Şeful BMW, Oliver Zipse, explică de ce, în ciuda obiectivelor ambiţioase de dezvolta gama de vehicule electrice, compania nu este încă pregătită să-şi ia rămas bun de la motoarele cu ardere internă, într-un material video realizat de CNN.
În 2013, producătorul german de automobile BMW a lansat modelul electric i3, iar în acest moment compania are ca obiectiv ca până în 2030 să atingă pragul de 50% de vehicule electrice în Germania.
Potrivit declaraţiilor şefului BMW, în Europa situaţia ar putea fi diferită, s-ar putea ajunge la 65% sau 70%. Sistemele de producţie, lanţurile de aprovizionare sunt extrem de flexibile, iar compania urmăreşte pieţele.
Întrebat dacă Europa are infrastructura necesară pentru a face faţă acestei tranziţii, Oliver Zipse, a precizat: '' Acest lucru este cu adevărat important. În prezent, numărul de vehicule în Europa este de patru ori mai mare decât infrastructura de încărcare. În Germania, pe săptămână am instalat doar 1000 de puncte de încărcare. Avem nevoie de peste 2000 pe săptămână pentru a accelera această creştere. Numai în următorii cinci ani vom creşte în fiecare an cu 50% în comparaţie cu anul precedent şi, desigur, asta înseamnă infrastructură de încărcare.''
În ceea ce priveşte sustenabilitatea, multe elemente incluse în bateriile maşinilor electrice nu sunt momentan reciclabile. Un exemplu este cobaltul, care are o amprentă uriaşă asupra mediului în unele părţi din Africa unde a fost exploatat.
Producătorii de maşini încearcă să îmbunătăţească acest aspect dezvoltând vehicule electrice, însă cu toate acestea în continuare există elemente care au un impact asupra mediului înconjurător.
Întrebat dacă această tendinţă va putea fi contracarată în viitor, CEO-ul BMW, a precizat: "'Acest lucru se va schimba în timp şi trebuie să se schimbe în timp. Unul dintre cele mai importante elemente de reducere a consumului de resurse este de a intra în utilizarea secundară''.
Pandemia de coronavirus a avut un impact major asupra modului în care oamenii trăiesc, asupra aşteptărilor şi asupra locurilor de muncă, însă cu toate acestea, mulţi dintre ei aspiră la cumpărarea unui vehicul realizat de producătorul BMW.
Întrebat cu privire la cererea economică şi la modul în care producătorii germani de vehicule au fost afectaţi de pandemia COVID-19, Oliver Steer a declarat: "'Oamenii vor să se simtă în siguranţă şi, de fapt, considerăm că cererea de mobilitate individuală creşte. Deşi pandemia de coronavirus a afectat industria auto, acest lucru nu înseamnă că oamenii renunţă la maşina proprie. BMW va furniza clienţilor mai mult de trei milioane de maşini pe an în acest deceniu.''
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.05.2021, 07:18)
mai pe romaneste,utopia masinilor electrice incepe sa tuseasca.