Compania braşoveană BILKA, care activează pe piaţa de acoperişuri, a achiziţionat platforma Hidromecanica 2 şi totodată, a demarat un plan investiţional care se ridică la 20 milioane de euro şi se va desfăşura în perioada 2017 - 2020. Suma bugetată va fi distribuită în cea mai mare parte către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial. Pentru achiziţia platformei industriale, Bilka a plătit 5,5 milioane de euro, fiind nevoie de circa cinci milione de euro pentru modernizarea halelor industriale achiziţionate, alte cinci milioane de euro urmând să fie investiţi în achiziţia de utilaje. Restul banilor vor fi investiţi în capitalul de lucru.
• Bilka reindustrializează platforma Hidromecanica 2
După ce în 2014 a achiziţionat şi a integrat în fluxul de producţie al companiei platforma Romlag, parte din Rulmentul Braşov, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro, compania trece la o nouă etapă de dezvoltare - divizia de industrial.
Prima etapă din strategia de dezvoltare industrială a fost realizată la începutul lunii septembrie, când Bilka a încheiat procedurile şi a semnat documentele pentru achiziţionarea platformei Hidromecanica 2 Braşov. Valoarea tranzacţiei s-a ridicat la 5,5 milioane euro. Platforma intrată în proprietatea Bilka se află în vecinătatea halelor deja deţinute de companie şi se întinde pe o suprafaţă de 9,5 hectare. Prin adăugarea noii suprafeţe la cei 4,5 hectare, pe care se găsesc în prezent halele de producţie Bilka, se ajunge la o suprafaţă totală de 14 hectare.
"În urma investiţiilor realizate în anii trecuţi pentru creşterea diviziei de rezidenţial, am ajuns anul acesta la un grad de utilizare de 100% a spaţiului disponibil. Asta pentru o cifră de afaceri estimată pentru sfârşitul anului la 400 milioane de lei. Aşadar, pe suprafaţa existentă ne-ar fi fost imposibilă creşterea pe sectorul rezidenţial, dezvoltarea pe industrial nici n-ar fi putut fi luată în considerare. Platforma achiziţionată ne va permite să menţinem şi în anii următori ritmul de creştere a afacerilor, dar şi dezvoltarea diviziei de industrial. Din suprafaţa de 9,5 ha, 20% va deservi divizia de rezidenţial pentru depozitarea materiei prime, iar restul suprafeţei va fi amenajată pentru divizia de industrial, hale de producţie, de depozitare şi platforma logistică necesară", a declarat Horaţiu Ţepeş, proprietar Bilka.
Cea de-a doua etapă a proiectului va fi reprezentată de renovarea platformei şi achiziţia utilajelor de producţie necesare. Investiţiile de 20 de milioane de euro sunt susţinute din profitul companiei şi credit bancar.
"Acum, după achiziţionarea platformei, urmează procesul de renovare care va dura un an. Experienţa renovării şi integrării în fluxul de producţie a platformei Romlag, ne va ajuta în gestionarea noului proiect. În paralel vom lucra la achiziţia de utilaje de producţie necesare, realizarea stocurilor de materie primă şi creşterea echipei care va gestiona această divizie. Investiţia se va realiza în trei ani, putând fi finalizată în 2020, odată cu încheierea renovării şi dotării cu utilaje a noii platforme achiziţionate. Primele efecte pe care le vor produce aceste investiţii, le vom simţi la începutul lui 2019, când estimăm că vom demara producţia de panouri termoizolante", a precizat Horatiu Tepeş
• Planuri de viitor: creşterea pieţei de panouri termoizolante şi a consumului de oţel prevopsit
Piaţa de panouri termoizolante s-a ridicat în 2016 la aproximativ 100 milioane de euro, în creştere cu 8% faţă de anul 2015. Pentru anul acesta, estimările companiei indică o creştere de 5 procente.
Piaţa de oţel prevopsit a ajuns în 2016 la 256.000 tone, de la 213.000 de tone cât a fost în 2015. Pentru 2017 compania estimează că va trece de 270.000 tone.
În prezent producţia pentru produsele cu destinaţie industrial, reprezintă 10% din cifra de afaceri a companiei, restul de 90% fiind produsele pentru sectorul rezidenţial.
"Prin proiectul de investiţii demarat, ne propunem să facem ceea ce am făcut şi în piaţa de acoperişuri, să venim cu o nouă abordare, noi produse şi servicii care să ducă la creşterea şi dezvoltarea pieţei de panouri şi table cutate şi implicit la creşterea consumului de oţel prevopsit. În domeniul nostru de activitate, un indicator al performanţei este şi consumul de oţel prevopsit pentru care avem toate premisele să estimăm că în 5-7 ani, în România, poate trece pragul de 400.000 de tone. Previziunile noastre se bazează pe nevoia de acoperişuri metalice în România care este în continuă creştere, pe creşterea construcţiilor din sectorul industrial, dar şi pe investiţiile pe care noi le-am demarat anul acesta şi care vor susţine evoluţia pieţei. La Bilka am avut în 2016 un consum de oţel prevopsit de 63.000 de tone şi pentru anul acesta estimăm un consum de 80.000. În următorii 5 ani, după implementarea planului investiţional, demararea producţiei de panouri termoizolante şi profile înalte, şi maturizarea acestor investiţii, compania poate depăşi 100.000 tone de oţel prevopsit", a declarat Horaţiu Ţepeş.
• A pus acoperiş pe 150.000 de case
BILKA, liderul pieţei de acoperişuri şi cel mai mare consumator român de oţel prevopsit, a înregistrat în 2016 afaceri de 270 milioane de lei. În cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.
În 2016, BILKA şi-a vândut produsele la nivelul întregii ţări şi la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung şi la export în ţări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia şi Ucraina. Pentru anul acesta, compania şi-a bugetat exporturi de cel puţin 10% din producţie, aproximativ 10 milioane de euro urmând să fie business-ul la export.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 20.09.2017, 06:33)
Bravo.