Unul dintre cele mai aşteptate evenimente de cumpărături din ţara noastră, Black Friday, s-a încheiat cu o creştere de 30% în acest an, faţă de ediţia de anul trecut, în condiţiile în care peste 5000 de magazine online au avut promoţii, potrivit datelor publicate astăzi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
Cele mai multe vânzări au fost realizate din categoriile de produse pentru casă şi îngrijirea casei, electrocasnice mici, îngrijire personală, fashion, televizoare, telefoane, anvelope şi jucării.
"Anul acesta modalităţile de livrare au fost diversificate, astfel peste 70% dintre cumpărători au optat pentru livrare prin curier si 30% în showroom sau oficii poştale. Aproape 35% dintre cumpărători au plătit cu cardul procent în creştere comparativ cu anul trecut când o treime dintre comenzile făcute au fost achitate cu cardul", se arată în raport.
Totodată, peste 74% dintre români au vizualizat şi cumpărat produsele de pe dispozitivele mobile, iar 26% dintre comenzile plasate de Black Friday au fost din mediul rural, procent în creştere comparativ cu anul trecut.
"Ne dorim ca cei din mediul rural, din oraşele mici şi persoane din zone defavorizate să beneficieze de avantajele comerţului online şi anume de varietatea mare de produse, preţuri şi servicii mai bune, pe care le pot compara în mod transparent. Black Friday este cel mai aşteptat moment pentru cumpărături, un eveniment pentru care companiile au investit atât înainte, în timpul, cât şi după, mobilizând forţă de muncă pe parcursul weekendului dar şi pe parcursul nopţii", a spus director executiv al ARMO, Florinel Chiş.
Conform datelor ARMO, luni 19 octombrie, peste 50% dintre comenzi au fost livrate sau erau în curs de livrare. Valoarea medie a unei comenzi a variat între 800 lei şi 1600 lei.