Femeile care apelează la serviciile Băncii Comerciale Române (BCR) tranzacţionează mai des şi mai mult cu cardul la POS, încasează venituri în cont cu o mai mare regularitate decât bărbaţii şi sunt mari amatoare de cumpărături offline şi online, arată datele actualizate ale companiei, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
"Profilul clientei BCR relevă dinamism, modernitate şi, mai ales, emancipare financiară. Datele noastre creionează portretul unei femei care tranzacţionează fără a recurge la numerar, face cumpărături frecvent, dar şi economii, e obişnuită cu plata automată a facturilor şi optează pentru internet banking. Un astfel de comportament financiar echilibrat, constructiv şi inovator ne demonstrează că în fiecare clientă BCR se află o antreprenoare", a declarat Dana Demetrian, vicepreşedinte retail BCR.
Potrivit sursei citate, femeile reprezintă 49,4% din numărul total de clienţi ai BCR, iar profilul clientei băncii arată că veniturile lunare (de tip salariu sau pensie) ale domnişoarelor şi doamnelor sunt în creştere faţă de salariul minim net lunar pe economie. În plus, ele încasează venituri în cont cu o mai mare regularitate decât bărbaţii.
Numărul clientelor Băncii Comerciale Române care apelează la serviciile de private banking (accesibil celor care au în cont peste 200.000 de euro) a crescut cu 8% în ultimul an, precizează compania.
Unul din trei clienţi BCR care utilizează private banking este femeie, iar clientele care recurg la aceste servicii deţin 30% din totalul activelor aflate în administrarea acestui segment. O treime dintre clientele Băncii Comerciale Române care folosesc private banking apelează la acesta pentru a efectua plasamente în fonduri de investiţii.
"Femeile economisesc mai mult decât bărbaţii, depăşindu-i atunci când vine vorba despre numărul depozitelor la termen", subliniază comunicatul.
"Apetenţa femeilor pentru îmbunătăţirea nivelului de viaţă a întregii familii le situează pe primul loc atunci când vine vorba de cumpărături, femeile fiind şi principalele deţinătoare de card de debit din portofoliul BCR. Atenţia şi grija pentru nevoile curente ale familiei se observă în desfăşurătorul cheltuielilor lunare a femeilor, de unde se poate observa preocuparea continuă pentru oferirea unor servicii de calitate", arată sursa citată.
De asemenea, clientele BCR tranzacţionează mai des şi mai mult cu cardul la POS decât bărbaţii şi au o "apetenţă ridicată" pentru internet banking, unul din trei clienţi BCR care utilizează aceste servicii fiind femeie, menţionează compania.
Totodată, 56% dintre clientele băncii care folosesc internet banking recurg la autentificarea prin token sau etoken.
Femeile care apelează la serviciile de internet banking ale Băncii Comerciale Române intră în cont, în medie, de două ori pe lună şi efectuează operaţiuni cel puţin o dată pe lună, iar 8% dintre ele folosesc acest serviciu de pe telefonul mobil.
În ceea ce priveşte femeile de afaceri din portofoliul BCR, majoritatea lor au companii în domeniile comerţului, producţiei şi serviciilor. Peste un sfert din microîntreprinderile din România sunt conduse de femei, iar majoritatea antreprenoarelor din acest sector activează în Transilvania, precizează sursa citată.