Bayerische Motoren Werke (BMW) se aşteaptă ca până în 2030 cel puţin jumătate din vânzările sale să fie reprezentate de vehicule cu emisii zero, grupul german stabilind o ţintă mai conservatoare faţă de alţi producători auto, în perspectiva interzicerii vânzărilor de maşini noi alimentate cu combustibili fosili, informează Agerpres.
În schimb, compania estimează o creştere semnificativă a profitului înainte de taxe în 2021, cu performanţe solide pe toate segmentele: BMW, Mini şi Rolls-Royce.
Miercuri dimineaţa, acţiunile BMW au urcat cu 4,4% la Bursa de la Frankfurt.
BMW a precizat că modelul electric BMW i4 va fi lansat anul acesta, cu trei luni mai repede decât era programat. Brandul MINI va fi integral electric până în 2030, iar vehiculele electrice vor reprezenta cel puţin 50% din livrările grupului până în 2030.
Compania şi-ar putea accelera planurile în cazul în care consumatorii vor îmbrăţişa modelele electrice mai repede decât se estima, a afirmat directorul general Oliver Zipse.
Pentru acest an, BMW se aşteaptă la o marjă a profitului operaţional între 6% şi 8%, faţă de 2,7% în 2020.
În 2020, producătorul de maşini premium a înregistrat un profit înainte de taxe de 5,2 miliarde de euro, în scădere cu aproape 27% faţă de profitul de 7,2 miliarde de euro realizat în 2019. Vânzările globale de vehicule electrice ale BMW au crescut cu 31,8% faţă de 2019, iar producătorul auto vrea ca în acest an să-şi dubleze livrările de maşini pur electrice.
În prezent, grupul BMW produce 13 modele electrificate vândute pe 74 de pieţe.
Luna trecută, BMW a informat că în 2020 vânzările sale de vehicule au scăzut cu 8,4%, în condiţiile în care pandemia de coronavirus şi-a făcut simţite efectele, iar multe reprezentanţe din întreaga lume au fost închise timp de mai multe luni.
Pe parcusul anului trecut, un număr de 2,324 de milioane de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce au fost vândute la nivel mondial. În Europa, vânzările grupului BMW au scăzut cu 15,7%, iar în SUA au scăzut cu 18%. În schimb, în China, unde pandemia fost ţinută sub control mai rapid decât în alte părţi, vânzările BMW au crescut cu 7,4%, potrivit Agerpres.