"Banca Transilvania" a obţinut în primul semestru al acestui an un profit net de 280,9 miliarde de lei (aproape 7 milioane de euro), în creştere cu 43% faţă de perioada similară a anului trecut. În termeni reali, creşterea profitului a fost de 27,6%. Veniturile totale realizate de bancă în primele şase luni se ridică la 2.467,7 miliarde de lei (60 milioane de euro), fiind mai mari cu 84% comparativ cu cele din prima jumătate a anului trecut. Cheltuielile totale s-au majorat în aceeaşi perioadă cu 91%, la 2.115,5 miliarde de lei (52 milioane de euro). Banca şi-a majorat considerabil pe primele şase luni veniturile din comisioane. Acestea au crescut cu 75%, la 436 miliarde de lei. Activul total s-a majorat de la începutul anului cu aproape o treime, la 18.798 miliarde de lei (463 milioane de euro).
• Dobînzi mai mici la depozitele în lei
"Banca Transilvania" a redus, începînd cu data de 1 august, dobînzile acordate la depozitele în lei. În cazul depozitului Clasic, dobînzile au fost diminuate cu 0,5 puncte procentuale pentru scadenţele de o lună şi trei luni, respectiv cu un punct pentru scadenţele de şase luni, nouă luni şi un an.
La depozitele Revolving, banca a scăzut dobînda cu 0,5 puncte pentru scadenţa de trei luni şi cu un punct pentru scadenţele de şase luni, nouă luni şi un an. De la începutul lunii iunie, Banca Naţională a redus cu 1,25 puncte dobînda de intervenţie.
• Banca a emis peste 1.000 de carduri MasterCard Forte
"Banca Transilvania" a emis, începînd cu luna martie a acestui an, peste 1.000 de carduri de MasterCard Forte, informează un comunicat al băncii. Acestea sînt carduri de credit cu cont în lei, destinate persoanelor fizice. Limita maximă a creditului acordat este de 5.000 de euro, în echivalent lei. Posesorii cardurilor MasterCard Forte beneficiază de avantaje, cum ar fi o perioadă de graţie de pînă la 55 de zile, utilizare internaţională pentru ridicări de numerar sau pentru cumpărări de bunuri şi servicii, comision 0 la efectuarea de achiziţii.
Portofoliul de produse al "Băncii Transilvania" cuprinde în prezent şapte tipuri de carduri, fiecare adresate unor segmente distincte de clienţi. Banca are peste 385.000 de utilizatori de carduri, deţinînd 7% din piata cardurilor din ţara noastră.
"Banca Transilvania" operează o reţea teritorială formată din 96 de unităţi. Capitalul social al băncii se ridică la 970,8 miliarde de lei. Acţiunile emise sînt listate la categoria I a Bursei de Valori Bucureşti9, ultimul preţ de tranzacţionare fiind de 7.000 de lei/acţiune.