Românii din mediul rural sunt interesati de produsele Bauspar (economisire-creditare pentru domeniul locativ), reiese dintr-un studiu IRSOP realizat pe un eşantion de 214 gospodarii, reprezentativ pentru populaţia între 20-65 ani din mediul rural, pentru BCR Banca pentru Locuinţe (BCR BpL), anunţă banca într-un comunicat de presă.
"Chiar şi în condiţiile economice actuale, majoritatea românilor din mediul rural intenţionează să economisească la fel în cursul următoarelor 12 luni (71%), demonstrând că sunt oamenii gospodari şi continuând să strângă "bani albi pentru zile negre". Pe termen mediu, circa un milion de persoane cu vârste între 20-65 ani sunt interesate de contractarea unui produs Bauspar. Considerăm că mediul rural este o oportunitate de distribuţie a produselor şi serviciilor bancare, având în vedere că doar 36% dintre respondenţi folosesc un produs bancar pentru economisire", a precizat Alexandru Ciobanu, Preşedinte BCR Banca pentru Locuinţe.
Circa 80% dintre românii care locuiesc în mediul rural au planuri de îmbunătăţire a locuinţei pentru următorii 5 ani. Majoritatea intenţionează să renoveze, să facă reparaţii majore şi să cumpere dotări noi pentru gospodărie. Foarte puţini, în condiţiile economice actuale, se orientează spre cumpărarea unei locuinţe noi sau a unui teren.
"În mediul rural, circa 70% dintre românii cu vârste între 20-65 ani sunt interesaţi de un produs de economisire-creditare pentru copii, majoritar cu scopul strângerii unui fond de economii (67%). Aceste rezultate confirmă schimbarea de atitudine în comportamentul financiar al românilor, care se gândesc cu mai multă atenţie la viitorul financiar al familiei, şi, mai ales, al copiilor, cărora încearcă să le ofere un start bun în viaţă", a adăugat Alexandru Ciobanu, Preşedinte BCR Banca pentru Locuinţe.