Reporter: Debutul pandemiei de Covid 19 a impulsionat creşterea serviciilor de curierat. Cum a reuşit platforma BeeFast să ţină pasul unei dezvoltări rapide a pieţei?
Cristian Grozea: Noutatea pe care a impus-o pandemia este cererea masivă de servicii de curierat super-rapid - cu livrare nu doar în aceeaşi zi, ci chiar în următoarea oră de la comandă. Când comanzi ceva din oraşul în care trăieşti, te aştepţi să primeşti coletul mult mai rapid decât clasica ofertă de 24-48h. Noi în această zonă am crescut, iar această "felie" de piaţă a crescut foarte rapid. Am avut momente în care aproape am fost copleşiţi de numărul de comenzi din platformă, însă avantajul unui business digital-first, cum este BeeFast, este abilitatea de a vedea date real-time şi, astfel, de a face ajustări şi schimbări foarte rapide.
Reporter: Cât de greu a fost să vă poziţionaţi pe piaţă având în vedere existenţa celorlalţi jucători mari?
Cristian Grozea: A fost mult mai uşor decât ne aşteptam. Nu există prea multe soluţii de curierat super-rapid care să aibă baze digitale şi care să ofere independenţa clienţilor (adică soluţii de integrare imediată cu shop-urile lor online, aplicaţii pentru curieri, platformă de plasare comenzi), iar cele care existau deja stăteau într-o piaţă care, brusc, s-a mărit. E mult loc pentru creştere şi credem că piaţa va fi a acelor jucători care vor şti să optimizeze instrumentele digitale pe care le au.
Reporter: Plecând de la curierat, BeeFast s-a dezvoltat şi oferă şi o infrastructură digitală cu sistem integrat de plată şi livrare a comenzilor. Câte business-uri au trecut în online prin intermediul BeeFast?
Cristian Grozea: Când un business vinde ceva - nu contează că e vorba de îmbrăcăminte, mâncare, jucării sau electronice - nu mai poate depinde doar de vânzările din locaţiile fizice. Pandemia a accelerat acest proces de comerţ digital - cu tot ce presupune el: prezenţă online, plăţi, livrări. BeeFast a fost pregătit să ofere toată această infrastructură de care afacerile aveau şi au în continuare nevoie. Unii clienţi aveau deja shop-uri online - lor le-am oferit integrarea cu serviciul de livrare în 1-2h, oriunde în Bucureşti. Mulţi alţi clienţi nu aveau încă un shop online. Acestora (şi sunt peste 60) le-am asigurat prezenţa online prin crearea gratuită în 24h a unui shop online, integrat cu sistem de plată şi de livrare.
Reporter: La cât se ridică numărul total de clienţilor şi câte livrări au generat aceştia?
Cristian Grozea: În acest moment avem peste 250 de clienţi, care au generat peste 80.000 de comenzi.
Reporter: Care sunt costurile de livrare pentru comercianţi?
Cristian Grozea: Avem mai multe opţiuni de livrare, care sunt adaptate tipologiei clienţilor şi nevoilor lor. De aici pornesc şi tarifele. Avem trei variante de lucru - fie un cost fix / livrare, oriunde în Bucureşti, de 25 lei + TVA, fie tarif dinamic, fie tarif pe raze (de 5, 10, 15, 20 de km de la locaţia clientului). Livrăm şi în Ilfov, pentru clienţii-business.
Reporter: Câţi curieri sunt înscrişi pe platforma BeeFast şi cât de greu este să reuşeşti să ţii lucrurile sub control din acest punct de vedere?
Cristian Grozea: Succesul nostru vine din echilibrarea a doua paliere la fel de importante: numărul de comenzi (determinat de numărul de clienţi) şi numărul de curieri care stau în platformă şi le livrează. Avem, în acest moment, peste 1200 de curieri înscrişi. Este un numar echilibrat.
Reporter: Care sunt provocările pentru 2021 şi care va fi strategia de business din acest an?
Cristian Grozea: Marea provocare a lui 2021 este lipsa predictibilităţii. Nu ştim cum va evolua pandemia, ceea ce înseamnă că nu ştim cum va afecta acest lucru mediul de business. Strategia noastră este să abordăm pieţe diferite şi clienţi diferiţi, în aşa fel încât vulnerabilitatea să fie cât mai mică. Dacă un domeniu este afectat, celelalte funcţioneaza, şi tot asa. În plus, ne-am propus să ne extindem în alte oraşe, pentru că exista cerere şi avem deja clienţi din Bucureşti care operează şi în afara Bucureştiului.
Reporter: Care a fost cifra de afaceri a companiei în 2020 şi ce estimări financiare aveţi pentru anul în curs?
Cristian Grozea: În 2020 am avut o cifră de afaceri de 320.000 euro, de trei ori mai mare decât am estimat la începutul anului. În 2021 ne propunem să creştem cu o rată accelerată, respectiv o multiplicare de 5 ori.
Reporter: Vă mulţumesc!