Băncile germane se chinuie să recupereze împrumuturi în valoare de zeci de miliarde de dolari, fiind cele mai afectate de criza din industria globală de shipping (transport maritim), informează Reuters.
Potrivit surselor financiare citate de Reuters, băncile germane, unii dintre cei mai importanţi susţinători ai armatorilor în ultimii 20 de ani, au acordat un sfert din împrumuturile de 400 de miliarde de dolari acordate la nivel mondial în industria de shipping. Conform acestor date, băncile germane ar avea cea mai mare expunere pe sectorul shipping comparativ cu băncile din orice altă ţară, potrivit Agerpres.
Înrăutăţirea condiţiilor în sectorul de shipping a făcut ca unii armatori să nu fie în măsură să-şi onoreze plăţile, astfel că este posibil ca multe bănci să nu îşi recupereze în totalitate investiţiile. Această situaţie ar putea obliga băncile să îşi vândă creditele la un preţ mai mic sau chiar să şteargă unele împrumuturi. Dificultăţile din sectorul de shipping vin într-un moment în care băncile europene se confruntă deja cu o creştere economică anemică în timp ce în paralel trebuie să atingă noi standarde de capital, ceea ce le afectează profitabilitatea.
"Băncile germane sunt responsabile pentru aproximativ 100 de miliarde de dolari din datoriile globale în valoa-re de 400 de miliarde de dolari ale industriei de shipping", a declarat Dagfinn Lunde, fost director la divizia de shipping a băncii germane DVB Bank.
Aceleaşi estimări cu privire la expunerea băncilor germane pe sectorul de shipping au fost făcute şi de alte surse financiare.
În prezent, anumite segmente din industria de shipping suferă de pe urma încetinirii schimburilor comerciale internaţionale. Aproximativ 90% din comerţul mondial este transportat pe mare. Firma sud-coreeană de transport maritim "Hanjin" cea mai recentă victimă a unei crize care a fost exacerbată de numărul prea mare de nave existent în prezent, multe din aceste nave fiind construite înainte de criza financiară, când economia mondială era mult mai sănătoasă.
"Se pare că industria construcţiilor de nave şi finanţarea navelor sunt pe punctul să facă implozie", a declarat Anthony Gurnee, director general la compania de transport maritim "Ardmore Shipping" Corp.
Comentarii similare au fost făcute de Stefan Ermisch, director la firma specializată în finanţare pentru shipping "HSH Nordbank", care recent a apreciat că sectorul de shipping este "la pământ".
Înainte de criza financiară, când o navă de transport marfă sau un tanc petrolier putea câştiga 200.000 de dolari pe zi, băncile germane se numărau printre cei mai importanţi jucători pe piaţa finanţării pentru industria de shipping. În prezent, navele pot câştiga între 10.000 şi 15.000 de dolari pe zi
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.09.2016, 18:05)
Mai e loc de scadere mare 5-10 000$ pe luna scaunul de bancher nu e important. Cu cat ar scadea benzina?