Constructorul american de avioane Boeing Co vrea să angajeze 160 de piloţi care să fie detaşaţi la companiile aeriene, în încercarea de a se asigura că modelul de avion 737 MAX reintră fără probleme în serviciu după o perioadă de pauză de 20 de luni, informează Reuters, conform Agerpres.
Potrivit surselor, firma CCL Aviation, cu sediul Insula Man, angajează piloţi pentru Boeing. Planul constructorului american este ca piloţii pe care îi va angaja să lucreze ca instructori sau observatori în cabina de pilotaj, urmând să primească un salariu anual de până la 200.000 de dolari, ceea ce ar însemna un cost total de aproximativ 32 milioane de dolari pentru constructorul de avioane.
Această campanie fără precedent de angajare de piloţi face parte din strategia Boeing vizând relansarea modelului 737 MAX, după două accidente ale acestui model de avion care au provocat 346 de morţi.
Reuters subliniază că strategia Boeing include de asemenea supravegherea non-stop a tuturor zborurilor efectuate de avioanele 737 MAX în întreaga lume şi instrucţiuni cu privire la mesajele care trebuie transmise de însoţitorii de zbor pentru a-i linişti pe pasagerii care îşi exprimă îngrijorări cu privire la siguranţa avioanelor 737 MAX.
Potrivit unor cerinţe trimise de Boeing firmelor de recrutare, piloţii trebuie să aibă o experienţă de cel puţin 1.000 de ore ca instructori fără niciun fel de incidente sau accidente şi să aibă autorizaţia necesară pentru a zbura pe avioanele 737 sau alte avioane Boeing.
"Continuăm să lucrăm îndeaproape cu organismele globale de reglementare şi clienţi pentru a asigura revenirea în siguranţă a avioanelor 737-8 şi 737-9 în serviciu la nivel mondial", a declarat un purtător de cuvânt de la Boeing.
Revenirea în siguranţă în serviciu a modelului 737 MAX este crucială pentru Boeing, care se confruntă cu costuri de aproape 20 de miliarde de dolari din cauza blocării la sol a acestor avioane.
Boeing a pus deja la punct planuri care prevăd investiţii iniţiale în valoare de un miliard de dolari pentru recrutarea piloţilor, pregătire şi dezvoltarea unei cabine de pilotaj pentru următoarea generaţie de piloţi. Însă experţi subliniază că decizia de a recruta în mod direct piloţi este una neobişnuită şi semnalează dorinţa Boeing de a accelera revenirea în serviciu a modelului 737 MAX.
Luna trecută, Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) şi Autoritatea Federală pentru Aviaţie din SUA (FAA) şi-au dat acordul preliminar pentru ca avioanele Boeing 737 MAX să poată zbura din nou.
Primul zbor comercial al unui Boeing 737 MAX, după o pauză de 20 de luni, a avut loc în data de 9 decembrie în Brazilia. Un avion Boeing 737 MAX aparţinând companiei braziliene Gol a efectuat un zbor fără probleme pe ruta Sao Paulo - Porto Alegre.