Compania de tehnologie 2Performan preconizează că Black Friday 2020 va însemna în primul rând un număr semnificativ mai mare de cumpărători online, pe fondul scăderii vizitelor în magazinele offline, dar şi categorii noi de produse care vor înregistra vânzări în creştere, ca urmare a schimbărilor din stilul de viaţă impus de era covid, conform unui comunicat trimis redacţiei.
După o creştere înregistrată de comerţul online în perioadă stării de urgenţă, Black Friday, care reprezintă în mod uzual un vârf al vânzărilor anuale pentru retaileri, este aşteptat să aducă în noiembrie 2020 creşteri importante, dar diferite.
Dorin Boerescu, CEO 2Performant: "Pandemia ne-a adus şi părinţii şi chiar bunicii în online, astfel că pentru un număr semnificativ de consumatori acesta va fi primul lor Black Friday online. Este o mare oportunitate pentru branduri să-i atragă în magazinele lor şi o provocare să-i educe şi să-i loializeze pentru viitor. În al doilea rând, Black Friday 2020 aduce consumatori cu nevoi noi, generate de modul de viaţă actual marcat de lucrul de acasă, şcoala online şi, în general, creşterea semnificativă a timpului petrecut în interiorul propriei case. Ca urmare, ne aşteptăm ca luna noiembrie, care istoric s-a dovedit a fi cea mai bună pentru comerţul electronic, să ducă la conversii în creştere."
Vivre, afiliat prin intermediul platformei 2Performant.com, estimează că anul acesta Black Friday va aduce un record în ceea ce priveşte vânzările.
Reprezentanţii spun:"Clienţii noştri au achiziţionat preponderent în ultimele şase luni articole de mobilier, covoare, produse pentru bucătărie şi baie, corpuri de iluminat, precum şi articole de decor şi lifestyle. Ne aşteptăm să vedem aceeaşi distribuţie de interese şi în cadrul acestei ediţii de Black Friday, cu menţiunea că va interveni, cu siguranţă, şi factorul de sezonalitate, care se referă la articole tematice de Crăciun. Având în vedere creşterea exponenţială a întregii industrii de e-commerce din acest an, estimăm că vom livra un Black Friday record în ceea ce priveşte volumul de vânzări."
SportVision anunţă campanii pentru cei care îi promovează produsele prin intermediul platformei de marketing afiliat 2Performant.com. "
"Estimăm că în săptămâna de Black Friday vom atinge o cifră de afaceri de un milion de euro. Aşadar, oricine vrea să împartă "delia" acesta de 3%, cât reprezintă comisionul oferit afiliaţilor în programul SportVision.ro, este binevenit", a declarat pentru 2Performant Octavian Sacota, Online Manager Sport Vision Group.
Ioana Oncioiu, Online Marketing Coordinator Cărtureşti: "Ne aşteptăm la o creştere mare, cel puţin proporţională cu numărul de useri noi pe care i-am câştigat în acest an. Va fi un segment nou de oameni care cumpărau mult din offline, dar care vor decide pentru moment că e mai în siguranţă să facă online cumpărături, ba chiar şi cadouri de Crăciun."
Libris.ro estimează ca anul acesta campania Black Friday să aducă o creştere de 30% faţă de anul trecut. "Black Friday este despre reduceri şi asta pregătim, titluri foarte bune, foarte multe, din toate domeniile de interes, la preţurile cele mai bune din ultima perioadă. Suntem deja cu listele pregătite, iar dacă wishlist-ul nostru personal este deja încărcat, înseamnă că şi publicul va găsi oferte greu de refuzat. Avantajul nostru este că în vremurile tulburi oamenii se apropie mai mult de lectură, ca de un spaţiu care aduce linişte, speranţă, răspunsuri", crede Loredana Tudor, Director Marketing Libris.ro.
Şi pentru Bestkids.ro, magazin online cu articole pentru copii, aşteptările legate de acest Black Friday sunt de vânzări mai mari cu până la 10 ori faţă de o zi obişnuită: "Din experienţa ultimilor ani, o mare parte din cadourile de sărbători se cumpără de Black Friday. Strict vorbind de nişa noastră, de produse pentru copii, credem că vom înclina şi mai mult balanţa către jucării (jocuri, jucării educative, seturi de construcţii, jucării de rol), asta ţinând cont că în continuare suntem nevoiţi să ne petrecem majoritatea timpului liber în casă. De asemenea, categoria de igienă şi sănătate rămâne o categorie cu rezultate frumoase în această perioadă. Una peste alta, ne aşteptăm la o uşoară creştere faţă de anul trecut, respectiv la vânzări mai mari cu până la 10 ori faţă de o zi obişnuită", declară George Şerban.
Tot pe scăderea interesului cumpărătorilor pentru magazinele offline mizează şi cei de la Watchshop.ro, care deja au pregătit campanii dedicate în online, cu reduceri de până la 90% sau challenge-uri prin care se pot câştiga vouchere cu extra discount. "Anul acesta, conjuctura face ca magazinele fizice să fie mai puţin vizitate, aşadar greul evenimentului va reveni pe umerii magazinelor online. Ca obicei de cumpărare, categoria cadouri, din care face parte şi WatchShop.ro, credem că va fi printre fruntaşele evenimentului", spune Cătălin Florea. "Aşteptările noastre sunt ca în acest an să dublăm evenimentul Black Friday faţă de anul trecut, ca urmare a enormei creşteri a interesului românilor pentru cumpărăturile online."
Conform unui sondaj realizat anul trecut de 2Performant, 25% dintre afiliaţi încep pregătirile de Black Friday cu mai mult de o lună înainte, iar 57% dau startul cu 2-4 săptămâni înainte de marele eveniment. Anul acesta, 677 de afiliaţi noi activi s-au înregistrat în platforma 2Performant.com, adică şi-au făcut cont şi au generat cel puţin un comision.
Anul trecut în perioada Black Friday (14-17 noiembrie 2019), peste 41.000 de vânzări au fost generate prin intermediul platformei de marketing afiliat 2Performant.com, în valoare de peste 2,5 milioane de euro. Categoriile cu cele mai mari vânzări înregistrate anul trecut de Black Friday au fost IT & C, modă, cărţi, filme şi muzică.