Berceanu îl critică pe Orban pentru contractele fără licitaţie

F.A.
Ziarul BURSA #Politică / 16 noiembrie 2007

Berceanu îl critică pe Orban pentru contractele fără licitaţie

Vicepreşedintele democrat al Senatului, Radu Berceanu, l-a acuzat, ieri, într-o conferinţă de presă, pe ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, că a emis o adevărată "metodologie" după care să se dea contracte fără licitaţie unor firme, încălcându-se legea, dar şi că şi-a făcut "un obicei din a da cam tot ce ţine de obiectul muncii, Ministerului Transporturilor". Senatorul PD a spus că este ilegal contractul dintre Ministerul Transporturilor (MT) şi Compania de Telecomunicaţii CFR. El a arătat că, iniţial, licitaţia pentru instalaţiile de pe autostrăzi - semnalizări, telefoane etc.- a fost câştigată de firma spaniolă Telvent, dar aceasta a fost "scoasă de pe această lucrare" din motive care "nu sunt deloc clare, dar mai ales nu sunt legale".

Potrivit lui Berceanu, în interiorul MT s-a decis ca lucrarea să fie dată Companiei de Telecomunicaţii CFR, o primă parte a lucrării fiind de peste 1 milion de euro, iar aceasta, imediat ce a primit-o prin încredinţare directă, a făcut o înţelegere, "tot directă", "cu vestita firmă Cominco, legată de numele lui Şerban Mihăilescu supranumit Miki Şpagă".

"Ca să se acopere, s-a mai cerut şi o altă ofertă din Palatul CFR. Culmea e că firma Cominco nu lucrează singură, ci cu o altă firmă, care aparţine domnului Popa (directorul general al Companiei Telecomunicaţii CFR-n.r.) de la CFR şi în felul acesta, aşa zisele afaceri, care nu constau decât în a monta un tub de dren din banii statului în bani privaţi, prosperă pe mandatul domnului Ludovic Orban", a afirmat Berceanu.

Senatorul democrat a mai spus că, după această afacere, "urmează să se facă o metodologie pentru că s-a constatat cum poţi să dai lucrări grase pe bani de stat fără licitaţie", ministrul Orban semnând un parteneriat între Telecomunicaţii CFR şi Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, prin care, de aici încolo, toate lucrările la toate autostrăzile se vor face fără licitaţii. "Trebuie oprite toate tendinţele de a considera că se poate face orice, că se pot drena banii în toate direcţiile prin astfel de modalităţi nu prea măiastre de acoperire", a subliniat Berceanu.

Totodată, vicepreşedintele democrat al Senatului a afirmat că Ludovic Orban are tendinţa "de a da cam tot ce face parte din obiectul muncii MT", exemplu fiind aeroportul ""Mihail Kogălniceanu"", pe care vrea să-l dea autorităţii municipale din Constanţa, "uitând că suntem membrii NATO, că există nişte înţelegeri inclusiv parafate de Parlament"", pentru că vrea să aibă nişte legături mai strânse cu autoritatea locală din Constanţa. De asemenea, el a reamintit că fratele primarului constănţean a iniţiat un proiect de lege prin care 20% din acţiunile portului Constanţa ar urma să treacă la municipalitatea constănţeană, fapt aprobat de ministrul Orban. "Legea spune că atunci când eşti în situaţia să votezi, şi cu atât mai puţin să iniţiezi un proiect de lege care priveşte propriile afaceri, familie, interese, trebuie să te abţii. Dar domnul Orban e foarte de acord, ba mai mult, la un moment dat se vorbea că se vrea transferarea unui pachet mai mare de acţiuni pentru că, în viziunea lui, portul Constanţa nu aparţine statului român, ci e doar un bun local", a afirmat Berceanu.

Opinia Cititorului ( 9 )

  1. CONTRACTUL IN CAUZA A FOST NEGOCIAT DE UN APROPIAT AL D-LUI BOC, RESPECTIV DL HUDREA SORIN-DIRECTOR GENERAL ADJ AL SC TELECOMUNICATII CFR SA, PERSOANA CARE A FOST INITITORUL RESPECTIVEI ATRIBUIRI. PENTRU CA A FOST SCHIMBAT DIN FUNCTIE ACESTA A INCEPUT UN ADEVARAT RAZBOI, COMUNICAND DATE CARE AU CARACTER CONFIDENTIAL CONDUCERII PD SI APROPIATILOR SAI DIN CLUJ. ACESTA A SAVARSIT SI ALTE NEREGULI, CONSIDERAND CA ESTE SUB PROTECTIA PD. ACEASTA PERSOANA INCA SE AFLA IN FUNCTIA DE DIRECTOR GENERAL ADJ AL SOCIETATII IN CAUZA, IAR PANA IN AUG.2006 A FOST SEF ADJ AL SUCURSALEI CLUJ.AICI A REUSIT SA "MASCHEZE" O STATIE STM-CARE NU E INREGISTRATA, DAR SI AFACERI LOCALE CU SARMA DE CUPRU "RECUPERATA" DIN RETEAUA CNCFR.

    1. Pana in 2006 a fost inginer de sistem la Sucursala Cluj, deci nu are nici o legatura cu STM-ul sau cu recuperarile de Cu.A fost sef adjunct la Cluj pana in 2002-2003 si a renuntat tocmai datorita marsaviilor economice la care ar fi trebuit sa se faca partas daca mai ramanea.Iar din 2006 de cand a devenit Director General al SC Telecomunicatii CFR SA, s-au lichidat multe contracte paguboase pt societate si a reusit sa o puna pe picioare, de aceea a si fost schimbat, pe motive politice, pt ca nu mai ajungeau banii unde "trebuia".Sigur ca deranjeaza pe multi indivizi ca nu s-a mai putut fura!

    Il stiu pe HUDREA. E un om de nimic aservit PD - ului. Cunosc afaceri care-l implica penal, inclusiv la Cluj. Este josnic ce a facut. Normal ca Berceanu "pune botul" la tot ce a spus, atat timp cat loveste in Orban.

    Fratilor sunteti jalnici. Din pacate il cunosc foarte bine pe dl. Hudrea suntem prieteni de familie. El nu a fost sef adj. al sucursalei Cluj in 2006 , din cate stiu si-a dat demisia in 2002 sau 2003 pentru ca nu a vrut sa semneze afacerile venite pe filiera Necolaiciuc (stiu asta din spusele lui). S-ar putea ca afacerile locale sa le atribuiti conducerii de atunci care daca au facut asa ceva cu siguranta au fost schimbati sau destituiti din functii . Sunteti pe un drum gresit ,el este un tip serios si un bun profesionist . Dl Vlad ce inseamna "inititorul" ?.... :-))

    asta e,vlad si ciprian au dreptate,cit a fost dir.general,si-a tras si sindicat care sa-l acopere si pe care-l conduce din umbră , e si cămătar de internet,''mulge prin societatea sa'' ,internetul din ''afară'' care merge la societatea cfr unde e dir gen.adj.,radu te inseli,dar ai si dreptate n-a fost adj la cluj dupa 2003, pt.că e f.slab profesionist...,bravo ciprian...

    1. Esti departe de orice are legatura cu subiectul.Nu stiu ce intelegi prin camatar de net, dar clar nu intelegi nici tu nimic.Exista un profesionist f. slab in societatea respectiva, dar nu e Hudrea ci un anume Daniel (probabil intamplator ai acelasi nume -oare?).Dupa toate regulile economice, o societate de telecomunicatii are ca obiectiv obtinerea profitului din activitati de telecomunicatii, asta presupune si internet.Daca aceasta societate merge in sfarsit bine, e clar 'vina' celui care o conduce si daca aduce profit dupa lungi ani de activitate dezastruoasa e si mai clar ca cel ce a reusit asta e "f. slab profesionist"! De obicei hotul striga hotii!

      Cu ochii unuia din interior pot spune ca vlad , ciprian si daniel sunt unul si aceiasi persoana. Legatura se face dupa chestia cu sindicatul si cred ca e persoana care si-a pierdut membrii pentru ca in 2003 facea liste de disponibilizari cu angajatii si a aceptat disponibilizarea a peste 38% din personal in timp ce CFR-ul a disponibilizat doar 9% din personal. El era cel care aplauda actiunile fostilor directori care au adus Telecomunicatii CFR la datoriile imense pe care le are acum....Despre Hudrea sincer rezultatele muncii lui spun ca e OK , va distrus contractele de pe care unii traiau bine , i-a schimbat pe toti cei manjiti in afaceri si adevarul e ca in 2007am primit dividende pentru prima data pentru ca 2006 a fost terminat in profit. Cred ca nici o societate feroviara nu a dat vreodata dividende.

      A fost schimbat in 2007 pentru ca incepeau lucrurile sa mearga bine si nu trebuia sa se intample asta. Asta numim unii ca noi profesionalism. Chestia cu internetul nu tine nu te baga esti pe dinafara . Si acum de ce vreti sa il incriminati pe Hudrea pentru ca noi toti colegii stim ca ce scrie in articol e adevarat si daca va dori cineva sa verifice vreodata o sa afle mai multe.... 

    Din cate stiu eu, niciodata nu a functionat vre-un panou de afisaj pe autostrada soarelui. Nu stiu ce a facut firma Telvent (spania) dar stiu ca a incasat peste 8 mil eur, iar acum, cand in sfarsit cineva face treaba, ii dam cu totii la gioale si uitam carnagiul datorat nefunctionalitatii panourilor de afisaj. Bravo noului director de la Telecomunicatii. Poate ar trebui sa se faca acelasi lucru si pe A1 Buc. - Pitesti.

    Pacat ca o treaba ca siguranta circulatiei rutiere este folosita in campania electorala. Stim cu totii evenimentele tragice de zi cu zi pe drumurile Romaniei, dar sa faci din asta o arma impotriva guvernului este ipocrit. Lasati-i sa lucreze, sa se vada ceva.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb