Banca Comercială Română (BCR) a extins reţeaua Self Service prin instalarea a 400 de ghişee automate, valoarea investiţiei fiind de circa două milioane de euro, a anunţat ieri banca. "BCR a derulat cel mai ambiţios plan de dezvoltare a unei reţele de Self Service - Cash In dintre toate băncile româneşti. (...) Printre principalele avantaje ale utilizării ghişeelor automate se numără rapiditatea în efectuarea tranzacţiilor, durata unei operaţiuni reducându-se de la circa 4 minute la mai puţin de 40 de secunde", a declarat într-un comunicat Bogdan Marin, director executiv Direcţia Managementul Canalelor Retail a BCR.
Ghişeele automate sunt echipamente cu autoservire destinate persoanelor fizice clienţi BCR. Tranzacţiile se efectuează exclusiv în lei, numai cu bancnote, respectiv plăţi facturi cu numerar prin scanarea codurilor de bare sau completarea manuală a şabloanelor şi depuneri în numerar în cont inclusiv rambursare rate credite/card credit pentru care identificarea clientului se face pe baza unui card non-bancar cu cod de bare predefinit.
"De la punerea în funcţiune a reţelei de 400 de aparate se observă că 20% din operaţiuni sunt efectuate prin intermediul ghişeelor bancare, iar din punct de vedere al tranzacţiilor efectuate 50% reprezintă plăţi facturi, iar 50% alimentări cont în vederea plaţilor de rate credit/cont curent", potrivit comunicatului.
BCR estimează circa 500.000 tranzacţii până la sfarşitul anului, pentru întraga reţea de aparate care acceptă numerar.
Banca are aproape 640 de aparate Cash In (400 de ghişee automate, 70 de maşini multifuncţionale şi 167 de automate de schimb valutar) şi aproa-pe 2.500 de aparate Cash Out.