Despre avionul Malaysia Airlines dispărut misterios în martie, în Oceanul Indian, au circulat, până acum, mai multe scenarii, în lipsa unei explicaţii oficiale asupra cauzelor acestui incident neobişnuit. Nicio urmă din epava avionului nu a fost găsită, dar întâmplarea a generat mai multe ipoteze interesante.
Rude ale persoanelor aflate în avion au acuzat linia aeriană de muşamalizarea incidentului, după ce au apărut teorii ale conspiraţiei, care includ un posibil atac terorist, o eroare a unor exerciţii militare şi doborârea aeronavei pentru un transport clandestin de armament ultraperformant.
Deşi dezminţită, ipoteza unui act de terorism la bordul zborului MH370 al Malaysia Airlines rămâne, pentru unii, o variantă de luat în considerare întrucât, la o oră de la decolarea de la Kuala Lumpur, avionul şi-ar fi schimbat brusc ruta după întreruperea comunicaţiilor.
Alţii susţin teoria că avionul a fost capturat pentru misterioasa încărcătură de la bord, pe care oficialii Malaysia Airlines ar fi omis să o declare. Reprezentanţii companiei aeriene au declarat că încărcătura de două mii de kilograme consta în accesorii pentru telecomunicaţii. Însă sunt zvonuri că, de fapt, ar fi fost armament ultraperformant transportat clandestin. La bordul aeronavei dispărute erau şi 20 de angajaţi ai unei firme americane specializate în componente pentru sisteme de armament de înaltă precizie.
Scriitorul şi ziaristul Nigel Cawthorne susţine varianta că avionul a fost doborât accidental în cadrul unor exerciţii militare comune desfăşurate de SUA şi Thailanda. El susţine că avem de-a face cu o operaţiune de muşamalizare internaţională pentru ca adevărul să nu iasă niciodată la lumină şi a afirmat că teoria lui este bazată pe mărturiile lui Mike McKay, un muncitor de pe o platformă petrolieră neo-zeelandeză, care afirmă că a văzut cum a căzut un avion în flăcări în Golful Thailandei.
Ziaristul mai spune că atunci când avionul şi-a întrerupt comunicaţiile aveau loc exerciţii de antrenament în Marea Chinei de Sud, între Thailanda, SUA şi militari din China, Japonia, Indonezia şi alte ţări.
Anchetatorii din Malaezia au investigat starea psihică a căpitanului Zaharie Ahmad Shaf, a copilotului Fariq Abdul Hamid şi a posibilelor motive pentru un act disperat din partea lor, însă pista sinuciderii pilotului nu a fost confirmată.
O altă pistă a investigaţiei a fost sabotajul, fie într-o fraudă pentru asigurări, fie pentru spionaj industrial. La bord se aflau şi 20 de angajaţi ai unei firme de microprocesoare din SUA, iar un fost pilot al firmei Delta Airlines a lansat ipoteza ca dispariţia avionului ar fi fost furtul de informaţii asupra patentului.