Bosch a încheiat anul fiscal 2022 cu vânzări consolidate în valoare de 2,5 miliarde de lei (512 milioane de euro) în România, înregistrând astfel o creştere de aproximativ patru procente faţă de anul trecut.
Vânzările totale nete de 10,6 miliarde de lei (2,1 miliarde de euro) înregistrate în România, inclusiv vânzările companiilor neconsolidate şi livrările interne către companii afiliate, au reprezentat o creştere de aproximativ 29 de procente comparativ cu anul precedent. "În 2022, Bosch a înregistrat în România o performanţă foarte bună, cu o creştere de două cifre, în ciuda mediului economic şi social dificil", a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch S.R.L. şi reprezentantul Grupului Bosch în România.
Creşterea cifrei vânzărilor s-a datorat în principal dezvoltării activităţii companiei şi investiţiilor strategice în producţie, cercetare şi dezvoltare, precum şi în domeniul serviciilor. "Această creştere importantă este o dovadă a puterii de adaptare, a agilităţii şi flexibilităţii strategiei şi proceselor noastre, dar şi a coeziunii angajaţilor noştri şi a dorinţei lor de a demonstra că se poate obţine un nivel ridicat de performanţă chiar şi în condiţii complexe", a adăugat Boldijar. "Păstrând accentul pe cercetare şi dezvoltare în domeniile cheie ale mobilităţii viitorului, transformând provocările în oportunităţi, adaptându-ne modul de lucru la noile circumstanţe şi aplicând un stil de conducere incluziv şi transparent, anul trecut am reuşit să atragem noi talente şi să ne menţinem poziţia printre cei mai buni angajatori din ţară", a continuat Boldijar. Chiar dacă primele luni ale noului an fiscal au arătat că şi anul acesta va fi dificil, Bosch a înregistrat în România un început bun în primul trimestru din 2023, cu o uşoară creştere faţă de anul precedent. "Pentru a atinge potenţialul pe termen lung, Bosch va continua să-şi dezvolte expertiza locală în România, în special în domeniile strategice de creştere, cum ar fi activităţile de cercetare şi dezvoltare", a spus Boldijar. La 31 decembrie 2022, numărul de angajaţi Bosch în România era de aproximativ 9.830, în creştere cu aproximativ 12 procente faţă de anul precedent.
Bosch a continuat investiţiile în România
În 2022, Bosch a investit aproximativ 410 milioane de lei (aproximativ 83 de milioane de euro) în România, în principal în dezvoltarea unităţilor de producţie din sectorul de activitate Soluţii de mobilitate din Cluj şi Blaj, precum şi în domeniul cercetării şi dezvoltării, în cadrul Centrului de Inginerie Bosch din Cluj. Fabrica Bosch din Jucu, judeţul Cluj, a înregistrat o creştere semnificativă în 2022, producând cu 12 procente mai multe unităţi de control electronice pentru airbag-uri, sisteme multi-cameră şi pentru asistenţă la condus faţă de anul precedent. Bosch produce la Cluj produse de ultimă generaţie încă din anul 2013, oferind un portofoliu larg şi competitiv de unităţi de control electronice pentru creşterea siguranţei în trafic şi a confortului la volan. De la inaugurare, fabrica a livrat pentru clienţii internaţionali peste 350 de milioane de piese auto de înaltă calitate.
În plus, unitatea de producţie Bosch din Blaj, cunoscută pentru expertiza sa înaltă în producţia de componente auto şi tehnologie industrială, planifică să îşi dezvolte capacitatea de producţie în sectorul de activitate Tehnologie industrială prin extinderea utilajelor de producţie pentru tehnică liniară. În plus, în 2022, unitatea de producţie Bosch din Blaj a inaugurat o clădire modernă pentru gestionarea reciclării resurselor. Unitatea, care se întinde pe o suprafaţă de 1.750 de metri pătraţi, asigură gestionarea şi eliminarea eficientă la faţa locului a tuturor materialelor reziduale rămase în urma producţiei. Compania investeşte în mod constant în iniţiative pentru educaţie şi comunitatea locală. Prin proiectele sale de renovare din cadrul universităţilor din Sibiu şi Alba Iulia, fabrica din Blaj a creat spaţii de instruire şi recreere moderne şi eficiente pentru studenţi. În plus, în 2022, fabrica Bosch din Blaj a deschis un centru afterschool cu 45 de locuri într-una din şcolile locale, pentru a oferi sprijin în educarea copiilor.
Concentrare pe tehnologii sustenabile şi inovatoare în domeniul cercetării şi dezvoltării
Bosch continuă să îşi consolideze activităţile de cercetare şi dezvoltare din România şi poziţia strategică în cadrul reţelei sale globale de inginerie, jucând astfel un rol din ce în ce mai important în marea transformare a mobilităţii. Având o echipă de ingineri talentaţi în materie de software, hardware şi fiabilitate, care lucrează în strânsă colaborare cu alte locaţii şi clienţi Bosch din întreaga lume, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj contribuie la dezvoltarea de produse şi servicii excelente în domeniul conducerii automatizate şi al mobilităţii conectate şi electrice. Centrul dispune de competenţe vaste în domenii precum inginerie software, hardware şi mecanică, ingineria fiabilităţii şi validarea calităţii, dar şi în planificarea vânzărilor din sectorul mobilităţii. În prezent, peste 1.500 de angajaţi sunt implicaţi în proiecte tehnologice de ultimă generaţie în trei locaţii moderne, ce oferă condiţii de lucru care inspiră: în Cluj-Napoca, în cadrul fabricii din Jucu şi la sediul central din Bucureşti al companiei. În 2023, Centrul de Inginerie Bosch sărbătoreşte 10 ani de activitate în România, alături de fabrica Bosch din Jucu, printr-o serie de acţiuni dedicate angajaţilor şi comunităţii locale.
Dezvoltarea sectoarelor de activitate Bosch în România
În sectorul de activitate Soluţii pentru mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a înregistrat un record absolut de vânzări în România în 2022, prin creşterea vânzărilor cu peste 20 de procente faţă de anul anterior, pe fondul consolidării relaţiilor de afaceri cu distribuitori strategici. În 2022, reţeaua de service-uri auto Bosch cuprindea mai mult de 460 de service-uri auto în România.
În sectorul de activitate Tehnologie pentru construcţii şi energie, divizia Bosch Termotehnică şi-a consolidat în 2022 portofoliul şi poziţia pe piaţă în segmentul produselor HVAC (încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat), urmând tendinţa europeană de electrificare. Astfel, divizia şi-a dublat cota pe piaţa aparatelor de aer condiţionat şi şi-a dezvoltat transferul de cunoştinţe către parteneri în materie de pompe de căldură. În acelaşi timp, dată fiind extinderea gamei sale de produse, care include tehnologii sustenabile pentru aer condiţionat şi produse destinate stării de bine, pentru locuinţe mai confortabile şi mai primitoare, divizia Bosch Termotehnică a fost redenumită de curând "Bosch Home Comfort Group". În 2022, Bosch Service Solutions din Timişoara a împlinit 15 ani de activitate pe piaţa din România. Atuul acestei locaţii este reprezentat de mediul său multilingvistic, cu servicii oferite în 18 limbi, şi competenţa tehnică şi financiară de excepţie. Anul trecut, Bosch Service Solutions a înregistrat din nou o creştere de două cifre. În 2022, locaţia s-a extins în noi domenii de activitate, introducând managementul de proiecte ca serviciu, cu o echipă de 30 de manageri de proiect înalt calificaţi, implicaţi activ în diferite proiecte de digitalizare. În plus, Bosch din Timişoara a preluat responsabilităţi globale în domenii precum contabilitatea, master data şi resursele umane.
Sectorul de activitate Bunuri de larg consum a avut de suferit de pe urma reducerii abrupte a cererii de aparate electrocasnice şi scule electrice în 2022. Cu toate acestea, divizia Bosch Scule electrice a continuat să răspundă necesităţilor clienţilor prin lansarea de noi produse inovatoare. De exemplu, în 2022, divizia a lansat pe piaţa din România aplicaţia PRO360 pentru smartphone şi desktop, o soluţie digitală pentru utilizatorii profesionişti, care facilitează accesul rapid la documentaţiile tehnice şi simplifică sarcinile de lucru. BSH Electrocasnice a reuşit să-şi consolideze poziţia prin creşterea cotei sale de piaţă în categoriile de interes. Din 1999, BSH a vândut peste 6,5 milioane de aparate electrocasnice de înaltă calitate pe piaţa din România. Anul trecut, compania a continuat campania globală #LikeABosch, dedicată aparatelor electrocasnice şi care promovează tehnologii ce pot transforma orice utilizator într-un mic erou cotidian.
În sectorul de activitate Tehnologie industrială, Bosch se află pe o tendinţă de creştere. În 2022, divizia de vânzări Bosch Rexroth a înregistrat o creştere de două cifre. Un produs care a avut o creştere semnificativă a fost AMR Active Shuttle - un robot mobil autonom care înlesneşte tranziţia către fabrica viitorului.
Accent constant pe sustenabilitate în toate ariile de activitate
Pentru Bosch, sustenabilitatea înseamnă asigurarea unui echilibru între aspectele economice, de mediu şi sociale ale activităţilor sale comerciale. Astfel, în 2020, Bosch a devenit prima companie industrială globală care a devenit neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon în cele 400 de locaţii din lumea întreagă. În plus, compania continuă să-şi consolideze portofoliul de soluţii pentru conducerea electrificată. În Romania, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj dezvoltă software pentru maşini electrice, precum unităţi de comandă pentru managementul bateriilor sau servicii pe bază de cloud pentru a spori performanţa şi durata bateriilor, în timp ce fabrica din Jucu produce deja unităţi de comandă electronice pentru maşini electrice şi hibrid. Totodată, Bosch se preocupă activ de îmbunătăţirea eficienţei energetice a fabricilor şi a clădirilor sale de birouri. Pe lângă utilizarea soluţiilor de monitorizare a consumului de energie, achiziţionarea energiei electrice din surse regenerabile, utilizarea căldurii de la compresoare pentru producerea apei calde menajere, sau pentru susţinerea sistemului de încălzire şi înlocuirea corpurilor de iluminat existente cu tehnologie LED, fabricile din Blaj şi din Cluj au început să-şi producă propria energie verde prin instalarea de panouri fotovoltaice. În 2021, fabrica din Blaj a devenit prima unitate Bosch din România care a montat panouri fotovoltaice pe acoperiş, fiind urmată de fabrica Bosch din Cluj. În 2022, sistemul fotovoltaic din Cluj a produs 3.721 MWh, reprezentând aproximativ 7 procente din totalul consumului de electricitate al fabricii. Valoarea totală a investiţiei ajunge la 5 milioane de euro. În plus, Bosch susţine tranziţia către electromobilitate prin instalarea de staţii de încărcare pentru autovehiculele electrice la locaţiile sale de producţie din România. Totodată, Bosch susţine ideea economiei circulare prin utilizarea de materiale reciclate şi prin reducerea utilizării de materii prime noi. Astfel, începând din toamna acestui an, divizia Bosch Scule electrice va oferi 23 de aparate de măsură cu un concept nou de sustenabilitate. De exemplu, pentru fabricarea carcasei şi accesoriilor pentru nivela cu laser în cruce Quigo Green, vor fi utilizate materiale reciclate în proporţie de 90 de procente.
În materie de responsabilitate socială, Bosch îşi extinde constant activităţile în România, oferind sprijin pentru o serie de organizaţii caritabile şi instituţii sociale, să dezvolte proiecte destinate comunităţilor locale. În plus, începând din 2020, Fundaţia Bosch România a implementat o serie de programe, precum Fondul Ştiinţescu pentru educaţie şi Centrele Generaţii, care desfăşoară activităţii de tip after-school, ce aduc laolaltă copiii şi persoanele în vârstă. În 2022, fundaţia a investit peste o jumătate de milion de lei în educaţie, asigurând acces la studii pentru 600 de copii.
Bosch este un partener de încredere în proiecte educaţionale
Bosch este un partener pe termen lung al sistemului de învăţământ din România. În cadrul programului Şcoală duală Bosch, demarat în 2013, peste 600 de elevi au fost instruiţi în domenii specifice în cadrul unităţilor de producţie Bosch din Cluj şi Blaj. În plus, studenţii pot accesa trei programe de masterat şi patru cursuri concepute de Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, în parteneriat cu Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca şi cu Universitatea "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca. De asemenea, compania oferă o serie de oportunităţi studenţilor, precum programul Working Student, stagii de lucru plătite, sau acces la Academiile Bosch.
Grupul Bosch: perspective pentru 2023 şi parcurs strategic
În 2022, Bosch şi-a depăşit obiectivele de afaceri pe parcursul unui an care s-a dovedit plin de provocări. Furnizorul de tehnologie şi servicii şi-a crescut cifra totală a vânzărilor la 88,2 miliarde de euro; marja EBIT din operaţiuni a crescut de la 4,0 la 4,3 procente. "Am făcut faţă cu succes provocărilor anului 2022 - atât vânzările, cât şi marja au atins niveluri mai ridicate decât cele preconizate", a afirmat dr. Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH. În pofida urmărilor pandemiei de COVID-19, vânzările Bosch au crescut cu 3,5 procente în primul trimestru al anului 2023. În ciuda perspectivelor economice modeste, compania are în vedere o creştere a cifrei vânzărilor de 6 - 9 procente pentru întregul an 2023. Obiectivul pentru marja EBIT din operaţiuni în 2023 este de aproximativ 5 procente. Chiar şi în cazul în care contextul economic şi social continuă să fie dificil, Bosch îşi propune să înregistreze o creştere semnificativ mai rapidă în anii care urmează. "Intenţionăm să ne dezvoltăm în fiecare regiune din lume şi să ne numărăm printre primii trei furnizori pe pieţele respective", a declarat Hartung.
Lupta cu schimbările climatice generează schimbări considerabile în mediul de afaceri şi în societate, accelerând, totodată, transformările tehnologice. "Această transformare tehnologică creează oportunităţi de creştere de care dorim să profităm. În acest context, este ideală filosofia noastră "Tehnică pentru o viaţă", şi nu doar în materie de tendinţe majore de electrificare, automatizare şi digitalizare, ci şi, mai mult decât oricând, în materie de software şi inteligenţă artificială", a adăugat Hartung. Bosch răspunde acestei tendinţe către ingineria auto pe bază de software prin realinierea activităţii sale de aprovizionare în domeniul auto: în cadrul Robert Bosch GmbH, Bosch Mobility va fi gestionată în viitor ca un domeniu de activitate ce va răspunde pentru propriile acţiuni şi care va avea propria echipă de conducere. Se urmăreşte posibilitatea de a deservi nevoile clienţilor existenţi, precum şi cele ale clienţilor noi, într-un mod şi mai bun şi mai rapid, cu ajutorul unor soluţii personalizate dintr-o singură sursă. Preşedintele consiliului de administraţie Bosch a anunţat că pentru sectorul de activitate din domeniul mobilităţii reorganizat de curând se preconizează o creştere anuală medie de aproximativ 6 procente până în 2029, când va ajunge la vânzări anuale de peste 80 de miliarde de euro.
1. fără titlu
(mesaj trimis de Danusia în data de 24.05.2023, 17:46)
Ne bucurăm că bosch merge bine,nu și IAMU blaj care lucrează ptr ei