"British American Tobacco" (BAT), al doilea producător mondial de ţigarete, şi-a majorat obiectivul pentru economii, ca urmare a disponibilizărilor şi a închiderii unor fabrici. Producătorul mărcilor Lucky Strike şi Pall Mall vrea să realizeze economii de 320 milioane de lire sterline (614 milioane de dolari) pe an începînd cu 2007, faţă de 200 milioane de lire, cît era obiectivul stabilit anterior.
BAT îşi foloseşte economiile pe activităţi de publicitate. Compania şi-a majorat cu 100 milioane de lire bugetul destinat marketing-ului în anul 2004. Astfel, BAT a cheltuit aproape jumătate din economiile rezultate prin eliminarea locurilor de muncă şi îmbunătăţirea logisticii.
În ultima vreme, companiile din sectorul tutunului s-au extins prin achiziţia unor rivali şi închiderea fabricilor neprofitabile, ca o consecinţă a scăderii cererii în Europa de Vest. "British American Tobacco" a plătit, în 2003, 2,3 miliarde de euro pentru achiziţia "Ente Tabacchi Italiani", cea mai mare companie italiană din domeniul ţigaretelor.
În trimestrul al patrulea din 2004, cîştigul net al BAT a fost de 207 milioane de lire, faţă de 89 milioane de lire în perioada similară a anului anterior. Vînzările companiei au crescut cu 11%, la 3,24 miliarde de lire.