Comunitatea de consultanţi B Corp din România (B Lideri) şi Danone România au lansat Better Business Alliance, prima alianţă locală dedicată sprijinirii mişcării B Corp, cu scopul de a dezvolta comunitatea de afaceri responsabile din România şi de a promova un model economic orientat spre impact social, potrivit unui comunicat transmis redacţiei.
Iniţiativa are la bază certificarea B Corp, emisă de B Lab, organizaţie internaţională non-profit care promovează un nou mod de a face afaceri, dincolo de logica orientată exclusiv spre profit. Certificarea e acordată companiilor care îndeplinesc standarde stricte în domenii precum guvernanţă, angajaţi, comunitate, mediu şi relaţia cu clienţii. În prezent, la nivel global există aproape 10.000 de companii certificate B Corp în 102 ţări şi 160 de industrii.
Better Business Alliance îşi propune să informeze mediul de afaceri din România cu privire la avantajele certificării B Corp, să ofere consultanţă organizaţiilor interesate şi să susţină dezvoltarea unui ecosistem de afaceri sustenabile. Totodată, alianţa va încuraja schimbul de bune practici între companiile deja certificate şi cele aflate în proces de certificare.
"B Corp nu este o simplă certificare. Reprezintă o schimbare de paradigmă în modul în care se desfăşoară un business. Pentru consumatori, este un simbol al încrederii, companiile certificate B Corp demonstrând public că funcţionează după cele mai înalte standarde de sustenabilitate, cu un scop social mai presus de business", a declarat Corina Radu, fondatoarea Impact Market România, potrivit comunicatului.
Better Business Alliance va funcţiona ca o organizaţie nonprofit, fiind iniţiată de consultanţii B Corp Corina Radu, Cătălina Ticău, Cristina Tararache, Cristina Bîcîilă şi Daria Hău, cu sprijinul B Lab Europe.
Danone România este prima companie B Corp din ţară, certificată în 2024 la nivelul Europei Centrale şi de Est. "Suntem încântaţi să fim primii susţinători ai Better Business Alliance în România, deschizători de drum pentru mişcarea B Corp. Certificarea B Corp reprezintă o recunoaştere publică a faptului că Danone îşi conduce businessul după o cultură ce presupune atingerea unui scop social şi de sustenabilitate în tot ceea ce face", a declarat Ivan Holub, Sustainability Lead, Danone regiunea Europa Centrală şi de Est, potrivit comunicatului transmis redacţiei.
Alte 12 companii româneşti din domenii precum alimentaţie, retail, cosmetice, turism, comunicare sau modă sunt în prezent în proces de certificare. Interesul crescut pentru B Corp este alimentat de beneficiile în atragerea de talente şi în consolidarea reputaţiei de brand responsabil. Potrivit unui studiu recent realizat de B Lab, 57% dintre consumatorii europeni ţin cont de sustenabilitate şi certificări în deciziile de cumpărare, iar 49% dintre aceştia le consideră relevante şi pentru alegerea unui loc de muncă.