Inteligenţa Artificială îşi face tot mai mult loc în piaţa muncii şi, odată cu creşterea numărului de instrumente AI disponibile, în spaţiul public apar şi mai multe temeri legate de un posibil pericol, cu efecte negative precum creşterea şomajului şi a tensiunilor sociale. Temerile par însă nejustificate, întrucât peste 60% dintre respondenţii unui sondaj recent bestjobs consideră că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI, în timp ce 22% apreciază posibilitatea de a eficientiza astfel anumite sarcini la job şi doar 18% rămân sceptici.
Dintre participanţii la sondajul bestjobs care au spus că au folosit Chat GPT, 27% au declarat că cel mai adesea au apelat la acesta pentru job, alţi 27% pentru a genera texte şi articole, 35% pentru informaţii de cultură generală, 7% pentru template-uri şi răspunsuri la mail-uri, iar 5% pentru scrierea de cod. O bună parte dintre aceştia au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare, 32% implicând Chat GPT în căutarea de joburi, 12% în obţinerea de sfaturi pentru interviu, 25% pentru a scrie mail-ul sau scrisoarea de intenţie atunci când aplică la un job nou.
Platforma de recrutare online bestjobs anunţă, în premieră pentru România, lansarea primului Coach în carieră pe bază de AI care funcţionează ca un adevărat consilier personal de carieră, ajutând candidaţii să se orienteze mai bine profesional, să-şi completeze CV-urile sau să-şi rafineze căutările pe bestjobs. De asemenea, utilizatorii pot primi sfaturi utile de la Coach-ul digital, astfel încât să fie mai bine pregătiţi pentru un potenţial interviu, transformând complet experienţa de utilizare a unei platforme de recrutare.
"Amplificăm folosirea AI prin integrarea şi antrenarea unui career coach 100% digital, care foloseşte Inteligenţa Artificială pentru a oferi candidaţilor sfaturi personalizate despre cum să-şi îmbunătăţească prezenţa pe platformă sau cum să devină mai atractivi pentru angajatori, pornind de la scrierea CV-ului şi până la participarea la interviu", spune Andrei Frunză, CEO bestjobs.
Din rândul recrutorilor, mai mult de două treimi recunosc că au folosit platformele de AI în procesul de recrutare şi tot atâţia spun că au început să urmărească la candidaţi abilitatea de a folosi astfel de instrumente. Cel mai adesea recrutorii aleg să folosească AI pentru scrierea anunţurilor de angajare, pentru selecţia cât mai eficientă a candidaţilor potriviţi pe baza CV-urilor primite şi pentru crearea conţinutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei.
"În ultimii ani, piaţa muncii a fost de partea candidaţilor, aceştia fiind în multe domenii insuficienţi în raport cu joburile disponibile. Acest lucru a însemnat un volum de muncă mult mai mare pentru angajatori, care erau într-o constantă căutare de candidaţi potriviţi. Bestjobs a creat un algoritm care să sprijine recrutorii în potrivirea mai rapidă a candidaţilor cu joburile active, pe baza informaţiilor din descriere. În plus, bestjobs a integrat direct în platformă generarea inteligentă de conţinut pentru descrierile joburilor, recrutorii reuşind astfel să economisească 60% din timpul dedicat publicării unui anunţ", completează Andrei Frunză.
Sondajul a fost realizat în perioada mai-iunie, cu participarea a 1.867 de utilizatori de internet.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.06.2023, 14:24)
În plus, bestjobs a integrat direct în platformă generarea inteligentă de conţinut pentru descrierile joburilor, recrutorii reuşind astfel să economisească 60% din timpul dedicat publicării unui anunţ", completează Andrei Frunză.
Timp dedicat, auzi. Deci în loc de o oră, timp în care se mai scobeau în nas, le-a luat doar 24 de minute.
Întrebare: ce au făcut cu timpul "economisit"? Răspuns: s-au scobit în continuare.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.06.2023, 19:58)
Bestjobs al lui Fusu.