• Vlad Ţigariu: "Ursus" va lansa o ofertă publică de preluare
La nici şase luni după ce a cumpărat "Bere Azuga", "Ursus Breweries" a decis să închidă fabricile din Azuga ale producătorului de bere şi să transforme compania într-o societate imobiliară, prin închirierea şi subînchirierea bunurilor acesteia, potrivit deciziilor luate în Adunarea Generală a acţionarilor de miercuri.
Fostul producător de bere deţine, potrivit unor surse, două fabrici şi o staţie de epurare a apei în staţiunea Azuga, de aproximativ 6.000 de hectare. O parte din terenurile companiei sunt amplasate în apropierea unei importante pârtii de schi din staţiunea montană.
Cei peste 160 de salariaţi ai "Bere Azuga" trimişi în şomaj tehnic de la mijlocul lunii mai, 2009, vor fi disponibilizaţi după 15 august, în conformitate cu înţelegerile anterioare dintre sindicate şi conducerea companiei.
Decizia acţionarului majoritar nu este surprinzătoare în condiţiile în care Stephan Maria Weber, preşedintele "Ursus Breweries" declara, cu ocazia preluării companiei, la începutul acestui an, că intenţionează să relanseze mărca "Bere Azuga" şi să îi construiască o vizibilitate naţională, dar în centrele proprii "Ursus". De altfel, "Ursus" s-a angajat să plătească societăţii "Bere Azuga" peste 50.000 de euro/lună pentru a putea comercializa marca de bere "Azuga".
"Ursus Breweries", susbsidiara locală a companiei germane "SABMiller plc" a cumpărat 71% din acţiunile "Bere Azuga", la începutul acestui an, pentru 7,16 milioane de euro.
Vlad Ţigariu, directorul general al "Bere Azuga" a declarat, pentru ziarul Bursa, că "Ursus Breweries" va lansa între 24 iunie şi 21 iulie o ofertă publică de cumpărare pentru aproximativ 29% din acţiunile BEGY, pe care nu le deţine.
Această decizie a survenit după ce, săptămâna trecută, Consiliul de Administraţie al companiei a decis să suspende drepturile de vot aferente acţiunilor care depăşesc 33% dintr-un total de 70,56% deţinute de "Ursus Breweries" Bucureşti.
Administratorii "Bere" Azuga şi-au motivat decizia prin invocarea legislaţiei pieţei de capital care susţine că o persoană sau o societate care deţine mai mult de 33% din drepturile de vot asupra unei societăţi comerciale este obligată să lanseze o ofertă publică adresată tuturor deţinătorilor de acţiuni, dar nu mai târziu de două luni de la momentul atingerii respectivei deţineri.