the problem of Europe, and particularly of Germany. Overall, he says that as president he would have a “great” relationship with Mr. Putin."
WSJ ne spune că, spre deosebire de ceilalți candidați republicani, Trump spune că Ucraina este o problemă a Europei și că Germania trebuie să o rezolve. Iar în Siria, Rusia este cea care face munca murdară (așa spune Trump). Apoi mai spune că el, Trump, ar avea o "foarte bună relație" cu Putin.
Deci mai ușor cu minciunile.
5. Reuters: Oficial american - Su24 era în Siria
(mesaj trimis de Cristi C în data de 26.11.2015, 13:48)
Reuters: "Russian jet hit inside Syria after incursion into Turkey: U.S. official
WASHINGTON
The United States believes that the Russian jet shot down by Turkey on Tuesday was hit inside Syrian airspace after a brief incursion into Turkish airspace, a U.S. official told Reuters, speaking on condition of anonymity.
The official said that assessment was based on detection of the heat signature of the jet."
După cum știm din timpul crizei ucrainiene, Reuters nu era/este un bastion rusesc. Ba chiar era destul de penetrat de agenții de manipulare pro-americani. Nu sunt chiar rusofobi dar nici obiectivi 100%. Întrebare. Ce îi face pe Reuters acum, în timpul acestei crize ruso-turce, să publice o așa BOMBĂ?
Reuters citează un oficial american care spune că turcii MINT și că au tras în Su24 în timp ce acesta se afla în Siria. Pe lângă faptul că turcii mint, acest raport al Reuters ne spune nouă (și rușilor) că americanii nu au nimic în comun cu acest act de război al turcilor și, mai mult, că nu îl sprijină (în ciuda tâmpeniilor spuse de NATO).
6. cine a auzit avertismentele?
(mesaj trimis de carcotasul în data de 26.11.2015, 14:27)
Ok, turcii au avertizat avionul pe un canale radio deschis. Dar au dovada ca i-a auzit echipajul rus? Sau transmisiunea era doar pentru americanii care ascultau respectivul canal? Oare respectivul canal era Radio Ankara? Sau Radio Fun Suleiman? Din cat stiu, regulile de engagement prevad altceva in astfel de cazuri, nu transmisiuni radio aiurea in eter.
6.1. Asta e culmea ?!!!? (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de Despre morti numa' de bine... în data de 26.11.2015, 14:58)
Deci turcul trebuie sa stie GAVARIT RADIOSTANTZAIA OTDAH si sa il fi citit si pe Maiakovski in original, pe linia a doua sa fie un concert de Shostakovich, in shoshoni !!! Asta e tovarase, CRIMA DE STAT a rusnacilor, prin doborarea avionului cu intreg guvernul polonez, a lui Kachinski, a fost catalogata de BANDITII RUSI drept eroare de neintelegere a limbii poloneze de catre BETIVII RUSI (pardon, cacofonie) din turnul de control !
Nu zau, pe cati IMBECILI de telespectatori tip LATRINA 3 mai duceti voi de nas, MANIPULATORILOR ??? Ete scartza-n tramvai, golanashi nebatuti de mici ,ca Jigodia de soviani , umbla cu ciorbe de shtevie rusesti pe post de delicatese frantuzesti fara ca portarii de la stabilimente sa le traga niste suturi in coccisuri binemeritate !
6.2. Troll idiot ce ești (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de Cristi C în data de 26.11.2015, 16:31)
The Guardian 7 apr 2015:
"A 2010 plane crash that killed 96 people, including Poland’s president, came after senior officials urged the crew to land in thick fog, while some drank beer on board, according to a leaked transcript of cockpit recordings.
The transcript, released by Polish radio station RMF FM on Tuesday, undermines theories widely circulating in Poland that the crash was caused by Russian sabotage, but it has been disputed by the Polish authorities.
According to the transcript, the crew repeatedly asked people to be quiet or leave the cockpit. It claims the pilots suggested diverting or turning back due to fog, but were put under pressure to land so that the president did not miss his engagement.
According to the radio station, the head of the Polish air force, Andrzej B³asik, told the pilots “you’ll make it easily”, 41 seconds before the crash. Around 15 minutes before, a senior foreign ministry official told the captain “we will try until we make it”, it is claimed. The transcript also suggests that people in or near the cockpit were drinking beer."
Troll idiot ce ești. În caz că nu cunoști limba engleză, îți fac sumarul. Polonezii au publicat transcrierea unor conversații din cabina avionului polonez cu 40 de sec înainte de crash. Piloții polonezi țipau la cineva să plece din cabina de pilotaj sau să facă liniște. Ăia erau beți (cu bere). De asemenea, piloții spuneau că nu pot ateriza din cauza ceții și că vor să se întoarcă. Dar cineva din cabină le spunea că "puteți să aterizați foarte ușor". N-au mai putut.
Marș idiotule care scrii cu sh, tz și falsifici comentarii pe acest site. Boule.
7. nuante
(mesaj trimis de carcotasul în data de 26.11.2015, 14:55)
A se observa nuantele introduse in articol:
- certitudinea privind afirmatia "un pilot militar turc transmite avionului rus următorul mesaj..." (masajul putea fi si fabricat si ulterior dar who cares) vs
- indoiala din afirmatia "Un individ prezentat de televiziunile din Rusia drept pilotul care a supraviețuit".
Evident, nu este vorba de manipulare ci de o prezentare obiectiva si echidistanta a faptelor.