Traficul pe Aeroportul Henri Coandă - Otopeni va creşte anul viitor la 7,5 milioane pasageri, de la nivelul estimat de 5,25 milioane călători în 2011, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, la inaugurarea celui de-al doilea terminal al aeroportului.
În 2015 traficul pe Otopeni ar putea ajunge la 12 milioane de pasageri, a spus Boagiu.
Pe aeroporturile Băneasa şi Otopeni traficul ar urma să ajungă la 7,25 milioane pasageri în acest an şi la 8,27 milioane pasageri anul viitor.
Al doilea terminal al Aeroportului Otopeni a fost inaugurat ieri, în prezenţa premierului Emil Boc şi a miniştrilor Transporturilor şi Internelor, după o investiţie de 60 de milioane de euro.
"Investiţia se justifică economic, politic şi geostrategic. Suntem în momentul în care putem spune că realizarea unui hub regional pe Otopeni începe să se contureze", a spus Boagiu.
Directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Tudor Jidav, a afirmat că tarifele pentru operatorii aerieni vor fi menţinute la valori "cât mai rezonabile" şi că veniturile din închirierea spaţiilor comerciale vor creşte.
Construcţia noului terminal, cu o suprafaţă de 16.600 metri pătraţi şi 24 de porţi de îmbarcare, a presupus o investiţie de 60 milioane euro, finanţarea fiind asigurată din sursele proprii ale Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti şi din credite interne.
Terminalul a fost proiectat pentru a răspunde şi cerinţelor impuse de aderarea României la Spaţiul Schengen, iar numărul pasarelelor de îmbarcare/debarcare a crescut de la 5 la 14 unităţi.
Traficul pe Otopeni, cel mai mare aeroport din România, a urcat anul trecut cu aproape 10%, la 4,91 milioane pasageri, iar cel de pe Băneasa, Aurel Vlaicu, a avansat cu 7,5%, la 2,11 milioane călători.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti şi-a început activitatea în februarie 2010 şi a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care ges-tionau cele două aeroporturi din Capitală.