Banca Centrală Europeană (BCE) a anunţat vineri că băncile din regiune trebuie să continue să investească în capacitatea lor de răspuns la atacurile piraţilor informatici, după ce un test de stres de referinţă efectuat în rândul băncilor europene a arătat că "există loc de îmbunătăţiri", relatează Agerpres.
"Băncile trebuie să dea prioritate investiţiilor în securitatea cibernetică şi să o trateze ca o componentă vitală strategică de care depinde rezilienţa lor operaţională", a declarat Anneli Tuominen, membru al Consiliului de supraveghere de la BCE.
Testele derulate de BCE în rândul a 109 bănci, dintre care 28 au fost supuse unor analize aprofundate, au arătat că băncile au pus la punct un cadru adecvat de răspuns şi revenire, a spus Tuominen. Cu toate acestea, mai multe bănci europene au demonstrat probleme serioase în capacitatea lor de a răspunde la un atac cibernetic simulat, a dezvăluit în avanpremieră Bloomberg.
Anul trecut, BCE a anunţat că va testa reacţia băncilor europene la atacuri cibernetice, în contextul în care tensiunile cu Rusia au împins acest subiect şi mai sus pe lista priorităţilor instituţiei de reglementare. BCE a precizat atunci că scopul exerciţiului este acela de a îmbunătăţi capacitatea băncilor de a gestiona riscurile, mai degrabă decât un examen care va avea un impact direct asupra cerinţelor lor de capital. Între timp, mai multe atacuri vizând furnizori de servicii şi consecinţele penei informatice globale de săptămâna trecută au scos la lumină vulnerabilităţile din sistemul financiar global.
Anneli Tuominen a menţionat evenimente precum defectarea unor sisteme informatice Windows, provocată de actualizarea necorespunzătoare a unui instrument informatic produs de compania CrowdStrike, drept un exemplu al modului în care un incident la o firmă poate provoca efecte în cascadă în mai multe sectoare.
"Băncile trebuie să se asigure că au o capacitate suficientă de revenire pentru a gestiona şi cele mai pesimiste scenarii", a scris Tuominen într-o postare pe blogul BCE. Băncile trebuie să fie capabile "să îşi atingă obiectivele de revenire pentru a proteja activele şi datele clienţilor, să menţină încrederea în sistemul bancar şi, în cele din urmă, să garanteze stabilitatea financiară", a spus Anneli Tuominen.